Cala D'or

Visst ere skönt i höstens Sverige att lapa sol på Mallorca???
måndag 17 september 2012 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Facit av resan:) 6 dagar av 7 +28 till +30, svag lagom vind. Inte helt fel 1 dag bara ca +25 med några regndroppar på vår hyrbils framruta... Vad har vi gjort: 2 hyrbilsdagar som förde oss ca 40 mil norrut, österut och västerut på ön. Beställd via Ving och Avis till en billig kostnad.

Håkan Olofsson
OmegaOSD i Cala d'or 2012
Senast aktiv - från Östersund V, Jämtlands län, Sverige
Sydöstra kusten
tisdag 12 juni 2012 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Hej! Idag hade vi en hyrbil, liksom vi kommer att ha tisdag, onsdag och torsdag. Vi åkte mellan Cala D´or och Cala Rajada på sydostkusten. Stannade i Porto Cristo och såg oss omkring, en underbar by/samhälle vid havet med en fin båthamn. Åkte till Cala Rajada lite längre norrut och åt

Tapasmiddag så vi rullade därifrån
söndag 10 juni 2012 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Hej! Vi fortsätter slappa och ta det lugnt i Cala D´or. Vi gick till en ny strand idag längre bort men där fanns tyvärr inga parasoll och solsängar. Vi badade idag vid stranden från igår med livvaktstornet. Jag (P.) köpte vattenmelon men tappade den nästan direkt i sanden. Åt lunch på

Första dagen i Cala D´or på Mallorca
lördag 9 juni 2012 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Hej! Idag försov vi oss en aning, Tomas gick och köpte frukost till vår fina lägenhet på hotellet och vi kom ändå ut strax efter tolv, efter massiv insmörjning av solkräm. Solen strålar och det har kanske varit 25 grader idag. Vi har promenerat en del i stan som på grund av att alla hus

Utflykt
torsdag 15 september 2011 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Idag har vi som sagt varit pa utflykt. Vi borjade dagen tidigt genom att hanga pa laset till frukostrestaurangen 7.30. Bussen skulle hamta oss 8.15. Sedan korde vi runt och hamtade upp pa andra hotell i den staden/byn jag och Wilma var i harom dagen. Kl 9 var vi fardiga med det och da akte bussen

Omvaxling
onsdag 14 september 2011 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Ja, denna dag har sett likadan ut som vanligt. Inget spannande. Bad och mat. Men Wilma har crazyat till det lite. Hon tog nagot annat att ata idag. Pizza med tonfisk, istallet for pizza margerita! Hon lever farligt! Annars ar det varmt, varmt!!! Det branner i huden, och det enda man kan gora ar att

Stadsbesok
tisdag 13 september 2011 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Idag har jag och Wilma tagit bussen in till Cala dÒr, som ar byn som ligger narmast. Vart hotell ligger namligen ute i ingenting. Vi har bara hotellanlaggningen och sedan landsbygd, vilket ar lite trakigt. Bussen gick strax efter kl 9 och tog ca 20 minuter. Nar vi val gick av bussen visste jag

Handelselos dag
måndag 12 september 2011 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Ja, idag har vi inte gjort sa mycket annorlunda. Hade forberett pa att Wilma ville ta det lugnt idag, sa jag tankte att hon kunda slappa inne pa mammas rum, och jag kunde ligga pa grasmattan utanfor och sola. Mammas rum ligger pa bottenvaningen ca 10 m ifran den poolen som vi badar mest i. Men nar

Dagens garning
söndag 11 september 2011 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Hej pa er! Ja, denna dag har sett ut som foregaende, frukost, bad, lunch, bad, slappa lite pa rummet, sedan middag! Vadret ar fortfarande kanon! Idag har Wilma varit dagens hjalte. Hon och mamma var i poolen, medans jag stod vid poolkanten. En liten kille, kanske knappt 2 ar, stod pa en avsats som

Forsta dagen
lördag 10 september 2011 - Cala D'or, Balearerna, Spanien

Nu sa har snart forsta dagen gatt mot sitt slut. Flygresan var ju en baggis nar man ar van att flyga till Thailand. Mamma fick problem med att ga direkt nar vi gick av flyget. Det var inte sa manga rullband som jag kommer ihag. Efter ca 100 m sag jag rullstolar och gick fram och fragade om man fick

Cala d'or 2012

Cala d'or 2012

10 september 2012 - 18 september 2012

Charterdax mot Mallorca: Reser med ving.no till soligare trakter med hopp om sol, bad och kulinarisk spansk mat. Den här delen av Europa är outforskad för en annan. Lägger även ett nytt flygbolag till CV-et

Mallorca

Mallorca