Alcúdia

Det är alltid lika svårt att lämna någon man tycker om
måndag 10 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är alltid lika tråkigt att lämna någotMen det hör ju till på ett sätt också att dessa känslor kommer fram så här dagen inan avresan hem mot sverigeHur var resan då ?I det stora hela har den varit jätte braMed god mat och platsen med stor pol och lekplats och fotboll och tennis

Vart tusan är solen
söndag 9 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Under hela förmiddagen var det svårt för solen att tränga igenom målnenMen det påvärkade inte oss på några negativa sättVi fick på något viss att tiden gå med att köra olika ord spel i form av gissa namn på T eller forma en meningDet blev mycket skratt kan jag säga. Ut över detta

Kvällarna är magiska
fredag 7 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Kvällarna är något utöver det vanligaAtt promenera ner till centrum och gå längs stranden då man kan se båtar långt där ute och samtidigt se månen ge sin spegelbild in mot strand kanten  Då mår man braDen här kvällen har varit den varmaste under vår tid här

Havet har alltid varit något speciellt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Havet behöver inte någon större presentation Utifrån hur vackert det är och att man lätt kan hitta sin egna plats på stranden utan att trängas med alla mänsikorDet är ett plus så klart. Sedan kan man ju gå till närmaste resturangen och inköpa allt från dryck till goda tillbehör. Så

Julio kämpar på än idag
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Mannen med dom goda krepen i alla olika smaker. Julio kämpar på än idag med sin värksamhet och så klart stor hans fru vid kassan. Som vanligt :)Men de finns dom som säger att han ör en stor symbol för Alcudia.Ett måste att besöka honom men för att prova dessa goda krepen han gör med

Bord Nr: 33
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Den italienska restaurangen - RomaBord Nr: 33 blev en känd placering för oss under de två gångerna vi var där och åt mat.Det var allt från Fisk till Bolognesie till dryckUnderbar personal och som böjd på sig självVärd ett besök när du är på Alcudia

Det första hotellet vi bodde på här på mallorca
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Första hotellet vi bodde på här på mallorcaAtt ge intryck av själva hotellet och vad som händeDom är rätt så små idag. Men det var lite kul att även få se hotellet igen .

Många fina minnen
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är många fina minnen som kommer fram av att bara stå utanför detta hotellBåde abba och Elvis kom och spelade för ossMen att det låg nära havet och strandpromenadenSamt nära till shoppingen och alla resturanger

Dag 1 och 2 - Detta har hänt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Alcudia - Intryck av resan så här långtIntryck ja.. ;) Det har varit lek i poolen som sig bör när man har med sig två goa killar. Men vi har besökt en del av shopping stadenOch sedan gick vi strand promenade hem  Mysigt

Alcudia
lördag 22 juli 2017 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det har blivit några baddagar nu - inte så mycket att skriva om.. bland annat var vi på grannstranden Muro häromdagen - lugnare o mindre exploaterad än "vår". Theo har fått en dansk liten kompis, Svea, som bidrar till att intresset för utflykter är minimalt just nu. Igår hyrde vi

Hola mallorca

Hola mallorca

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Pronto es hora de un viaje a Mallorca, el lugar se llama Alcudia. El lugar en sí no necesita un preajuste exactamente. Pero se puede decir que lo nuevo y lo viejo se encuentran con restaurantes y tiendas de compras. Nuestro viaje será en gran parte sobre sol y baño. Pero debemos tratar de animarlo con alegría y calidez en forma de imagen y texto.

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Mallorca - Sweden Rock Festival

Mallorca - Sweden Rock Festival

27 maj 2014 - 8 juni 2014

Alcudia Mallorca Spanien

Alcudia Mallorca Spanien

8 maj 2012 - 16 maj 2012

Allt är bra här på mallis. I dag har vi solat pch badat i ullla karin och knut axels bubbel pool på deras terrass. Det har varit varmt och skönt. Ca 25 gr. Ha det bra alla. Hälsningar Tore o Ann margret

9 veckor på Mallis

9 veckor på Mallis

27 mars 2012 - 27 maj 2012

Mallorca   Alcudia i november.

Mallorca Alcudia i november.

31 oktober 2011 - 13 december 2011

Hej! Nu tar vi vår årliga höstresa till Alcudia för att vandra, cykla och spela canasta med Mia och Sten. Vi har löst enkel biljett på flyget. Vädret får avgöra när vi åker hem. Välkommen att följa med oss till Alcudia i november. Jonny o Agneta

Mallorca Nr3

Mallorca Nr3

23 september 2011 - 7 oktober 2011

Nu är det dags igen att resa till varmare land. Imorgon, fredag, går flyget 19.00 och framme ca 22.00 då vi hämtar vår förbeställda bil på flygplatsen. Efter en biltur på ca 1 timme är vi framme i Alcudia och vårt hotell, Los Lagos. Av dagen återstår då endast sängläge och invänta morgondagen. Vi ses! Kul om du vill skriva en kommentar så vi ser att du "är med". Marita o Leffe

Mallorca Tour 2011

Mallorca Tour 2011

20 juli 2011 - 3 augusti 2011

Sol, bad, god mat & utflykt. Kanske lite golf...?

Mallorca

Mallorca