Mijas

Redo for flygturen
torsdag 23 februari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

Snart börjar Emmerdale, serien som Dennis (och, måste jag erkänna, jag)ser varje kväll. Jag tänkte se ett sista avsnitt och sedan gå ner till mitt rum och förska stänga resväskan. Den här veckan har vädret varit väldigt bra. I söndags var jag med Guadalupe och Antonio på

Cha-cha och lyxhotell
onsdag 15 februari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

Idag har jag varit på Miramar, ett stort shoppingcenter som tar ungefär en halvtimme att gå till. Till lunch hittade träffade jag Liliane och Dennis och vi åt minimackor på en restaurang där allt kostade 1 euro varje onsdag. Sonia och jag följde i fredags med Liliane och Dennis till det

Afrika: Marocko!
söndag 12 februari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

Klockan ringde 05.00 och månen var fortfarande uppe när Sonia och jag igår morse gick till busshållplatsen. 6.10 saktade en minibuss in och en man hoppade ut och hälsade oss välkomna. Bussresan över bergen längs kusten tog ungefär en och en halv timme. Från Tarifa, väster om Gibraltar,

Torsdagen och fredagen
fredag 10 februari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

Igår gick jag en promenad och satt vid havet en stund. På vägen dit träffade jag en trebent hund och i sanden hoppade en enfotad fågel. Jag hade kameran med mig och när jag kom tillbaka till huset upptäckte jag att linsskyddet var borta. Men imorse när jag gick samma väg med hundarna

Mijas Pueblo
söndag 5 februari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

I lördags åkte Sonia och jag till Fuengirola. Vi väntade på en kompis till henne och medan vi väntade gick vi till en bar. Servitrisen höll på att lära sig svenska, så vi pratade lite. Vi gick sen och mötte Sonias vän och två vänner till honom. De tog oss till ännu en bar ( vilket

En vis man, vind och Midnight in Paris
lördag 4 februari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

Igar och idag har det varit och ar det valdigt blasigt. Jag tog pa mig alla varma klader for morgonpromenaden och fick t om lana vantar av Liliane. I borjan av veckan var jag lite radd under hundpromenaderna, eftersom hundarna ar valdigt starka och skaller mycket mot en del hundar,ftast de som ar

Pa upptackspromenad
onsdag 1 februari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

Jag ska ga med hundarna en gång på morgonen och en gång på kvällen. Förutom promenaderna har jag idag städat bilen, sopat trappor och strykt örngott. Efter att Liliane berättade att man inte ska låta dörren stå öppen eftersom trädråttorna kan smita in, kollar jag nu extra noga att

Flygtursnervositet och filmkväll
tisdag 31 januari 2012 - Mijas, Andalusien, Spanien

På vägen till Köpenhamn med en hel trött familj, kom jag på minst 10 sätt att dö på i ett flygplan. Men flygresan gick faktiskt bra! Jag sprutade nässprej och visade mina medresenärer en grimasuppvisning för att undvika ont i öronen. I Paris fick vi sitta och vänta i planet i två

Mijas och hyrbilen tillbaka
fredag 19 november 2010 - Mijas, Andalusien, Spanien

På fm åkte vi och besökte killarna på taket på Svenska skolan, Micke och Sandro. De hade hunnit väldigt långt med arbetet där. Wow! Vid lunch åkte vi och letade efter stadenb Mijas. Som tur var hade Pelle (handels per) gett oss en vägbeskrivning. Staden var supermysig, med små åstaxi,

Mijas och hästar på La Hopla
onsdag 17 november 2010 - Mijas, Andalusien, Spanien

Igår åkte Sofia och Josse till La Hopla för att kolla in APU stället där. Det var en spännande upplevelse. Hans som var en gammal snäll man visade oss runt och hästarna hade det jättefint. Sedan fick vi våra hästar som visade sig vara jättestora. Sofia fick en häst som vunnit

Volontärarbete i Spanien

Volontärarbete i Spanien

30 januari 2012 - 27 februari 2012

Under en månad ska jag vara hundpromenerare, diskare, städare och trädgårdsarbetare hos Liliane & Dennis och deras två hundar Inca och Jason, Mijas Costa.

APU till Spanien med Norrköpings Praktiska Gymnasium

APU till Spanien med Norrköpings Praktiska Gymnasium

6 november 2010 - 4 december 2010

Här kommer ni att kunna följa våra elever som åker på APL (arbetsplats förlagd lärlingsutbildning) till Fuengirola i Spanien. Vi ser fram emot resan! Genom att följa oss på resedagboken får du veta mer om Spanien, resan i sig, eleverna och skolan. Välkomna att följa med oss på resedagboken! //