Pollença

Hemma igen
onsdag 9 juni 2010 - Pollença, Balearerna, Spanien

Hemma efter en härlig vecka med goda vänner, mat, bad, vin tittapåsaker mm. Resan hem gick utmärkt, 15 minuter sena till Arlanda är enda plumpen. Ska väl erkänna att det blev ett varv extra runt flygplatsen i Palma i morse med hyrbilen. Kan inte skylla på kartläsare, bil, medtrafikanter

Sista dagen
tisdag 8 juni 2010 - Pollença, Balearerna, Spanien

Imorgon bittida åker vi hem, då är resan slut för den här gången. Idag har vi legat på stranden och badat i strålande sol, säkert 30 C. Otroligt skönt i havet, klart o ljummet. Detta var en kort men härlig resa. Helt utan golf, så nu är abstinensen hög. Ha det bra till nästa gång

Dag 4
lördag 5 juni 2010 - Pollença, Balearerna, Spanien

Idag var Elsie o jag på en egen liten utflykt. Vi åkte över bergen på västkusten till Soller. Väldigt vacker och krokig väg med branta backar, rena rama alpvägarna. Mycket cykelhuliganer var ute. Vi mötte många på väg uppför backarna. När det senare bar av ner mot Soller tittade jag i

Dag 3
fredag 4 juni 2010 - Pollença, Balearerna, Spanien

Idag har vi varit till Alcudia, gamla stan och stranden mm, jättefint. Vädret är kanon, 26 C och sol, sol, sol. På eftermiddagen blev det bad i poolen, med diverse leksaker och madrasser, kul även för pensionärer, eller kanske just därför. Ska ladda upp lite fler bilder från dagens

Dag 2
torsdag 3 juni 2010 - Pollença, Balearerna, Spanien

Idag har Elsie o jag varit in till Palma. Det har verkligen blivit en stor stad. Vi åkte dit för att träffa en gammal kompis till Elsie, Sivan, vars kompis hamnat på sjukhus i Palma, med hjärtinfarkt. Hon är mycket bättre nu och får åka hem på måndag. I kväll blir det grillning hos

Dag 1
onsdag 2 juni 2010 - Pollença, Balearerna, Spanien

Hej Nu har vi varit hemma i Mora i en hel månad. Så nu drog vi iväg till "Mallis" tillsammans med Curt o Barbro för att hälsa på deras dotter Tinne o hennes man Jan. Vi bor på deras Finca (gård) ute på landet. Har hunnit turista lite idag och installerat oss i deras "Garage" där vi ska bo

Mallorca juni 2010

Mallorca juni 2010

2 juni 2010 - 10 juni 2010

Besök hos Kurt o Barbrors dotter Tinne med make Jan, på deras "Finca" på norra Mallorca, närmare bestämt 2 km från Cala San Vincenc.