Magaluf

Lucia
lördag 15 december 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Även på Mallorca firades Lucia,men för det svarade hotellets svenska gäster.medelåldern på luciatåget var följaktligen något högre(runt 70)än brukligt och med själva Lucian var det ett frågetecken, om hon skulle klara sig utan rullator,men det gick bra,några av stjärngubbarna hade

V49
söndag 9 december 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Då kan vi lägga ytterligare en vecka till handlingarna.Nu är det bara två av de ursprungliga tolv veckorna kvar.I tisdags hade vi bestämt oss för att åka till öns näst största stad Manacor.Staden är centrum för Mallorcas pärltillverkning,och det vore intressant att se hur man bär sig

Avslut v 48
söndag 2 december 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Så här slutade v 48.Ett mål sedan tidigare var att göra ett besök på Castell de Bellever som är en borg från 1300-talet och som ligger på en höjd ovanför Palma.Vi hade tidigare hyrt en bil för att enkelt ta oss upp till borgen.Men ve vilket spektakel det blev,skyltningen var minimal om

Lindas bilder
torsdag 29 november 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Hej där.Som jag skrev tidigare var vi en dag och såg oss om i gamla stan i Palma,ville helt enkelt insupa atmosfären från flydda tider,då vi kom förbi en köksutställning i en av gränderna,hm tänkte vi, ska vi ta några bilder o sända till Linda eller är det gammal skåpsmat för

V.48
onsdag 28 november 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Vad har hänt sen senaste brevet,jo vi tog en vilodag i Magaluf,på lördagen,bara strossade runt,satte oss på någon pub som fortfarande är öppen och bara var.Söndagen var bokad för en utflykt till Mancor,en liten stad som lever upp sista söndagen i november varje år då det hålls en

Veckorapport
fredag 23 november 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Vad hände vecka 47. Jo den började med en "hemmadag"inga utflykter, buss eller tågresor,utan vi promenerade runt i Magalufs villaområde och tittade oss om.Nog fanns det villor o trädgårdar som skilde ut sig.(bild1)Tisdagen var avsatt för en bussutflykt till klostret Monasterio de

Honungsdag i Llubi
söndag 18 november 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Idag gick utflykten till Llubi,där var det årets stora dag Honungsfestdagen.Llubi ligger tämligen mitt på Mallorca,en liten by bestående av en genomfartsled med gamla hus på ömse sidor samt ett torg med små krogar runt om.Men idag var det den stora dagen för året. Torget hade invaderats

Bergspasset
lördag 17 november 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Nu har Richard o Hannelore återvänt till Stadtlohn.De var enligt egen utsago mycket nöjda med vistelsen på Mallorca även om,som de uttryckte det "das get in den knochen" .Vi hade hyrt en bil tre dagar och gjorde några utflykter som var lite utöver vad man kan kalla en lugn

Bussrundturer
tisdag 13 november 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Nu har vi varit på bussutflykt igen. Det är så att de hotell som håller öppet i Magaluf,och det är ett fåtal, ordnar bussutflykter till olika platser på ön för sina gäster ett par gånger i veckan.Den första vi var med på var i måndags och den gick till två vingårdar som ligger på

Turister
lördag 10 november 2012 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Nu har Richard o Hannelore varit på besök här i snart en vecka och vi har tillsammans verkligen levt upp till epitetet turister,vi har gått runt i kyrkor, restauranger,marknader,gått "strögen"upp och ner åkt buss och tåg härs och tvärs över ön precis som turister skall göra. Vi

6 oktober 2012 - 21 december 2012

Målet är nått, resan gick perfekt. Nattvaket på Arlanda var problemfritt. Så nu sitter vi på balkongen och pustar lite. Vädret är utmärkt,molnfri himmel o 25 grader, men det känns som mycket mer.Vi skall gå ner till poolen och skölja av oss resdammet, innan vi skall gå och speja efter något matställe.

5 oktober 2012 - 22 december 2012

Bartender på Mallorca, 2:a säsongen.

Bartender på Mallorca, 2:a säsongen.

13 maj 2011 - 31 juli 2011

Åkte lite oplanerat tillbaka till Mallorca för en andra säsong som bartender :)

jorden runt

jorden runt

6 april 2011 - 13 maj 2011

Hejsan, vi kommer att bjuda på våran joden runt resa i bilder och text. Vi kommer bland annat att besöka Kina, Spanien, USA, Ausralien, Brasilien och Madagaskar. Pusshaj sålänge!

2 oktober 2010 - 16 oktober 2010

Mallorca nästa. Vi ser verkligen fram emot en semster med innehåll. I morgon kl 07.30 kliver vi på planet på Arlanda och efter 3 timmar är vi framme på ön. Bil väntar på oss på flygplatsen och vi styr kosan norrut till staden Alcudia. Med boken Vandra på Mallorca ska vi "göra" ön, kors och tvärs, upp och ner. 1970 var jag där och naturligtvis var jag då stationerad i Palma för det var där det hände saker, i alla fall för oss ynglingar. Kändes inte helt rätt att ta samma stad nu när man är mera mogen (en del är ju till och med lite åt övermogen-hållet, ingen nämnd och ingen glömd). Men självklart ska vi ta en tur i Palma och se hur det ser ut där. Vill minnas att det var slitet och ganska smutsigt. Spännande. Vi hörs!

Mallorca, Playa de Palma

Mallorca, Playa de Palma

20 augusti 2010 - 28 augusti 2010

Semester med barnbarnet

Magaluf 2010

Magaluf 2010

18 juli 2010 - 8 augusti 2010

Bartenderutbildning och andra galna upptåg under tre veckors tid!

13 juni 2010 - 22 juni 2010

Semester

Mallorca-Magaluf-Tutre

Mallorca-Magaluf-Tutre

29 mars 2010 - 29 april 2010

Som vi länge vetat i klassen så ska vi nu äntligen efter tre år åka till Mallorca. Följ mig under detta äventyr :)

Magaluf med Tu3

Magaluf med Tu3

29 mars 2010 - 29 april 2010

Jag och min klass Tu3 åker till Magaluf,Mallorca, för att plugga och praktisera!