Colònia de Sant Jordi

Längtar efter en säng som står still!!!
lördag 25 september 2010 - Colònia de Sant Jordi, Balearerna, Spanien

Hej igen! Det blir ibland väldigt länge mellan gångerna men det här med internet är inte så lätt alltid. Sist var vi på fastlandet när jag skrev. På natten då blev det ett herrans oväder med åska och storm. Då var jag glad att vi låg i hamn. Vi tryckte i den hamnen några dagar och

Lena Lind
SYWilma2 i Segla i medelhavet
Senast aktiv - från Varberg S, Hallands län, Sverige
Segla i medelhavet

Segla i medelhavet

9 maj 2010 - 31 oktober 2011

S/Y Wilmas seglats till och i Medelhavet via kanalvägarna i Europa. En liten berättelse om våra strapatser för nära och kära. De som känner oss vet att det blir strapatser, de som inte känner oss får följa med på äventyret ändå. Planerna är att ta dagen som den kommer. Men i grova drag går resan ut från Hästholmens hamn i Vättern via Göta Kanal till Sjötorp över Vänern ner till Göteborg. Träslövsläge blir ett stopp Helsingborg ett annat sedan vidare till Lybeck och avmastning av Wilma. Sedan bär det av via kanalerna ner till Paris, därifrån ner till Port Louise (Marsielle) påmastning. Där väljer vi höger eller vänster, Italien, Croatien, Grekland, Turkiet, Malta och Tunisien, eller andra hållet och Spanska kusten ner till Marbella och sedan Marocko. Jag hoppas ni vill hänga med oss.