Porto Cristo

Dag 4
fredag 3 maj 2019 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

Dagen var planerad med att åka på en Ö-rundtur men det strulade till sig med upphämtningen så vi fick boka om till en annan dag o tog istället taxi till Hamsgrottorna för ett besök o sedan taxi in till Porto Cristo o ännu ett besök i Drakgrottorna då gårdagens besök vart så stressigt

Peter Tegborg
fladdermusen_1970 i Mallorca
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Dag 3
torsdag 2 maj 2019 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

Utflykt med glasbottnad katamaran till att titta på några sjögrottor nedåt längs östra kusten o sedan tillbaka uppåt mot Sa Coma med ett stopp i Porto Cristo där vi själva fick ta oss runt o titta, var bla o besökte Drakgrottorna inne i Porto Cristo.

Peter Tegborg
fladdermusen_1970 i Mallorca
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Bad o drakgrottor
lördag 15 juli 2017 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

Sitter nu på ett café i Manacor, Mallorcas näst största stad - och Rafael Nadals hemstad, inte illa.Har haft en toppendag i Porto Cristo, med hittills bästa stranden. Mycket folk även här men ändå mysigt. Träffade dessutom på en gammal Vara-bo, Sara Adolfsson  (hette hon förr) - kul.Kl

Dag 8 - 5 timmar buss och Coves Del Drach
onsdag 13 juli 2011 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

Hej hopp sa gurkan! Idag har det blivit ännu en till lååååång dag för idag åkte vi iväg till Portocristo och till Coves Del Drach (Drakgrottorna)!! En och en halvtimme buss till Palma sedan en timme och tjugo minuter buss till Portocristo, stopp för lunch sedan gå ca 1-2 km till

Dag 10
måndag 11 oktober 2010 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

11 oktober 2010, Porto Cristo Även i natt har det regnat och molnen ligger tät på himlen när vi äntligen kommer upp ur varma sängen. Har hösten kommit? Vi bestämmer oss för att besöka läderfabriken i staden Manacor och grottor som finn i staden Porto Cristo. Dessa städer ligger på

Marita Lind
marital i Mallorca
Senast aktiv - från Palermo, Sicilien, Italien

30 april 2019 - 7 maj 2019

Resa till Sa Coma/Mallorca Vi köpte resan genom Ving men pga dålig service på stället blev detta sista resan köpt genom Ving.

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Sommarens kärleksresa

Sommarens kärleksresa

5 juli 2011 - 21 juli 2011

Det här blir då våran kärlekssemester den här sommaren! Förra året var vi till Korfu och i år så åker vi till Cala Pi i Mallorca =)

2 oktober 2010 - 16 oktober 2010

Mallorca nästa. Vi ser verkligen fram emot en semster med innehåll. I morgon kl 07.30 kliver vi på planet på Arlanda och efter 3 timmar är vi framme på ön. Bil väntar på oss på flygplatsen och vi styr kosan norrut till staden Alcudia. Med boken Vandra på Mallorca ska vi "göra" ön, kors och tvärs, upp och ner. 1970 var jag där och naturligtvis var jag då stationerad i Palma för det var där det hände saker, i alla fall för oss ynglingar. Kändes inte helt rätt att ta samma stad nu när man är mera mogen (en del är ju till och med lite åt övermogen-hållet, ingen nämnd och ingen glömd). Men självklart ska vi ta en tur i Palma och se hur det ser ut där. Vill minnas att det var slitet och ganska smutsigt. Spännande. Vi hörs!