Cala Ratjada

Dag 13
torsdag 10 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Orvar tar ändå det här med Ella ganska bra, men det är nog för att han fortfarande tror att vi ska hitta honom... Vi tog bussen till Cala Mesquida, en strand vi inte varit till tidigare, som ligger bara en liten bit utanför Cala Ratjada. Det var en fin busstur dit på smala krokiga vägar

Dag 11
tisdag 8 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Även denna dag började med bad i poolen, eftersom det är vad Orvar allra helst vill göra. Han tycker att det är för stökigt på stranden med allt folk, att han blir störd när han vill simma. I poolen däremot har våran lilla badkruka förvandlats till ett litet vattendjur! Han simmar utan

Dag 12
onsdag 9 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Eländes elände... Idag hade kunnat vara en supermysig dag, men det blev mest en Olyckans dag. Ella försvann. Vi hoppade på expressbussen till Palma 9.15, alla väldigt uppspelta och nyfikna på det lilla trätåget till Sóller. Vi kom till Palma strax innan 11 och gick till stationen för "El

Dag 10
måndag 7 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Poolbad efter en väldigt sen frukost. Lunchsallad bl.a. med stekta morötter efter Orvars önskemål. Vi promenerade till en liten lekpark som vi passerat tidigare med hästen. Orvar och Sverker spanade in de små ödlorna som kilade fram och tillbaka längs stenmuren som inringade lekplatsen.

Dag 9
söndag 6 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

En riktig hotelldag med poolbad direkt efter frukost, eftersom Orvar gärna ville snorkla i poolen. Pappa, Orvar och Sverker badade medan mamma gjorde ett nytt försök på tvätterian, dock utan framgång. Lunch på hotellrummet och sedan mera poolbad för pappa och en väldigt snorklingssugen

Dag 8
lördag 5 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Vi tog en citybuss på morgonen via Capdepera till grottsystemet Cuevas d'Arta vid Canyanmel. Fantastisk utsikt vid kusten med turkost vatten, branta klippor och små vita hus. Cuevas d'Arta är mindre än grottorna vid Puertos Christo men med färre folk och inte lika kommersialiserande. Vi

Dag 7
fredag 4 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Vi tog en morgonpromenad (dock ganska sen sådan) ner till Cala Agulla för att testa att snorkla i havet. Men när vi kom dit så vad det väldigt höga vågor och badvakterna satte upp röd flagg. Så vi gick tillbaka till hotellet och badade i poolen istället. Vi badade tills pojkarna blev

Dag 6
torsdag 3 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Morgondopp i havet vid lilla stranden Cala gat. Mycket snäckor och små släta stenar att leta och samla för barnen. Det fanns även klippor att klättra i och en liten grotta. Vågorna slog in över stranden och vi åt melon under vårt parasoll. Promenad till Reco des moll ("lilla" hörnet av

Dag 5
onsdag 2 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Utflykt med hotellets guide till Castillero del Capdepera, eller enligt Orvar piratborgen med tinnar och torn. Gick på marknaden i Capdepera och handlade frukt, lokal ost och korv. Buss tillbaka och lång siesta på hotellet. Eftermiddagspromenad genom stan västerut förbi stranden Son moll till

Dag 4
tisdag 1 juli 2014 - Cala Ratjada, Balearerna, Spanien

Buss 423 kl 1015 till Arta. Marknad, två träormar två plåtbåtar inhandlades. Tapaslunch på "Mar de Vins" med "contemporary art" på väggarna hippie musik och hippie servitriser som tog fram kritor och ritpapper till barnen, Orvar donerade flera verk till glada servitriser. Buss 411 tillbaka

Mallorca 2014

Mallorca 2014

28 juni 2014 - 12 juli 2014

Palma

Palma

6 maj 2010 - 11 maj 2010

Shopping, sighteseeing och god mat på Mallis.