Mistralen kommer!
fredag 17 juli 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

Kom till Menorca under förmiddagen, lung uppladdning inför det kommande skuttet till Sardinien! Nu varnar spanojerna oss for Mistralen som kommer ikvall! det blir mycket harda vindar och dom vill att vi stannar i hamn till imorgonkväll! Nu tror vi lika mycket eller mer på var egen researsch och

onsdag 8 juli 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

Hej alla Mahon på Menorca den 7 juli. Nu har vi kommit in i den verkliga semestermånaden juli. Det börjar bli allt mer båtar i vikar och hamnar. Mycket fransmän och spanjorer. Men det är inte trångt på något sätt det fiinns alltid plats för oss. Vet inte om det är dom “dåliga

helt packade
tisdag 23 juni 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

en sista halsning fran menorca Sa ar det strax dax att aka hem igen, sista dagen har det varit som en svensk sommar , mulet lite regn o sol men varmare. Typiskt nar man vill "pressa" fast vi var vid poolen pa em Emmy ville bada, vi var ratt sa ensamma ingen trangsel precis. Malin Lina o jag

svensk sommar
söndag 21 juni 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

Det blev midsommarfirande i gar till lunch, jag hittade bade dill o graslok det var bara snaps som saknades, men det var gott med matjesill tyckte jag Rolf o Niclas o malin, de andra at korv o kottbullar. Nu e de som en svensk sommar har ocksa, mulet, blasigt ca 20-25 grader. idag tankte vi ga

midsommardag
lördag 20 juni 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

gomorrn midsommardags morgon ar har o endast jag ar vaken. klockan ar nu 0730 o alla sover igar firade vi Fridas fodelsedag. Det blev ett lugnt midsommarfirande ingen sill o snaps, men idag ska vi ata matjesill o potatis till lunch, men det finns ingen graslok eller snaps, men det far val ga

semester
onsdag 17 juni 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

Hej alla nu funkar hotellets internet jippi lite var vi hunnit med. Emmy har badat hela tiden med undantag nar vi atit. igar kom Niclas sa nu ar vi alla samlade till emmys stora gladje. idag har fam Sandquist bilen och ska utforska on. Vi andra fortsatter att ta det lungt, mycket bad och

tisdag 16 juni 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

Balearerna 10/6 Vi kastar loss kl:07 från Altea och går 70 sjömil i lugn sjö med lätta moln. Lite svalt på havet så de tunna fleecetröjorna kommer fram några timmar. Vi går till Isla de Formentera, den sydligaste av öarna i Balearerna. Vi har en fransk båt framför oss hela tiden.

Barbro Nordin
oceanis423 i segling i Medelhavet
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
1 dag kvar
måndag 8 juni 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

Nu e de nära och alla kämpar med packningen, vad ska med?vad behöver ? är nu allt med? För de "gamle" är det viktigt att inte glömma mediciner, glasögon. De unga med små barn ska ha med tillräckligt med blöjor, kläder, böcker etc.. Och de unga utan barn behöver bara packa sin

Snart dags
lördag 6 juni 2009 - Menorca, Balearerna, Spanien

Jippi nu är det bara 3 dagar kvar tills semestern börjar

Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Det känns som vi gått i ide, men ...
måndag 17 november 2008 - Menorca, Balearerna, Spanien

Hej, just nu händer det inte så mycket i vår tillvaro. Vi avvaktar mest att vinden ska bli lite mer semesterseglingsvänlig. Imorgon ska vi dock lätta ankar från Mahon o ge oss av till Mallorca, kram ToC Söndag 16 november 2008 Mahon (Menorca) Solen är tillbaka och vinden har mojnat

9 juni 2009 - 23 juni 2009

Familjesemester med barn o barnbarn

segling i Medelhavet

segling i Medelhavet

1 juni 2009 - 11 september 2009

Segling med segelbåten Shiraz i Medelhavet

Till Medelhavet Mot Medelåldern

Till Medelhavet Mot Medelåldern

29 maj 2009 - 30 augusti 2009

2002 efter vår flytt från fjällen till kusten (Umeå) formulerade jag ett mål. Att jag skulle lära mig att segla och därefter segla till medelhavet i en egen båt och 2010 i medelhavets turkosa vatten fira min 50-årdag. (40-årsdag firades på kalfjället uppe på Kungsleden mellan Hemavan och Ammarnäs). Första båten var en mycket välskött Albin Accent , det tog en vecka innan jag tordes lägga ut och åka över till andra sidan av hamnen för att fylla på vatten. Efter ett år såldes båten och vi bytte upp oss till en Mamba 31, med den seghlade vi också en sommar. innan den såldes för att därefter byta upp oss till den båt vi har idag(köpt-07), en Dufour 36 Classic-99. En båt vi är mycket nöjd över, förra ägaren(Olle A.) såg till att utrusta den med nästan allt nödvändigt. det vi kompletterar med är AIS,Navtex, livflotte, mer stuvfack, ytterliggare batterikapacitet. det som redan finns ären bra autopilot, Fin plotter på 12 tum. Radar, VHF. mm. För att lär oss havssegling så anmälde vi oss till GotlandRunt 2007 (det har jag Lars-Ola Nordqvist att tacka för) läs gärna mer på min blogg från [link url=http://gotlandrunt.blogg.se/familjen_karlsson.html]GotlandRunt[/link] 2008 tränade jag på att vara ledg tog 8 veckors semester, klarade 7 veckor på båten, sedan var jag tvungen att åka hem till mamma och plocka hjortron, nyttig träning. Det blir mycket jag, men vi är en familj och det känns roligt att dom stödjer satsningen. Kommer inte att följa med hela vägen men kommer att hoppa på och av då det passar och det är Kerstin min älskade Sambo och bästa kompis, Malin 15 år och Adam 18 år. Förutom famíljen har vi varit ett gäng som försök lära oss segling under åren. Förutom Lsrs-Ola och Viktor Nordqvist från Stockholm som först väckte mitt seglingsintresse och vana seglare så är det Bengt Fjällbeg, Håkan Jonsson, Patrik Lövgren, Mikael Fredriksson, Med på resan hoppas jag det kommer några till. Startar 1:a juni -09 Från Svinninge marina i Åkersberga ner mot Kielkanalen därefter genom engelska kanalen över Biscaya, efter spanska och portugisiska kusten in genom Gibraltarsund, sedan så rakt som möjligt mot Grekland. tre månader ska vi segla. når vi inte ända fram så lägger vi upp båten där det passar. nästa år 2010. blir det stort party. här kan ni hänga med på förberedelserna och seglingen. Skepp Ohoj!!! /Thomas K.

Medelhavet 2009

Medelhavet 2009

24 mars 2009 - 1 november 2009

Vi seglar från Lagos i Portugal och har Balearerna som huvudmål. Var vi skall övervintra vet vi just nu inte.

1 juli 2008 - 14 september 2008

Jobba som Musikal artisk och entertainer

Fortsättning följer på Menorca

Fortsättning följer på Menorca

15 juli 2008 - 1 oktober 2008

Min andra säsong kommer att tillbringas på Menorca.

Medelhavet 08/09

Medelhavet 08/09

15 juni 2008 - 1 augusti 2009

Detta handlar om en resa med segelbåt tor Mariestad - Medelhavet - Mariestad under 14 månader. Vi två som deltar, Conny och Tina, är båda lärare som tagit tjänstledigt ett år för att göra denna resa tillsammans. Vi har egentligen ingen speciell rutt planerad utan kommer att resa dit vinden för oss. Vårt mål är att njuta av livet, värmen och en låååång ledighet.

Au pair i England

Au pair i England

7 januari 2008 - 7 juli 2008

Jag spendera cirka ett halvar med en familj i England och ta hand om deras ett-ariga tvillingar.

Vuosi sangriakannun seurassa

Vuosi sangriakannun seurassa

2 september 2007 - 20 april 2008

Lleida, Katalonia, Espanja. Ei kämppää, ei karttaa, ei kavereita.

21 juni 2007 - 2 juli 2007

Menorca med familjen.