Binissalem
torsdag 21 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Sista kvällen i Palma. För den här gången är bäst att tillägga. Precis packat klart och snart ut på byn för lite sista shopping samt mat och dryck.I förrgår skulle vi alltså slå på stort och byta restaurant. Det gick ju sådär. Efter ett par öl och glas vin marscherade vi mot Chez

Nikki och Camille
tisdag 19 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej igen! Här händer det grejer så bäst att skriva redan idag igen.Jodå, det blev ett nytt matställe att besöka. Det kändes lite ovant men ibland måste man våga språnget ut i det okända. Vi gick till Chez Camille, ett namn som bär antydningar om höga priser, vita dukar och

Väder
söndag 17 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Just som jag skrivit nästintill allt klart så startade laptopen om och allt försvann. Jag vill här bara skrika ut i min frustration och tja, vad hindrar mig egentligen? Ni får föreställa er mig på den lilla balkongen fem våningar upp, med håret på ända och munnen vidöppen varifrån det

En dagstur till Palma o Valldemossa
måndag 24 juli 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Igår ställde vi klockan för första gången på semestern. Efter frukost drog vi iväg över ön. Gjorde ett första stopp i Binissalem mitt på ön. En liten sömnig by med vinodlingar runt omkring. Efter en promenad åkte vi till Valldemossa, den högst belägna byn på Mallis. För många

Filminspelning
onsdag 21 juni 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Som vanligt, dristas jag säga, så är det filminspelning där vi befinner oss. Häromdagen kom vi gående som två vanliga människor (vilket vi ju är) när en hästdragen kärra kom emot emot oss så att vi fick hoppa undan för att inte bli överkörda. I kärran satt ett par samt en filmare

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Palma (för andra året i rad)
Masugn
söndag 18 juni 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Redan söndag och vi har alltså varit här i Palma fyra nätter redan. Vad har vi då gjort? Inte mycket om sanningen ska fram. Vi bor på samma hotell som förra året, Almudaina, och vi åker på förmiddagarna till samma strand som förra året, Cala Mayor en 20 minuters bussresa (nummer 3, 20

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Palma (för andra året i rad)
Flygplan
fredag 24 juni 2016 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Trevlig midsommar på oss alla och envar! Midsommaraftons tidiga kväll här och ingen sill, nypotatis, nubbe och jordgubbe i sikte. Fast vi har helg även här, firandet av helgonet San Juan. Han är stor i Palma, någon annan del av Mallorca och på sina håll även i övriga Spanien. Så många

Spårvagn
tisdag 21 juni 2016 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Vi hade hamnat på Forn des Teatre igen för där var det öppet. Annars är väldigt många restauranger stängda på söndagar. Vi hade gått och gått men inte hittat nåt som både var öppet och lockade med goda tapas. Så vi kom tillbaka till Forn des Teatre och drack lite vin och åt deras

Bussar
söndag 19 juni 2016 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Smidigt och fint, via Dusseldorf, landade vi i ett soligt Palma. Buss nummer 1 tog oss från flygplatsen till Passeig de Mallorca, där vi hoppade av och gick cirka 200 meter till vårt hotell på Avenida de Jaume III, som är så centralt man kan tänka sig. Hotellet heter Almudaina. 4 stjärnor.

Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Pärlor är en kvinnas näst bästa vän...
lördag 21 juni 2014 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Efter att vi under de föregående morgnarna blivit något förfärade över pöbelns framfart i frukostmatsalen gick vi till en finare restaurang för a la carte frukost. Efter att ha smort kråset med våfflor med banankompott i kolasås landsteg vi i Palma på Mallorca. Vi inledde vistelsen

Ann Bergström
HusseoMumsmums i Bröllopsresa
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Ack Palma du vackra

Ack Palma du vackra

13 juni 2018 - 22 juni 2018

Vi har sagt att vi ska byta ställe när vi runt midsommar gör vår årliga 9-dagarstripp. Men så är vi löjligt förtjusta i Palma de Mallorca att det visst blir för tredje året i rad som vi nu kommer hit. Men nästa år, då...?

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Palma (för andra året i rad)

Palma (för andra året i rad)

14 juni 2017 - 23 juni 2017

Vi sa förra året, att till Palma de Mallorca måste vi återkomma till snart igen. Så det gör vi redan i år. Vi kommer att bo på samma fantastiska hotell (Almudaina) mitt i stan, och återse en massa trevliga restauranger, barer och stränder. Bland annat.

16 juni 2016 - 25 juni 2016

Det var några år sedan senast (typ 5), men nu är det dags igen: Till Palma och Mallorca.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

17 juni 2014 - 29 juni 2014

Flyg till Rom, kryssning 7 dagar, därefter 4 dagar i Rom.

Mallorca

Mallorca

21 september 2012 - 28 september 2012

Hade hoppats på att hitta en billig restresa, helst till Mallorca, men de billigare priserna kom innan vi 100% bestämt att vi skulle resa. Sedan väntade jag för länge och resorna var slut. Två dagar före avresan dök dock två ospecificerade platser upp igen och jag slog till. Även om det inte var så billigt som jag sett tidigare eller hoppats på.

9 veckor på Mallis

9 veckor på Mallis

27 mars 2012 - 27 maj 2012

Playa de Palma

Playa de Palma

27 september 2011 - 4 oktober 2011

Charterresa med Mamma och syster! Sol, strand, shopping, vandring och utflykter är lite av det vi tänkt hinna med under veckan!

Mallorca Tour 2011

Mallorca Tour 2011

20 juli 2011 - 3 augusti 2011

Sol, bad, god mat & utflykt. Kanske lite golf...?

Sommarens kärleksresa

Sommarens kärleksresa

5 juli 2011 - 21 juli 2011

Det här blir då våran kärlekssemester den här sommaren! Förra året var vi till Korfu och i år så åker vi till Cala Pi i Mallorca =)

esmj
Tommy Essenholm