Cala Bona

Cala Ratjada och Cala Agulla
torsdag 27 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Vädret var inte på vår sida idag, det regnade och var ganska svalt. Vi skyndade inte oss iväg utan kollade väderprognoserna och funderade på vad vi skulle hitta på. Vi hade i alla fall en strand kvar att besöka, Cala Agulla som ligger strax norr om Cala Bona. Enligt prognoserna skulle

Palma
onsdag 26 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag körde vi till Palma. Vi ställde bilen i ett parkeringshus och började traska mot centrum. Hamnade först på Placa Major där vi såg en annorluna gatuartist. En man satt fritt uppe i luften med endast armen fastbunden på en stolpe som satt fast på en platta på marken. Vi lyckades inte

Fortsättningen på östkustens vikar
tisdag 25 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Vädret var strålande idag och vi tog fortsättningen av gårdagens strandtur. Första stoppet blev Calo des Moro som inte heller var helt lätt att hitta. Vi körde tillbaka till Llombards för det skulle inte ligga långt därifrån. Men det fanns inga skyltar överhuvudtaget. Vi körde runt på

Badvikar på östkusten
måndag 24 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag stod ett gäng stränder på schemat. Jag hade valt ut sydöstra Mallorcas vackraste stränder och först ut var turistorten Cala d'Or, som var betydligt mysigare än jag hade räknat med. Det var väldigt turistigt förstås, men även genuint spanskt och det var många som bodde där, inte

Formentor
söndag 23 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag körde vi nordväst via Alcúdia och Port de Pollenca till Formentor-halvön. Turen gick längs smala kurviga vägar. Vi stannade vid Mirador de Mal Pas för att titta på den vackra utsikten och gjorde även en avstickare till ett gammalt utsiktstorn högt upp på ett berg. Vägen dit var än

Serra de Tramuntana
lördag 22 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Blev färdiga ganska sent och bestämde oss för att ta den vackra bergsvägen längs västkusten. Halv elva körde vi mot Palma och sedan Andratx. Jag satt och läste i en guidebok medan vi körde och bad Andreas köra till Camp de Mar för att det skulle vara fint. Vägen gick i bergen längs

Cala Millor
fredag 21 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Var uppe tidigt för att hinna med 05:21-tåget till Kastrup. Checkade snabbt in på maskinen, lämnade väskorna och satt i loungen vid 6-tiden. Åt frukost och gick till gaten en halvtimme senare. Flyget avgick prick på avgångstid kl 07:05 och knappt tre timmar senare landade vi på Palmas

Första dagen
tisdag 1 maj 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Första dagen på semestern.. Vi kom till hotellet vid 13 tiden..checkade in sen var det ner och äta då vi var hungriga efter den långa resan. Sen har vi bara badat och solat.. Mycket stark sol får se i morgon hur vi der ut, men i morgon blir det mycket sol kräm iaf. Känns konstigt att vara

Anders Friis
FamiljenFriis i Mallorca
Senast aktiv - från Klippan C, Skåne län, Sverige
Snart hemfärd!
tisdag 11 oktober 2011 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Ja, då var man inne på sista veckan här i Cala Bona! Det känns både härligt och sorgligt på samma gång! Ser verkligen fram emot 1½ månads semester hemma i Sverige, men samtidigt känns det tråkigt att lämna alla fantastiska människor som man har lärt känna här! Imorgon och på

Joakim Karlsson
JockeVing i Jobb
Senast aktiv - från Lam Kaen, Phang Nga, Thailand
Roadtrip
onsdag 14 september 2011 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Hej! Igår var jag och Mikael från showteamet i Alcudia iväg på roadtripp runt ön! Riktigt härligt att komma iväg och få se lite mer än bara Cala Bona, Alcudia och Palma! Vi styrde först bilen mot vackra utsiktsplatsen Formentor på Mallorcas nordöstra spets! Fantastisk natur!! Därefter

Joakim Karlsson
JockeVing i Jobb
Senast aktiv - från Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

21 september 2012 - 28 september 2012

Hade hoppats på att hitta en billig restresa, helst till Mallorca, men de billigare priserna kom innan vi 100% bestämt att vi skulle resa. Sedan väntade jag för länge och resorna var slut. Två dagar före avresan dök dock två ospecificerade platser upp igen och jag slog till. Även om det inte var så billigt som jag sett tidigare eller hoppats på.

1 maj 2012 - 8 maj 2012

Första resan som Angelica gör med barnen själv..

Mallorca 2011

Mallorca 2011

2 september 2011 - 9 september 2011

Sol, bad och artisteri på Teneriffa

Sol, bad och artisteri på Teneriffa

27 juni 2011 - 10 december 2011

Resten av året 2011 kommer jag att spendera på soliga Teneriffa i form av Artist på Sunwing Resort & Spa Fañabé. Jag ser med spänning fram emot att möta massor av nya trevliga människor samt att ha fantastiskt roligt.

Jobb

Jobb

27 mars 2011 - 22 oktober 2011

30 april 2010 - 7 maj 2010

Jag och Mamma på en semester en vecka i cala bona på mallis (: