Alcúdia

Hemresa
söndag 18 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Upp i ottan, nja halvåtta men det är tidigt för en semestrande familj. Rusade ner och köpte nybakad baguette till frukost. Efter att ha plockat ihop det sista packade vi allt i bilen och körde till flygplatsen där semesterbilen återlämnades. Anlände tio minuter för sent till

Baddag Cala Mesquida
lördag 17 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Badutflykt igen! Tog en lugn förmiddag och kom iväg vid lunchtid. Styrde kosan söderut till Cala Mesquida för dagens strandhugg. När vi kom fram var det mycket bilar... Per gjorde i vanlig ordning en hjälteinsats med att kryssa mellan bilar parkerade till höger och vänster, med och mot

Baddag i Alcanada
fredag 16 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag bestämde vi oss för att återvända till Alcanada, denna gången för att bada. Vi hade lite tur och hittade direkt en parkering och när vi kom ner till stranden var det någon som gick så vi kunde få en tall att ligga under. Denna stranden besöks nog mest av de bofasta, den består

Utflyktsdag
torsdag 15 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Packade och kom iväg före tio med siktet inställt på andra sidan ön. Första stoppet blev uppe i bergen i Valdemossa där vi blev kvar betydligt längre än vi tänkt. Det blir lätt så när en lunch tar en och en halv timme. Det är fantastiskt fina gränder och vyer här uppe. Vi slingrade

Slappardag
onsdag 14 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Vi slappade och badade i hotellets pool, pysslade och läste. Det verkade som om de bytt ut en större mängd vatten i poolen för det var mycket klarare men framförallt mycket svalade. Det var rätt skönt! På kvällen åt vi väldigt god mat på restaurangen längst ut på piren i

Arta - Cala Sa Nau - Cala Esmeralda - Es Moli
tisdag 13 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det blev en intensiv och händelserik dag idag. Redan tjugo över nio på morgonen var bilen packad för dagen och vi begav oss söderut mot Arta och dagens marknad. Vi strosade omkring och bara tog det lugnt. Fick se ett par som tillverkade chips så en påse köpte vi och mumsade i oss innan vi

Manacor, Playa Romantica, Artav
måndag 12 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag var vädret betydligt svalare och vi tog sikte mot Manacor. Innan vi kom dit passerade vi Sineu, en liten fin by. Det är festival denna veckan så mycket är pyntat i rosa. Per tänkte överraska med en liten marknad men när vi kom dit var det bara två stånd kvar, kycklinggrillen och

Bada, bada, bada
söndag 11 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Efter en sen frukost på rummet gick vi ner til hotellets pool. Vi badade, läste, badade ännu mer och hade det härligt. Poolen var nästan lite för varm idag, men vi fann spat och där var det svalare, det var också i princip öde. Någon trodde inte man kunde bli solbränd i skuggan under en

Baddag
lördag 10 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag tillbringade vi hela dagen vid eller i vår hotellpool. Vi lekte, badade, plaskade, spelade kort och läste böcker. Fram emot kvällen tog vi bilen och körde en liten bit norrut till Alcanada. Husen klättrade längs bergssidan och det gick branta trappor ner till havet där familjer hade

Pool jumping
fredag 9 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Sofia sov faktiskt hela natten på luftmadrassen vilket ju var betydligt mjukade än sängen. Nu har det gått så långt att vi funderar på om man kunde köpt sig varsin madrass på Ikea! Efter frukost på rummet tog vi bilen bort till Muro för en baddag i stil. Vi började i havet men här var

Mallorca

Mallorca

3 augusti 2019 - 18 augusti 2019

Sommarsemester med familjen på Mallorca. Sol, bad, vila och lite utflykter.

Hola mallorca

Hola mallorca

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Pronto es hora de un viaje a Mallorca, el lugar se llama Alcudia. El lugar en sí no necesita un preajuste exactamente. Pero se puede decir que lo nuevo y lo viejo se encuentran con restaurantes y tiendas de compras. Nuestro viaje será en gran parte sobre sol y baño. Pero debemos tratar de animarlo con alegría y calidez en forma de imagen y texto.

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Mallorca - Sweden Rock Festival

Mallorca - Sweden Rock Festival

27 maj 2014 - 8 juni 2014

Alcudia Mallorca Spanien

Alcudia Mallorca Spanien

8 maj 2012 - 16 maj 2012

Allt är bra här på mallis. I dag har vi solat pch badat i ullla karin och knut axels bubbel pool på deras terrass. Det har varit varmt och skönt. Ca 25 gr. Ha det bra alla. Hälsningar Tore o Ann margret

9 veckor på Mallis

9 veckor på Mallis

27 mars 2012 - 27 maj 2012

Mallorca   Alcudia i november.

Mallorca Alcudia i november.

31 oktober 2011 - 13 december 2011

Hej! Nu tar vi vår årliga höstresa till Alcudia för att vandra, cykla och spela canasta med Mia och Sten. Vi har löst enkel biljett på flyget. Vädret får avgöra när vi åker hem. Välkommen att följa med oss till Alcudia i november. Jonny o Agneta

Mallorca Nr3

Mallorca Nr3

23 september 2011 - 7 oktober 2011

Nu är det dags igen att resa till varmare land. Imorgon, fredag, går flyget 19.00 och framme ca 22.00 då vi hämtar vår förbeställda bil på flygplatsen. Efter en biltur på ca 1 timme är vi framme i Alcudia och vårt hotell, Los Lagos. Av dagen återstår då endast sängläge och invänta morgondagen. Vi ses! Kul om du vill skriva en kommentar så vi ser att du "är med". Marita o Leffe

Mallorca Tour 2011

Mallorca Tour 2011

20 juli 2011 - 3 augusti 2011

Sol, bad, god mat & utflykt. Kanske lite golf...?

PerKerstin
Therese & Mac Berggren