Alcúdia

Inca och outlet
torsdag 8 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Vaknade mörbultad till en riktigt varm dag. Vad vi längtar efter våra egna sängar. Hotellets sängar är inte mycket mjukare än klinkersgolvet. Efter frukost tog vi bilen mot Ina och marknaden där. Bilens termometer visade på mellan 38 och 40 grader. Vi fick parkera rätt långt bort och

Stora baddagen
onsdag 7 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det första som hände denna morgonen var att Sara hittade en stor ”skalbagge” dvs kackerlacka i badrummet. Efter lite jagande fick den ett glas över sig och kastades sedan ner från balkongen. Vi fortsatte med frukost innan vi tog vårt pick och pack med oss ner till stranden och badade

Marknadsdag
tisdag 6 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Efter frukost tog vi bilen till gamla stan då det var marknadsdag. 37 grader i skuggan... Per inledde med att klippa sig och vi köpte ett strandtyg när vi strosade runt alla marknadsstånden. De har fantastiskt fina frukter och grönsaker. Vi åt en enkel lunch i en gränd innan vi återvände

Havsbad
måndag 5 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Vaknade sent och var fortfarande trött efter att ha vaknat massor med gånger under natten. Hela kroppen känns som ett stort blåmärke. Per läste lite resentioner där någon konstaterade att klinkersgolvet nog var mjukare än sängen. Får fundera på om det är bättre att sova på barnens

Norrköping - Mallorca
söndag 4 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Klockan 04:50 gick väckarklockan igång. Vi snubblade upp, borstade tänderna och klädde på oss, smög ut i köket och hämtade matsäcken de så snällt ställt i kylskåpet till oss innan vi stuvade in väskorna i bilen. Fem minuter senare var vi framme vid flygplatsen. Tre avgångar idag,

Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Det är alltid lika svårt att lämna någon man tycker om
måndag 10 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är alltid lika tråkigt att lämna någotMen det hör ju till på ett sätt också att dessa känslor kommer fram så här dagen inan avresan hem mot sverigeHur var resan då ?I det stora hela har den varit jätte braMed god mat och platsen med stor pol och lekplats och fotboll och tennis

Vart tusan är solen
söndag 9 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Under hela förmiddagen var det svårt för solen att tränga igenom målnenMen det påvärkade inte oss på några negativa sättVi fick på något viss att tiden gå med att köra olika ord spel i form av gissa namn på T eller forma en meningDet blev mycket skratt kan jag säga. Ut över detta

Kvällarna är magiska
fredag 7 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Kvällarna är något utöver det vanligaAtt promenera ner till centrum och gå längs stranden då man kan se båtar långt där ute och samtidigt se månen ge sin spegelbild in mot strand kanten  Då mår man braDen här kvällen har varit den varmaste under vår tid här

Havet har alltid varit något speciellt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Havet behöver inte någon större presentation Utifrån hur vackert det är och att man lätt kan hitta sin egna plats på stranden utan att trängas med alla mänsikorDet är ett plus så klart. Sedan kan man ju gå till närmaste resturangen och inköpa allt från dryck till goda tillbehör. Så

Julio kämpar på än idag
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Mannen med dom goda krepen i alla olika smaker. Julio kämpar på än idag med sin värksamhet och så klart stor hans fru vid kassan. Som vanligt :)Men de finns dom som säger att han ör en stor symbol för Alcudia.Ett måste att besöka honom men för att prova dessa goda krepen han gör med