Mahón

Delfiner,tonfisk och en död tjur.
söndag 5 september 2010 - Mahón, Balearerna, Spanien

Nu har vi korsat havet igen och det blev extra kul den här gången. Det började under mitt pass med att ett stridsplan drog förbi i fullt ös en bit från båten så att både jag och Martin flög upp från sittbrunnen och bara gapade. Riktigt häftigt. Sen pluggade jag in hörlurarna igen och

jonasdanielsson i Segla Medelhavet
Ett steg framåt två steg bakåt
onsdag 4 augusti 2010 - Mahón, Balearerna, Spanien

Tanken var väl att tiden på Menorca skulle ägnas åt div små fix på båten,,,,, ack vad man bedrar sig, varje dag har någonting mer eller mindre allvarligt fel uppdagats, t ex första kvällen kopplade vi i laddaren till batterierna drog iväg och käkade sen drog vi vidare till en fiesta som

Martin Utberg
martinutberg i Segla Medelhavet
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
Allt gick sönder och lite party.
onsdag 4 augusti 2010 - Mahón, Balearerna, Spanien

Nu har vi varit på Menorca i 11 dagar och det har varit både upp och ner. Sak efter sak har gått sönder på båten och trots ett bidrag från farsan så ser det nu väldigt mörkt ut på pengafronten. Sen är det tyvärr inte så roligt att vara ledig när man sitter stand by på båten nere i

Menorca
torsdag 29 juli 2010 - Mahón, Balearerna, Spanien

-Va fan, är du här NU!? Så löd svaret när jag ringde upp min gamla chef Ulf och frågade var man “parkerar “ en båt på Menorca. Det var just på denna ö för ganska precis 13 år sen ideen föddes att någon gång ska jag segla runt i medelhavet, och självklart var ju Mahon på Menorca

Martin Utberg
martinutberg i Segla Medelhavet
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
En bit på vägen
torsdag 29 juli 2010 - Mahón, Balearerna, Spanien

Efter en natt i Port de Alcudia fick vi inse att ligga vid brygga i Medelhavet kan vara dyrt. Våran plats kostade 44 euro jämfört med vårat hotellrum i Can Picafort som gick på 35 euro. Vi bestämde oss för att gå ut och ankra i viken utanför för att hålla budgeten. Med endast litterära

Segla Medelhavet

Segla Medelhavet

1 juli 2010 - 1 oktober 2010

Jag och Martin ska med liten erfarenhet men stort mod segla våran båt Vita Nova genom Medelhavet.