Roquetas de Mar

Dag 6 (6mil)
söndag 12 oktober 2014 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Hej, När jag vaknade klockan 07:30 hade nattens regn dragit vidare och solen hade precis börjat gå upp. Vårt hostel erbjöd ingen frukost men vår trevlige hostelägare hade förklarat att det fanns många frukostställen som skulle vara öppna, trots att det var söndag och stan verkade i

Uppleva & uppleva mera
måndag 17 september 2012 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Idag har vi tagit det lugnt - sovit ut, slappat på stranden, kollat in gallerian Plaza och shoppat lite kläder. Det behövdes efter gårdagens långpromenader. Igår bilade vi nämligen till Tabernas och besökte Europas enda öken & "mini Hollywood" där massor av cowboyfilmer såsom "den onde,

Uppdatering nr 2
lördag 15 september 2012 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Det har varit lite snålt med bilduppdateringar denna resan (läs noll) men vi tog inte med någon kamera utan tänkte ladda upp via mobilen och det verkar inte gå. Så då har vi istället varit lite lata. Men bättring kommer, Cali sitter och pular med en lösning just nu. Så vad har vi haft

Sista dagen
fredag 29 april 2011 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Nu har vi averkat snart en månad i Spanien och håller för fullt på med packningen inför hemresan. Vi har haft det fantastiskt trevligt och dessutom underbart väder. Denna vecka gick det väl sisådär i tävlingarna för vår del, inget indiduellt pris för en gångs skull :-) Däremot vann

Glad Påsk
fredag 22 april 2011 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Glad Påsk på er :-) Spanjorerna tar detta med påsken på största allvar. Det är processioner, utsmyckningar, feststämning etc. Vår lilla by brukar vara ganska lugn och stillsam, men med påsklediga spanjorer blir det ett helt annat liv. En familj på sex personer som bor granne med oss,

2 veckor
söndag 17 april 2011 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Då har vi avverkat två veckor dvs ca hälften. Nu är vi "ensamma" efter det att Malte och Ingrid åkt hem. Samt även våra vänner Ida och Wille som vi träffade i Egypten för ca 1 år sedann. Fortfarande ca 70 golfare med bra attityd och social kompetens, så vi har fortsatt trevligt. Tyvärr

1 veckas sammanfattning
söndag 10 april 2011 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Nu har en vecka gått och vi har det fantastiskt bra. Första dagarna hade vi en släng av förkylning men den försvann efter några dagar i värmen. Temperaturen ligger runt ca 25 grader mitt på dagen. Igår var dock ett undantag med ca 30. Golf har det blivit varje dag för min del, medan

Installerade
söndag 3 april 2011 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Nu har vi varit här i några dagar och börjar komma in i lunken :-) Dvs ta det lugnt gå långsammare, flanera, ordet manjana är inte dumt alls. Temperaturen är perfekt ca 22, lite kyligare på morgonen kanske 16 men det blir varmt när solen tittar fram. Golfen hittills visar på framsteg

Hemma
lördag 4 december 2010 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Hej Nu har vi varit hemma sedan i torsdags eftermiddag. Kallt och snöigt. Inga bekymmer med att boka golftider ett tag framöver. Resan hem gick alldeles utmärkt. Vi var hela tiden ett dygn före snön. Valet att ta färjan Kiel- Göteborg var klokt, vi slapp snöeländet i Danmark o Skåne.

Torsdag, den sista före advent
torsdag 25 november 2010 - Roquetas de Mar, Andalusien, Spanien

Hej Nu har vi planerat hemresan på allvar. Det blir avfärd till La Estartitt i norra Spanien på söndag. Där stannar vi hos Eddi och Margot till tisdag, då vi drar vidare mot södra Tyskland. På onsdag åker vi till Kiel för att ta båten till Göteborg och kalla norden. Det är ett tänkt

Alicante till San Pedro de Alcantara

Alicante till San Pedro de Alcantara

7 oktober 2014 - 29 oktober 2014

Min första cykelsemester sedan 1977 då jag cyklade runt halva Gotland med min blivande livskamrat och kära hustru. Nu ska jag i Alicante möta upp med min gode vän Jan som är på väg på cykel från Helsingborg till San Pedra de Alcantara. Nu hoppas jag på "good speed" och att dämpningen i cykelbrallorna ska fungera:-).

Äntligen semester

Äntligen semester

12 september 2012 - 20 september 2012

Ner till lägenheten i Roquetas de Mar för en veckas välförtjänt avkoppling.

Spanien long stay jihaa

Spanien long stay jihaa

31 mars 2011 - 30 april 2011

Första riktiga "longstay"

Roquetas de Mar, Spanien

Roquetas de Mar, Spanien

27 september 2010 - 5 december 2010

Golfresa för 2 pensionärer, som åker bil till vårt mål i Spanien.

Almeria Golf

Almeria Golf

28 september 2010 - 15 oktober 2010

Golfresa i Rouqetes del mar nära Almeria. Ett longstay boende som vi vill testa, dock bara i 2 veckor :-) Efter problem med askmoln i april och generalstrejk i Spanien är det äntligen dags.

Elina Brum
EllenOPluppie