Bunyola

Sista dagen
fredag 13 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Hej alla! Nu får det bli en kort sammanfattning av gårdagen och idag, eftersom klockan är läggdags. Vi har packat våra väskor och båda klarade 23 kg-gränsen. Puh! Igår fick vi träna helt nya muskler - bussåkarmusklerna. Vi åkte med en otrevlig och aggresiv chaufför som körde som om

En dag på stranden
onsdag 11 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Idag ville Dunja vila blåsorna på tårna så vandrandet fick en paus. Men vi blev klara lite sent så det blev jogging 2 km till bussen... tur att kondisen har förbättrats under denna semester :) Efter en knapp halvtimmes bussresa (genom den 3 km långa tunneln) var vi återigen i Port de

Shopping? Sheck!
tisdag 10 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Idag har jag odlat skavsår.., fastän flera dagars vandring i bergen känns det som om butikerna i Palma knäckte mina tår... Men, syrran o jag är grymma på det där med shopping tillsammans. Vi har gjort heldagar förut och det är som att vi ger varandra energi istället för att vara som

Andreas måndagsrapport
måndag 9 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Sent igår kväll, efter att ha tittat på "Så ska det låta", bestämde vi att vi skulle ta en hyfsat tidig buss till Port de Soller för att vandra en 10 km-runda i bergen. Så blev det... vi stack med packade ryggor kl 9. Tack vare att vi tog bussen igår visste vi varifrån den gick. Det finns

Senast aktiv - från Bunyola, Balearerna, Spanien
Bada i Medelhavet? Check!
söndag 8 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Igår kväll/natt kom ett dundrande blixtregn förbi, i morse var solen åter här o sa God morgon åt oss när vi yogade o mediterade på takterassen. Efter frukost o lite klädtvätt tog vi oss ner där vi trodde bussen till Port de Soller skulle komma.., tji fick vi.., den gick nämligen nere

Lördag i Bunyola
söndag 8 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Första dagen som det var mulet men solen kom fram mer och mer. Efter frukost blev det byns torgmarknad. På det lilla torget hade dom klämt in förvånansvärt mycket. Grönsaker, frukt, kläder och div krimskrams. Fyndade lite och laddade upp med grönsaker, oliver, jordgubbar och körsbär.

Lite bilder...
lördag 7 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

...att titta på kanske? Har ingen aning om hur och var dessa egentligen har lagts här på Resedagboken.., ni får kanske helt enkelt titta under Fotoalbum.., vad vet jag ;-)

Soller + Puerto de Soller
lördag 7 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Ytterligare en dag är slut - och vi hinner knappt med att skriva dagbok... men så är det när man har semester :) Strålande blå himmel hela dagen! Efter yoga/meditation på takterassen och frukost tog vi tåget från vår by till Soller. Smalspårig järnväg med trävagnar (a la

Senast aktiv - från Bunyola, Balearerna, Spanien
Åter en dag att minnas...
torsdag 5 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Morgonen börjar för min del med meditation och dans på takterassen. Lite frukost sen packar vi för en dags vandring upp till Puig de s'Alqueria. Geten i mig får utrymme i denna resa. Att få njuta av vår moder genom att vandra uppåt mot nya mål, nya toppar. Får som bräker, vilda getter

Trött i ögonen
onsdag 4 maj 2011 - Bunyola, Balearerna, Spanien

Hej Sverige! Här snöar det inte! Vi har nyligen kommit tillbaka till lägenheten efter vårt första stora äventyr till bergen. Helt otroligt! Vilka vägar! Vilka berg! (Det här skulle du gilla, Maria) Vilka utsikter! Har bott i ett hus, över 200 år gammalt, som knappt går att beskriva...!

Systerresa

Systerresa

2 maj 2011 - 14 maj 2011

Jag och min syster Andrea kommer att vandra i bergen på Mallorca. Jag hoppas på härliga erfarenheter, möten, naturupplevelser,smaker och en resa inåt likaså.

IamDunja
Allis Rapp