Torrox

Bolnuevo 17/2 2012
fredag 17 februari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Hej igen. Nu har vi boat in oss här igår hade både Eva och jag känningar av en räka från en kinesrestaurang som troligtvis hade avlivats innan nyår för den gjorde att Eva låg en hel dag i maginfluensa och jag kände av den lite,men idag var vi bättre så vi cyklade in till Mazarron där

10/2 2012
fredag 10 februari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Hej igen. Då har det gått en vecka igen,sitter i solen på morgonen och skriver detta,Janne och Inger har cyklat ned till stan för att hämta tvätten,det har varit en lugn vecka cyklat lite och promenerat till stan på lördag har vi bjudit in våra svenska och norska grannar på scampi

Öv 6/2 2012
måndag 6 februari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Idag blev det varmt igen 25grader men det ska bli kallare,vi var nere i tvätten i byn och lämnade in lite smutstvätt,sedan besök på marknaden och köpte clementiner,härmonatten var det storm då ramlade det ned 45st avocado så nu har vi så vi klarar oss;janne har fått besked om sin

Öv 3/2 2012
fredag 3 februari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Hej igen. Sitter här och huttrarpåmorgonen det är bara 4 grader här men sol så det blir nog lite varmare framåt dagen.Veckan har varit lugn och skön ,i går cyklade vi till Nerja och tog en taxi därifrån upp till en liten by från modernas tid som ligger uppe i bergen den heter

Öv 29/1 2012
söndag 29 januari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Hej igen Idag blev det promenad till Torrox Pueblo i strålande solsken där åtvrid tapas till lunch,sedan promenad hem ochsolstolen och gin och Tonis.ikväll blir det rester till middag lite rökt makrill fläskkotlett lammkotletter och kanske en flaska rödvin till.imorgon är det marknad i byn

Öv 26/1 2012
torsdag 26 januari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Hej igen. Sitter återigen i morgonsolen och blickar ut över ett stilla Medelhav.Igår åkte vi med hyrbilen först ner till Torrox och lämnade in tvätt,sedan 17mil upp i bergen till en liten medeltida stad som heter Ronda jättefin stad med stora klippor omkring där besökte vi ett

Öv 24/1 2012
tisdag 24 januari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Godmorgon. Sitter här i solen på morgonen och skriver detta.Till höger ser jag Medelhavet ligga lugnt.Igår åkte vi med vår hyrbil till några stora köpcenrta i Malaga för att försöka få ordning på vårt Vodafonmodem men ingen kunde engelska så det får bli så här istället med WiFi

Övervintring 20/1 2012
fredag 20 januari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Hej igen. På grund av WI-FI problem på vår camping har vi inte kunnat skicka något förrän nu.Allt är bra vi har beslutat oss att ligga kvar här till mitten av februari.Idag hyrde vi en bil och åkte till en liten stad som heter Nerja mycket fin plats med många affärer för damerna.Det är

Torrox 14/1 2012
lördag 14 januari 2012 - Torrox, Andalusien, Spanien

Hej igen. Nu har vi kommit tillbaka till Spanien nerresan gick bra,bilarna var hela så när som Jannes som 1 batteri hade laddat ur men med lite proffshjälp fick vi igång den sedan for vi till en camping iTorrox och här är vi stanna ett tag i går hade vi 20grader idag 17,allt är bra. Vi

Senast aktiv - från Santa Pola, Valencia, Spanien
Tillbaka till TRIVSAMMA Torrox och Avocadolunden..
torsdag 31 mars 2011 - Torrox, Andalusien, Spanien

Sitter utanför husbilen, i skuggan, och ska försöka dela med mig av våra upplevelser. Värmen är nästan för bra för att vara sant och så här mitt på dagen är den nästan för mycket. Vi är nu tillbaka i Torrox och camping El Pino. Ett glatt återseende med våra norsk, spansk,

Övervintring

Övervintring

30 oktober 2011 - 1 april 2012

Med husbil genom Europa vintern 2011

Med husbil genom Europa vintern 2011

7 januari 2011 - 4 maj 2011

En snabb resa genom ett vintrigt Tyskland och Frankrike till ett förhoppningsvis varmare Spanien och Portugal. I april går färden hemåt igen, sakta och med många stopp i Frankrike och Tyskland...