Ronda

Ronda
lördag 5 oktober 2013 - Ronda, Andalusien, Spanien

Idag var årets första skolresa. Den bar av mot Ronda en gammal fin typisk spansk stad i bergen. Vi besökte en tjurfäktningsarena, kollade på gamla vackra broar och bara njöt av den vackra staden! Som vanligt låter jag bilderna tala för sig själva!

Sofie Rosmark
SofieRosmark i Utbytesår i Spanien
Senast aktiv - från Fuengirola, Andalusien, Spanien
Ronda och Malaga
lördag 18 februari 2012 - Ronda, Andalusien, Spanien

Ronda var superfint! Bara på vägen dit, som snirklade sig över bergen, var utsikten fantastisk! Byn är en av alla vita byar i södra Spanien. Det som är speciellt med Ronda är att staden delas av en djup bergsklyfta. Liliane hade visat mig en väg på kartan som ledde ner mot ravinen och

Ronda - en stad i bergen
onsdag 6 april 2011 - Ronda, Andalusien, Spanien

Vi lämnade ett regnigt och grått Sverige för att några timmar senare landa i ett varmt och soligt Spanien närmare bestämt Malaga. Inte helt fel. Bagaget kom som det skulle tillsammans med massor av golfbagar. Denna del av Spanien verkar vara ett golfens Mecka. Vi lyckades efter vissa

Lottie Lindstedt
Lottie57 i Andalusiska april upplevelser
Senast aktiv - från Zali Breg, Slovenien
Hejdå Spanien, hej Sverige
onsdag 8 december 2010 - Ronda, Andalusien, Spanien

Hejdå drömmen, hej verkligheten. Hej snö, kyla och hej körtelfeber. Mina föräldrar brukar alltid säga att för att ha roligt så måste man också ha tråkigt. Är det så att den tråkiga tiden har kommit nu? Kanske, men det betyder inte att jag är ledsen över att vara hemma. Sanningen

Andrade planer, nu kommer jag snart hem
söndag 5 december 2010 - Ronda, Andalusien, Spanien

Jag sitter Marrakech, Marocko och har just bokat flygbiljett hem till Sverige pa tisdag, ja nu pa tisdag om tva dagar. Ibland blir saker och ting helt enkelt inte som man tankt sig. Tanken var ju att min kara syster skulle komma hit och spendera tio dagar i marocko med oss. Hon hade kollat upp allt

Farval Ronda, men ej for gott! (I'll be back!)
tisdag 30 november 2010 - Ronda, Andalusien, Spanien

Hej. Jag ar ledsen. Punkt. Jag har gratit en del veckan som har gatt. Det borjade i torsdags nar vi sa farval till var fantastiska konversationslarare Jaime. Jag ar fullkomligt arlig nar jag sager att jag har skrattat hejdlost med honom i skolan Varje dag. Hur ofta har man lektion i form av tapas

Hejsanhoppsanfilliloppsan!
söndag 21 november 2010 - Ronda, Andalusien, Spanien

Det ar sondagkvall och jag har bara en skolvecka, en helg och tva dagar kvar i Ronda. Det kanns konstigt att detta livet ska ta slut, detta som jag trivs sa bra med. Det kanske ar trakigt att lasa en om nagon som ar lite uppe i det bla och tycker att allt ar sa bra, eller? Bosatt er i Spanien sa

En del stickar strumpor, andra hoppar fran broar...
måndag 15 november 2010 - Ronda, Andalusien, Spanien

Var gar gransen mellan att vara positivt smaknapp och att vara dumdristigt knapp? Det kan eventuellt vara nagot man fragar sig nar man star pa fel sida om racket pa en bro, men tutande bilar som svischar forbi bakom sig. Om man inser att det man haller pa med ar en dumhet, vander man da om och

Me gusta Ronda, me gusta España - ¡Ahora mismo no quiero volver!
söndag 7 november 2010 - Ronda, Andalusien, Spanien

¡Hola amigos de suecia! Detta land ar underbart! Bara sa att ni vet om ni nagon gang skulle fa for er att aka hit. Jag kan inte tro att det ar borjan av november nar jag gar utan jacka och steker i solen. Alltsa, ja denna vecka har vadret varit betydligt battre an forra helgen och jag ar mer

Con dos alemanes en nuestra clase
tisdag 2 november 2010 - Ronda, Andalusien, Spanien

Hola! Denna vecka far det bli ett lite kortare inlagg utan bilder. En liten uppdatering bara. Vad har da hant sedan sist? Tja, vi har blivit inlasta i skolan, haft pankakskvall, blivit utskallda pa biblioteket, fikat i solen, fiestat Maria den 2:a fran Sverige hejda, varit i Granada, haft

Utbytesår i Spanien

Utbytesår i Spanien

29 augusti 2013 - 20 juni 2014

Volontärarbete i Spanien

Volontärarbete i Spanien

30 januari 2012 - 27 februari 2012

Under en månad ska jag vara hundpromenerare, diskare, städare och trädgårdsarbetare hos Liliane & Dennis och deras två hundar Inca och Jason, Mijas Costa.

Andalusiska april upplevelser

Andalusiska april upplevelser

6 april 2011 - 16 april 2011

Vår i Spanien med goda vänner. Mat, kultur och vin

Bruce and Eriksson goes Spain

Bruce and Eriksson goes Spain

1 oktober 2010 - 7 december 2010

Utan tidigare erfarenhet av vare sig språket eller kulturen bestämde jag mig för att utforska Spanien. Spanska är det näst största språket i världen efter kinesiska, och att kunna kommunicera med de 330 miljoner människor som har spanska som modersmål (2007) över vore fantastiskt häftigt. Sol och värme är också väldigt lockande, särskilt såhär på höstkanten när Sverige blir kallt, grått och höstdeppen knackar på dörren. Tillsammans med min kompanjon och gode vän Bruce ska jag nu se vad España har att erbjuda. Resan börjar med 2 månaders spansk studier i den mindre sydligt belägna staden Ronda. Därefter kommer vi att backpacka runt i Spanien de resterande 3 veckorna fram till jul.

Birgit och Gun's Spaniensemester

Birgit och Gun's Spaniensemester

28 juni 2010 - 10 juli 2010

Birgit och Gun åker till Spanien för att bila runt i Andalusien och Kastilien. Sevärdheter, sol, bad, god mat & dryck och kul!!! :-)

Tudela de Navarra-Gibraltar

Tudela de Navarra-Gibraltar

2 juli 2009 - 20 juli 2009

Fjärde o sista??!!

Portugal

Portugal

28 mars 2009 - 9 april 2009

Vi flyger till Lissabon och stannar där till 1 april, sedan får vi se vad vi hittar på...

.Spanien, har for att leva, eller....

.Spanien, har for att leva, eller....

28 januari 2009 - 18 januari 2011

Ja sa var man pa vag igen... Nagon annanstans. Lamnade ett regnigt England for ett regnigt Spanien... Yeah Yeah, what ever!!!!

Andalusien 2008

Andalusien 2008

2 november 2008 - 23 november 2008

Våran drömresa 100 år av lycka

Vuelvo al sur

Vuelvo al sur

5 oktober 2008 - 24 december 2008

Denna höst blir det lite för deprimerande att stanna kvar i mörka, kalla sverige, bada bastu och knapra vitaminpiller så jag gör som flyttfåglarna och drar söderut. Första stopp blir [b]Paris[/b] sedan drar jag vidare till älsklingsstaden [b]Granada[/b]...jag hoppas på snowboardåkande, het flamenco samt att besöka de beryktade grottorna i bergen...