Deià

Golf under "hot hour" och Spansk fisk
tisdag 26 juli 2011 - Deià, Balearerna, Spanien

Efter att igår kväll exprimenterat med att grilla Dolares över kolgrillen hemma i huset med mkt lyckat resultat, så fortsätter fisktemat ikväll för undertecknad. På menyn stod den spanska abboren som grillats i saltbädd och sedan jag läste om den har jag längtat och ikväll i Valldemossa

Panik inatt!
söndag 24 juli 2011 - Deià, Balearerna, Spanien

Trodde jag sov på madrassöverdraget, dvs inga underlakan! Men det är nog den tyska varianten av underlakan, dvs elastiska som går runt hela sängen. Sådär... Nu är i alla fall ordningen återställd -regn när fam L och Pepperoni åker på semester tillsammans. Vi lyckades dock pricka in

Framme i Deia!
lördag 23 juli 2011 - Deià, Balearerna, Spanien

Sådärså! En natt vid partgatan i Palma är avnjuten. J gick vilse i rummet inatt, skyllde på att det var kolsvart. Helt förvirrad... Skulle han smyga iväg till partajet tro...? Efter en överraskande kort resa så är vi framme i Deia på Mallorcas västkust. En otroligt pittoresk liten by

del 2
lördag 7 augusti 2010 - Deià, Balearerna, Spanien

Det var tur att F var här annars hade jag inte fått iväg dem på så många saker, sa jag att de älskade honom??? Men på slottet hände en liten tråkig sak, Linnea sprang iväg och det tog ett tag för oss att hitta henne i det runda slottet. När hon var hittad började vi traska hemmåt och

Roadtrip
söndag 9 maj 2010 - Deià, Balearerna, Spanien

På söndagen hyrde vi bil, en Fiat Dobló, ett riktig vrålåk alltså! Vi tog en sväng förbi Magaluf, för jag ville så gärna se spektaklet, och ja, vilket spektakel. Dit kommer jag aldrig mer att åka, det var hemskt! Vi gjorde ett stopp för lunch i Sant Elms, riktigt mysigt och supergodmat

Sara Pollack
sali i Palma
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Mallorca Tour 2011

Mallorca Tour 2011

20 juli 2011 - 3 augusti 2011

Sol, bad, god mat & utflykt. Kanske lite golf...?

Barnpassning Palma, del 2

Barnpassning Palma, del 2

1 juli 2010 - 17 september 2010

Ska under sommaren ta hand om två barn, Axel och Linnea. Här kan du följa mina tankar och våra äventyr på den lilla ön Mallorca

Palma

Palma

6 maj 2010 - 11 maj 2010

Shopping, sighteseeing och god mat på Mallis.