Aragonien

Inåt landet
fredag 19 maj 2017 - Berge, Aragonien, Spanien

Drog väg i vanlig ordning, kom nästan omg. upp på motorvägen. Det blev kallt sen blev det kallare och sen var det bara 8 grader,burr. Vi stannade på ett torg i Bellpuig och värmde oss i solen.Stannade och köpte lite frukt och åkte en liten kurvig väg till La Granadella. Vi gjorde en

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Sååå kul på Angry Birds parken!
måndag 9 november 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Ja som sagt, vi ligger i sista dagarna :-) Idag blev det en kort session vid poolen på förmiddan… Albin har tröttnat lite på att bada..vill hellre sitta och spela dator…men nu verkar den lagt av så vi får se hur hemresan går då..blir det att spela på pappas telefon då… "Kalima"

Olycksdag men ändå rolig dag!
söndag 8 november 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Fredag var Albins sista skoldag! Vi firade med lite Tapas köttbullslunch! :-) Lördag blev en strand och pooldag och sedan idag har vi gjort massor och det har hänt en del… Vi började dagen med att vi skulle se starten på ett lopp nere vid svenska kyrkan…när vi kom dit visade det sig att

Grannträff på ön (men en annan ö :-))!
torsdag 5 november 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Ja tro det eller ej men igår åt vi middag med grannen, dvs grannen hemma på Alnö (Per-Olov "Putte" Brattemo) som nu är granne här på denna ö med. Jättekul och trevligt. :-) Albin har gått på skolan tis-tors denna vecka också har vi gjort lite aktiviteter på kvällarna sedan. En dag

Snart bara en vecka kvar...
måndag 2 november 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Tiden går fort när man har kul…veckorna har bara swischat förbi. Nu är höstlovsveckan slut och idag är det Spansk helgdag. Imorgon börjar skolan för Albin igen. Han kommer gå tisdag - fredag och sedan blir det sol och bad sista 4 dagarna :-) I helgen har vi inte gjort så

Utflykt till fyren "El faro" och Melanores!
torsdag 29 oktober 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Igår tog vi en liten eftermiddagstur till El Faro, fyren i Maspalomas och gick vidare längs strandpromenaden till Melanores och de lite finare butikerna och restaurangerna. Lite shopping blev det och en god middag på "Grand Italia". Och Anton fick åka buss T/R, han älskar att åka bussen :-)

Tidsfördriv i Spanien...
fredag 30 oktober 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Ja vad gör vi på dagarna…har fått lite bättre internet nu så skall försöka ladda upp lite bilder på vad vi har för oss. Poollek, korsstygn, spela dataspel, spela spel, t ex UNO, fika också leka och spela på olika spelhallar såklart! Och inte att glömma bort…om vi inte lyssnar på

Verkligen vardag…Anton sjuk..
onsdag 28 oktober 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Ja igår var det verkligen en "vardagsdag" här nere. Anton vaknade med feber så vi turades om att vara hemma och inne med honom och mysa hela dagen. Lite Alvedon så var han piggare och käkade lite men det var mest ligga på soffan och se på film. Peter och Albin åkte till shoppingcenter och

Oväder...
lördag 24 oktober 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Igår blev det oväder härnere. Canariska regeringen gick med information att alla skolar måste hålla stängt pga kommande oväder från Afrika. Så tyvärr vare sig skola eller Hallowendisco för Albin igår (men discot är planerat till nästa fredag istället). Dock vaknade vi med fint

Vardag på Gran Canaria
onsdag 21 oktober 2015 - San Agustín, Aragonien, Spanien

Ja nu andra veckan har vi kommit in i någon form av vardag härnere. Trots semester får vi ställa klockan på ringning då Albin skall på svenska skolan, börjar 0830. (men oftast vaknar grabbarna vid 07 tiden). Efter att Albin lämnats på skolan så kör vi andra "vår rutin", dvs frukost,

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 12 juni 2017

Båt tåg och MC

Dags igen - Gran Canaria, San Augustin, Monte Rojo :-)

Dags igen - Gran Canaria, San Augustin, Monte Rojo :-)

10 oktober 2015 - 11 november 2015

Då åker vi igen. 2 år sedan sist. Denna gång lite tidigare. Sol o bad o bara vara hoppas vi på :-)

15 december 2014 - 22 december 2014

Första resan med lilla familjen

Gran Canaria Here We Go Again

2 februari 2013 - 9 februari 2013

Barcelona 2012

Barcelona 2012

29 oktober 2012 - 4 november 2012

En vecka till Spanien med Ted med det katalanska furstendömet Andorra i sikte med Barcelona som slutdestination

On the road

On the road

22 oktober 2012 - 15 december 2012

Gran Canaria april 2012

Gran Canaria april 2012

7 april 2012 - 22 april 2012

Hela familjen - förrutom "Storskruttan J" som är på Kortis. Resan är en kombinerad rekreations- & solfamiljeresa! Med på resan är också våra goa vänner Familjen Nerf.

San Agustin - Kanarieöarna

San Agustin - Kanarieöarna

25 januari 2012 - 1 februari 2012

Första resan som vi alla i familjen ska åka på, 2 vuxna och 4 barn. Åker även med Herr Lundström med fru Nettan, och Zandras syster Elina.

Per Larsson
Per.Larsson