Börjar komma i ordning
fredag 22 april 2016 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej alla...! Sitter på en beachclub nere vid havet och tar en kopp kaffe. Vi har ännu inte fått internet hemma så har därför inte varit så aktiv ännu. De vimlar av tyskar i hela byn och det är alltid lika intressant nere på byn ?? Är inne på min 2 lediga dag och imorgon är egentligen

Sista dagen
onsdag 17 juni 2015 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Sista dagen och även den varmaste bjöd på bad i pool & hav. Återstår bara packning och tidig avfärd imorgon till flygplatsen. Hs Eskilsfinaste

Blixtar och dunder i Palma
tisdag 16 juni 2015 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Tidig morgon och tur till Palma för lite shopping & sightseeing. Vädergudarna var inte nådiga denna förmiddag och det blev ett rejält åskväder men regn som följd. Vi tog tillflykt på Mc och fick både glass och fri surf. Hemfärd och lunch på hotellet med 200 spanska ungdomar lämnade

Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Kobras & anaconda sedan shop until you drop
måndag 15 juni 2015 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Idag spenderade vi en heldag på Aqualand åkandes i reptilrutschkannor. Dagen avslutade med lokal shopping och dagens shopoholic alla kategorier är fröken Alvesson. Imorgon spenderas i Palma för lite mer shopping. Hs San & Miguel :)!

Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Surfa på nätet & höga vågor i havet
söndag 14 juni 2015 - Mallorca, Balearerna, Spanien

För att stilla behovet av Snapchat, Instagram och KIK blev det glass på MC och gratis WiFi i en halvtimme! Glada och ffa uppdaterade tjejer spenderade sedan en timme hoppande och skrattande i vågorna som svepte in i bukten. Imorgon väntar en oss heldag på Aqualand - 18 attraktioner och

Utflykt med Katamaran
söndag 14 juni 2015 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Tillbaka på hotellet efter några timmar på havet med Katamaran. Förmiddagen bjöd på vind i håret, dyk från avsats och saltstänk från havet och eftermiddagen avrundar vi med strandhäng. Soliga hälsningar :)!

Strand & Palma
lördag 13 juni 2015 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Efter en god natts sömn så har vi idag hunnit både bada i Medelhavet och shopping & sightseeing Palma. Imorgon väntar en halvdagstur med Katamaran. Ingen WiFi för ungarna -gött dom lära sig den ädla konsten att prata med varandra IRL. Soliga hälsningar :)

Medelhavet
söndag 18 januari 2015 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Vaknar på morgonen ombord på M/N Majestic. Båten befinner sig mellan Spanska fastlandet och Mallorca. Lite svalt men det går att vara ute på däck i t-shirt. Idag ska jag lära mig GPS'n och mata in målen för de olika dagarna. Magnus

Magnus Gustavsson
Ingenjören i Skepptuna-Bamako
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Baddag och Santanyi
onsdag 30 juli 2014 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Vi började dagen med att prova poolen en bit bort vid en helt annan del av området. Den var också fin men det var lite kallare i poolen idag eftersom det var lite molnigt denna förniddag. Efter att ha ätit lunch vid poolen tröttnade vi lite och bestämde oss för att åka iväg på en liten

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Mallorca
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Cuevas de Arta
tisdag 29 juli 2014 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Idag var det faktiskt nästan kallt när vi gick för att handla bröd till frukosten. Helt igenmulet och nästan tomt vid poolen, men fullt vid alla busshållplatserna. Efter frukosten tog vi bilen och körde till grottorna i Arta, de var verkligen fina! Massor av trappsteg upp och ner men så

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Mallorca
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Livet på Mallorca

Livet på Mallorca

16 april 2016 - 16 oktober 2016

Jag arbetar som reseledare och detta år går mitt liv till Mallorca där jag kommer spendera min vardag i ca 6 månader. Vill du veta hur en reseledares liv ser ut häng med mig på min resa

Mallorca F01ontour

Mallorca F01ontour

12 juni 2015 - 18 juni 2015

Skepptuna-Bamako

Skepptuna-Bamako

15 januari 2015 - 1 februari 2015

Jag ska delta i välgörenhetsrallyt Budapest-Bamako. Bamako ligger i Mali. Jag kör min Chevrolet s10 årgång 2002 och ämnar skänka den om och när jag kommer fram.

18 juli 2014 - 1 augusti 2014

Detta skall bli en resa med både mycket sol och bad samtidigt som vi för första gången åker på semester med en annan familj.

Mallorca, Magaluf/Palma Nova

Mallorca, Magaluf/Palma Nova

5 oktober 2013 - 12 oktober 2013

mallis

mallis

22 juni 2013 - 29 juni 2013

Ska åka till Malloca på lördag. Hoppas vi kommer ha det skönt. Jag kommer ialla fall bada ochh cilla i poolen hela dan och bli brun

Höstresa

Höstresa

5 oktober 2012 - 22 december 2012

5 augusti 2012 - 11 augusti 2012

Alice och Anna på äventyr sommaren 2012.

Mallorca 2012

Mallorca 2012

21 april 2012 - 6 maj 2012

Nu är vi på resande fot igen, denna gången blev det en lite kortare resväg vilket uppskattades av barnen

Kryssning över Atlanten & i Medelhavet

Kryssning över Atlanten & i Medelhavet

28 april 2012 - 18 maj 2012

Nu ska vi ut på ännu en (förhoppningsvis) fantastisk kryssning med Royal Caribbean. Den här gången ska vi kryssa från Miami till Rom med fartyget Mariner of the Seas. Antalet uppdateringar kan bli begränsade då vi kommer att ha dålig tillgång till Internet men vi ska försöka ge er korta lägesrapporter under resans gång och sedan fylla på med mer text och framför allt bilder.