Balearerna

Binissalem
torsdag 21 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Sista kvällen i Palma. För den här gången är bäst att tillägga. Precis packat klart och snart ut på byn för lite sista shopping samt mat och dryck.I förrgår skulle vi alltså slå på stort och byta restaurant. Det gick ju sådär. Efter ett par öl och glas vin marscherade vi mot Chez

Nikki och Camille
tisdag 19 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej igen! Här händer det grejer så bäst att skriva redan idag igen.Jodå, det blev ett nytt matställe att besöka. Det kändes lite ovant men ibland måste man våga språnget ut i det okända. Vi gick till Chez Camille, ett namn som bär antydningar om höga priser, vita dukar och

Väder
söndag 17 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Just som jag skrivit nästintill allt klart så startade laptopen om och allt försvann. Jag vill här bara skrika ut i min frustration och tja, vad hindrar mig egentligen? Ni får föreställa er mig på den lilla balkongen fem våningar upp, med håret på ända och munnen vidöppen varifrån det

Dags att åka hem
onsdag 26 juli 2017 - Can Picafort, Balearerna, Spanien

Detta blir sista inlägget, för imorgon åker vi hem efter 14 härliga dagar. De sista dagarna har enbart ägnats åt bad, så inte särskilt mycket att skriva om. Jag har också jagat restauranger som sänder EM-fotbollen och igår var det extra knivigt eftersom Tyskland spelade samtidigt. Och

En dagstur till Palma o Valldemossa
måndag 24 juli 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Igår ställde vi klockan för första gången på semestern. Efter frukost drog vi iväg över ön. Gjorde ett första stopp i Binissalem mitt på ön. En liten sömnig by med vinodlingar runt omkring. Efter en promenad åkte vi till Valldemossa, den högst belägna byn på Mallis. För många

Alcudia
lördag 22 juli 2017 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det har blivit några baddagar nu - inte så mycket att skriva om.. bland annat var vi på grannstranden Muro häromdagen - lugnare o mindre exploaterad än "vår". Theo har fått en dansk liten kompis, Svea, som bidrar till att intresset för utflykter är minimalt just nu. Igår hyrde vi

Mallis största marknad
torsdag 20 juli 2017 - Inca, Balearerna, Spanien

Igår gick vi upp lite tidigare än vanligt för att åka på Mallis största marknad. Den äger rum i Inga, mitt på ön, på torsdagar.Bortskämd som man är med Nossebro marknad hade jag inte så höga förväntningar, men tack o lov hade jag fel. Det var en riktigt stor marknad, med stånd på

En lång utflyktsdag
tisdag 18 juli 2017 - Sóller, Balearerna, Spanien

Igår drog vi till öns västra sida. Blev en heldagsutflykt med massor av photo-moments.Åkte 180-graders setpentinsvängar i massor o vår stackars Skoda med svag motor fick verkligen bekänna färg.Första stoppet gjordes vid den pyttelilla byn Port de Sa Calobra. Man parkerade innan byn, som

Bad o drakgrottor
lördag 15 juli 2017 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

Sitter nu på ett café i Manacor, Mallorcas näst största stad - och Rafael Nadals hemstad, inte illa.Har haft en toppendag i Porto Cristo, med hittills bästa stranden. Mycket folk även här men ändå mysigt. Träffade dessutom på en gammal Vara-bo, Sara Adolfsson  (hette hon förr) - kul.Kl

Bad o Cap de formentor
fredag 14 juli 2017 - Cap de Formentor, Balearerna, Spanien

Denna dag tillbringades huvudsakligen på stranden där Henrik o Theo testade den nyinköpta body boarden i de stundtals höga vågorna. Det var nog inte fullt så lätt som de trott. Men en härlig dag var det förstås i solen!Efter en power nap på rummet gav vi oss ut på en ny utflykt. Denna

Ack Palma du vackra

Ack Palma du vackra

13 juni 2018 - 22 juni 2018

Vi har sagt att vi ska byta ställe när vi runt midsommar gör vår årliga 9-dagarstripp. Men så är vi löjligt förtjusta i Palma de Mallorca att det visst blir för tredje året i rad som vi nu kommer hit. Men nästa år, då...?

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Julia och mormor reser till Mallis

Julia och mormor reser till Mallis

10 april 2017 - 16 april 2017

Julia 8 år reser till Mallorca med mormor (jag). Det är Julias första utlandsresa utan sina föräldrar. Vi ska bo tillsammans med morfar (Kjell A) och massor med andra cyklister som reser med Trip on sport. Vi ska bada och turista mycket och cykla lite......övriga på hotellet ska cykla mycket och turista lite.......bra kombo.

Palma (för andra året i rad)

Palma (för andra året i rad)

14 juni 2017 - 23 juni 2017

Vi sa förra året, att till Palma de Mallorca måste vi återkomma till snart igen. Så det gör vi redan i år. Vi kommer att bo på samma fantastiska hotell (Almudaina) mitt i stan, och återse en massa trevliga restauranger, barer och stränder. Bland annat.

Livet på Mallorca

Livet på Mallorca

16 april 2016 - 16 oktober 2016

Jag arbetar som reseledare och detta år går mitt liv till Mallorca där jag kommer spendera min vardag i ca 6 månader. Vill du veta hur en reseledares liv ser ut häng med mig på min resa

IBIZA

IBIZA

28 augusti 2015 - 4 september 2015

Palma de Mallorca

Palma de Mallorca

16 juni 2016 - 25 juni 2016

Det var några år sedan senast (typ 5), men nu är det dags igen: Till Palma och Mallorca.

Mallorca F01ontour

Mallorca F01ontour

12 juni 2015 - 18 juni 2015

Skepptuna-Bamako

Skepptuna-Bamako

15 januari 2015 - 1 februari 2015

Jag ska delta i välgörenhetsrallyt Budapest-Bamako. Bamako ligger i Mali. Jag kör min Chevrolet s10 årgång 2002 och ämnar skänka den om och när jag kommer fram.

Menorca

Menorca