Balearerna

Det är alltid lika svårt att lämna någon man tycker om
måndag 10 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är alltid lika tråkigt att lämna någotMen det hör ju till på ett sätt också att dessa känslor kommer fram så här dagen inan avresan hem mot sverigeHur var resan då ?I det stora hela har den varit jätte braMed god mat och platsen med stor pol och lekplats och fotboll och tennis

Vart tusan är solen
söndag 9 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Under hela förmiddagen var det svårt för solen att tränga igenom målnenMen det påvärkade inte oss på några negativa sättVi fick på något viss att tiden gå med att köra olika ord spel i form av gissa namn på T eller forma en meningDet blev mycket skratt kan jag säga. Ut över detta

Ett kärt återbesök - Gamla staden
lördag 8 juni 2019 - Port d'Alcúdia, Balearerna, Spanien

Ett kärt återbesök - Gamla stadenStaden med dom vackra gränderna med grönskaSamt resturanger och butikerna samt en promenad på muren

Kvällarna är magiska
fredag 7 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Kvällarna är något utöver det vanligaAtt promenera ner till centrum och gå längs stranden då man kan se båtar långt där ute och samtidigt se månen ge sin spegelbild in mot strand kanten  Då mår man braDen här kvällen har varit den varmaste under vår tid här

Havet har alltid varit något speciellt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Havet behöver inte någon större presentation Utifrån hur vackert det är och att man lätt kan hitta sin egna plats på stranden utan att trängas med alla mänsikorDet är ett plus så klart. Sedan kan man ju gå till närmaste resturangen och inköpa allt från dryck till goda tillbehör. Så

Julio kämpar på än idag
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Mannen med dom goda krepen i alla olika smaker. Julio kämpar på än idag med sin värksamhet och så klart stor hans fru vid kassan. Som vanligt :)Men de finns dom som säger att han ör en stor symbol för Alcudia.Ett måste att besöka honom men för att prova dessa goda krepen han gör med

Bord Nr: 33
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Den italienska restaurangen - RomaBord Nr: 33 blev en känd placering för oss under de två gångerna vi var där och åt mat.Det var allt från Fisk till Bolognesie till dryckUnderbar personal och som böjd på sig självVärd ett besök när du är på Alcudia

Det första hotellet vi bodde på här på mallorca
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Första hotellet vi bodde på här på mallorcaAtt ge intryck av själva hotellet och vad som händeDom är rätt så små idag. Men det var lite kul att även få se hotellet igen .

Många fina minnen
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är många fina minnen som kommer fram av att bara stå utanför detta hotellBåde abba och Elvis kom och spelade för ossMen att det låg nära havet och strandpromenadenSamt nära till shoppingen och alla resturanger

Dag 1 och 2 - Detta har hänt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Alcudia - Intryck av resan så här långtIntryck ja.. ;) Det har varit lek i poolen som sig bör när man har med sig två goa killar. Men vi har besökt en del av shopping stadenOch sedan gick vi strand promenade hem  Mysigt

Hola mallorca

Hola mallorca

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Pronto es hora de un viaje a Mallorca, el lugar se llama Alcudia. El lugar en sí no necesita un preajuste exactamente. Pero se puede decir que lo nuevo y lo viejo se encuentran con restaurantes y tiendas de compras. Nuestro viaje será en gran parte sobre sol y baño. Pero debemos tratar de animarlo con alegría y calidez en forma de imagen y texto.

30 april 2019 - 7 maj 2019

Resa till Sa Coma/Mallorca Vi köpte resan genom Ving men pga dålig service på stället blev detta sista resan köpt genom Ving.

1 juni 1989 - 14 juni 1989

Jag kommer inte ihåg exakt när denna resa var men jag gissar på 1989. Två veckors charter med mamma, brorsan och min morfar.

Ack Palma du vackra

Ack Palma du vackra

13 juni 2018 - 22 juni 2018

Vi har sagt att vi ska byta ställe när vi runt midsommar gör vår årliga 9-dagarstripp. Men så är vi löjligt förtjusta i Palma de Mallorca att det visst blir för tredje året i rad som vi nu kommer hit. Men nästa år, då...?

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Julia och mormor reser till Mallis

Julia och mormor reser till Mallis

10 april 2017 - 16 april 2017

Julia 8 år reser till Mallorca med mormor (jag). Det är Julias första utlandsresa utan sina föräldrar. Vi ska bo tillsammans med morfar (Kjell A) och massor med andra cyklister som reser med Trip on sport. Vi ska bada och turista mycket och cykla lite......övriga på hotellet ska cykla mycket och turista lite.......bra kombo.

Palma (för andra året i rad)

Palma (för andra året i rad)

14 juni 2017 - 23 juni 2017

Vi sa förra året, att till Palma de Mallorca måste vi återkomma till snart igen. Så det gör vi redan i år. Vi kommer att bo på samma fantastiska hotell (Almudaina) mitt i stan, och återse en massa trevliga restauranger, barer och stränder. Bland annat.

Livet på Mallorca

Livet på Mallorca

16 april 2016 - 16 oktober 2016

Jag arbetar som reseledare och detta år går mitt liv till Mallorca där jag kommer spendera min vardag i ca 6 månader. Vill du veta hur en reseledares liv ser ut häng med mig på min resa

IBIZA

IBIZA

28 augusti 2015 - 4 september 2015

Palma de Mallorca

Palma de Mallorca

16 juni 2016 - 25 juni 2016

Det var några år sedan senast (typ 5), men nu är det dags igen: Till Palma och Mallorca.

Tommy Essenholm
Essenholm