Alaró

12 dagen Alaró
onsdag 13 oktober 2010 - Alaró, Balearerna, Spanien

13 oktober 2010, Alaró Hurra! Solen skiner och vi få bråttom med frukost och packar lunchsäcken för att ge oss iväg på vandring. Vi tar bilen, åker ca 4 mil, och kommer fram till ett berg som är 200-300 meter med stupbranta bergssidor. På nordvästsidan fanns möjlighet att skapa en väg

Marita Lind
marital i Mallorca
Senast aktiv - från Palermo, Sicilien, Italien
Mallorca

Mallorca

2 oktober 2010 - 16 oktober 2010

Mallorca nästa. Vi ser verkligen fram emot en semster med innehåll. I morgon kl 07.30 kliver vi på planet på Arlanda och efter 3 timmar är vi framme på ön. Bil väntar på oss på flygplatsen och vi styr kosan norrut till staden Alcudia. Med boken Vandra på Mallorca ska vi "göra" ön, kors och tvärs, upp och ner. 1970 var jag där och naturligtvis var jag då stationerad i Palma för det var där det hände saker, i alla fall för oss ynglingar. Kändes inte helt rätt att ta samma stad nu när man är mera mogen (en del är ju till och med lite åt övermogen-hållet, ingen nämnd och ingen glömd). Men självklart ska vi ta en tur i Palma och se hur det ser ut där. Vill minnas att det var slitet och ganska smutsigt. Spännande. Vi hörs!