Palmanova

Mycket tennis blev de idag!
onsdag 15 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej! Stefan o Johan S var de enda som cyklade idag. De hade lovat regn idag, o de regnade i några minuter på fm, så särskilt blött blev de inte. Men de har varit rätt så mulet, solen har bara skinit genom molnen idag. Vi följde pojkarna till tennisanläggningen här bredvid (där de varit

Lite av varje!
tisdag 14 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej där hemma! Här är allt toppen! Nedräkningen för en del har börjat, John sa "va ska vi redan hem, varför?" när vi sa att om några dagar är de dags. Han längtar dock lite till skolan, det var inte illa! Sista tennisdagen fick Jonas spela lite olika dubblar, kort från då han, David

Middag med hela gänget!
lördag 11 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej! Idag har de varit lite blandade aktiviteter. John o Robert har spelat lite biljard, även Lisa o Joel har det. Sen var de på gymmet o tränade lite. På kvällen var de gemensam middag för hela gänget. 21 personer blev vi, så de var tur att Johan Forsberg hade förbokat plats åt oss

Hemresa!
fredag 10 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej! Idag vinkade vi adjö till Christian, som bokat en vecka o den var redan slut. John lät ganska rolig då jag sa att han skulle säga hej då till han "Va, ska du redan hem?", de kunde han inte förstå... nästan inte Christian heller, men med facit på hans skadade kropp så var de nog bra

Tennisen har börjat!
torsdag 9 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej! Här är allt bara bra. I tisdags åkte vi in till Palma på em, det var hett, men sköna kylanläggningar i butikerna =) John tyckte katedralen var stor o mäktig. Igår onsdag hade Stefan vilodag, oturen var framme för Christian när han var o cyklade med en "nyhitflugen" kompis, han

Måndag
måndag 6 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej därhemma! Här är allt bra, solen fortsätter att skina hela dagarna. Låg vid vanliga poolen idag, barnen var med på olika aktiviteter, Joel vann crossbow. John o Lisa var på pyssel på em. Nina, Robert, Joel o jag gick en sväng på em till bl a havet, träffade där på Johan

Söndag 5maj
söndag 5 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej alla därhemma! Hoppas allt är bra, här är det mycket bra! Började dagen med sovmorgon, klockan ringde vid 9 (Jonas ville bli väckt då) men den stängde jag av o sen vaknade jag 10,10 o då sov alla tre så gott. Vid 11 kom vi till de nya poolerna ihop m Nina o barnen. Fick efter en

Första dagen
lördag 4 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej! Nu sitter vi utmattade i lobbyn efter en dag med blandade aktiviteter. Resan ner var otroligt smidig, åkte ca 20:15 från Kallax o landade strax innan 01 på Palma. Gick väldigt smidigt få hyrbilen, så innan 02 var vi på hotellet. Det var kul se så fint de gjort överallt, de hade

Kallax
fredag 3 maj 2013 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Sitter på Kallax o har ätit lite gott. Strax går vi på planet, som vi längtar allihopa! En annan cyklist med familj sitter här bredvid, Christer Nilsson. Landar strax efter midnatt i Palma!

Sista veckan...
fredag 18 maj 2012 - Palmanova, Balearerna, Spanien

Hej! Nu har det passerat en vecka sen jag skrev... Fredagen åkte vi till Palma, alla utom Jonas som var med på tennislägret. Gick runt i olika affärer, finns små gator o affärer överallt, planerade att på slutet passera Johns stora favorit - Walt Disney, orken fanns kvar tills vi varit

Mallorca 2013

Mallorca 2013

3 maj 2013 - 17 maj 2013

För fjärde året i rad blir det en resa till Mallorca på våren, o för tredje året till hotellet Rosa Del Mar i Palmanova. Cykling på schemat för Stefan, o tennis för Jonas. Vi andra tar riktig semester =)

Mallorca 2012

Mallorca 2012

27 april 2012 - 19 maj 2012

Nu har årets semesterresa till Mallorca börjat! Det blir cykling för karlarna, Jonas o Ellen ska spela tennis, o vi andra ha enbart semester!

Bilresa runt Mallorca.

Bilresa runt Mallorca.

16 juli 2011 - 23 juli 2011

Denna sommar kommer vi att bila runt på Mallorca. Eftersom vi redan har kört bil på Mallorca och vet att det är ganska enkelt så vågar vi oss på det en gång till. Spännade.

Mallorca 2011

Mallorca 2011

21 april 2011 - 12 maj 2011

Så var det då äntligen dags för årets Mallorca resa! Ivriga grabbar har hjälpt till att packa idag, o nu sover alla gott. Dags för mig med snart... klockan ringer om 3timmar. Så det kanske blir första gången man kan lyckas sova gott på ett flygplan =) Vi blir ännu fler denna gång, brorsan med cykelgäng är med oss andra veckan, samt de som var med ifjol, familjerna Riström och Nilsson. Vi kommer att bo i Palma Nova, på Rosa del mar, får hoppas det blir bra!

jorden runt

jorden runt

6 april 2011 - 13 maj 2011

Hejsan, vi kommer att bjuda på våran joden runt resa i bilder och text. Vi kommer bland annat att besöka Kina, Spanien, USA, Ausralien, Brasilien och Madagaskar. Pusshaj sålänge!

Mallorca

Mallorca

10 augusti 2010 - 17 augusti 2010

Barnpassning Palma, del 2

Barnpassning Palma, del 2

1 juli 2010 - 17 september 2010

Ska under sommaren ta hand om två barn, Axel och Linnea. Här kan du följa mina tankar och våra äventyr på den lilla ön Mallorca