San Sebastián

Resans andra destination - pinxtosens hemstad!
lördag 13 oktober 2018 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Efter en tågresa på 5,5 timmar som gick riktigt bra med tanke på att vi hade en ettåring med oss så kom vi fram till ett svalare San Sebastian. Boendet var jättefint men rummet väldigt litet. Vi var rätt hungriga så vi begav oss direkt ut på matjakt och hittade ett lokalt pinxtosställe

Två avslutningsveckor på en lång resa
söndag 27 maj 2018 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Över 6 månaders resande är inne på sina sista dagar. Drygt två veckor fanns kvar efter avslutad Camino. Många fortsätter från Santiago till havet, Fisterra och/eller Muxía. Vi kände oss klara med gåendet, men tog bussen ut och någon dag senare befann vi oss på gående fot igen, men med

Catrin Johnson
CatrinJ i Spanien med Camino
Rundvandring och lyxkrog
lördag 27 september 2014 - San Sebastián, Baskien, Spanien

San Sebastian är en riktigt trevlig stad. I allafall när solen skiner. Vi startade med att bege oss till La Bretxa. Ett stort torg där det finns en stor saluhall. Alltid fascinerande att vandra omkring i en saluhall. Vilka köttdiskar! Och vad mycket som vi inte har eller äter hemma. En del

Lottie Lindstedt
Lottie57 i Vinresa i Frankrike
Senast aktiv - från Zali Breg, Slovenien
Mot Spanien
torsdag 25 september 2014 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Filbunke i en liten skål till frukost. Gott och bra komplement till den tradtionella croissanten. Idag dags att lämna den franska delen av Baskien och åka över till den spanska. Dagens mål San Sebastian. Vi började med en tur i pyreenerna och ytterligare några mysiga bergsbyar. I Espelette

Lottie Lindstedt
Lottie57 i Vinresa i Frankrike
Senast aktiv - från Zali Breg, Slovenien
"Jonas goda tillbakablickar" - Fuego Negro - chef´s cut
torsdag 2 januari 2014 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Kvällens middag på el Fuego negro var bokad innan resan och vi hoppades på en spännande och lite skruvad meny med smårätter. Supertasting menu är största menyn så för att få testa så mycket som möjligt tar vi den. Oliver fyllda med dry martinigelé, bläckfiskcroquetter, friterade

"Jonas goda tillbakablickar" - Bästa lunchen i San Sebastian
torsdag 2 januari 2014 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Andra dagen på året tog vi oss upp på mont Urgull där ett gammalt försvarsfort, toppat med en Jesusstaty som blickar ned över staden, är högsta punkten. Efter en ordentlig promenad på berget åt vi lunch på Ganbara där vi åt små, nybakade croisanter fyllda med goa grejer. Gravad torsk

"Jonas goda tillbakablickar" - dagen efter i san Sebastian
onsdag 1 januari 2014 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Nyårsdagen kan beskrivas som dagen efter. Lite promenader i stadsdelen Gros för Fia och mej medan vissa andra i sällskapet vilade. En god komule i smakrik sås till lunch på Rojo&negro är det som är värt att skriva om matmässigt. Sedan hittade vi den plats dit vi skulle återkomma tre dagar

Nyår i San Sebastian
onsdag 1 januari 2014 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Godagens go' vänner! Hoppas att ni har haft en skön jul och en bra början på det nya året! Vi har haft lite problem med våra uppdateringar och foton från vår helt fabulösa matresa i Baskien så jag försöker med små texter "SPARA" och i bästa fall ladda ner ett kort i taget. Korten som

País Vasco!
söndag 4 november 2012 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Den här helgen åkte vi till Baskien. Den innebar ganska många timmar på buss, så på vägen dit stannade vi i Santander i några timmar. Vi gick lite på deras fina strandpromenad (som hade varit ännu finare om det inte duggregnat) och lyckades hitta en grymt bra pintxosbar utanför Baskien!

Övervintringsresa San Sebastian
söndag 6 november 2011 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Hej igen Nu är vi Online igen efter att ha övernattat på ställen utan internetuppkoplling. Sen sist har följande hänt .Den 3 novemberfick vi fel på våran GPS(Hasse)efter jobb med synål på MediaMark fick vi den att fungera.Åkt.e vidare till Nieuwport i Belgien där vi övernattade och

Hans Ohlin
HansOhlin i Övervintring
Senast aktiv - från Santa Pola, Valencia, Spanien
Första utlandsresan med Sixten, spanska fastlandet

Första utlandsresan med Sixten, spanska fastlandet

30 september 2018 - 30 oktober 2018

Vår första utlandsresa som en familj med barn. Sixten ska börja uppleva världen! Vi bor 6 nätter i Barcelona och 7 nätter i San Sebastian. Vi ser fram emot värme, upplevelser och god mat!

Spanien med Camino

Spanien med Camino

4 april 2018 - 31 maj 2018

Vi återvänder till Spanien med målet att gå de 80 milen från Saint Jean Pied de Port till Santiago eller Finisterre. Om det blir så återstår att se, det finns andra saker att göra i regionen om vi kommer på andra tankar.

Vinresa i  Frankrike

Vinresa i Frankrike

19 september 2014 - 28 september 2014

Rundtur i Frankrike med fokus på mat och vin med goda vänner

Matens Mekka?

Matens Mekka?

28 december 2013 - 5 januari 2014

En pilgrimsresa med målet att hitta måltidens Shangrila(sangria?)

Medicína asturiana

Medicína asturiana

9 september 2012 - 9 december 2012

Svensk medicinutbildning anses ju hålla hög standard, men ibland känner man att man behöver skära lite i spanska patienter också. Rango ser fram emot lata dagar i Asturien tillsammans med lillebror Kongo, medan mamma och pappa leker kirurger.

Övervintring

Övervintring

30 oktober 2011 - 1 april 2012

Europa - Här och där!

Europa - Här och där!

14 augusti 2011 - 15 september 2011

Vi tågluffar genom Europa! Ja det gör vi! För att vi kan!!

Tågluff Europa 2011

Tågluff Europa 2011

13 augusti 2011 - 17 augusti 2011

Tawgh-lewhf.. i europa

Tågluff

Tågluff

4 augusti 2011 - 10 september 2011

Vi flyger till Rimini, Italien och därifrån ska vi ta oss genom europa med tåg. Några planerade stopp är Rom, Barcelona, Paris, Amsterdam och allt däremellan!

Amme och CJ i en liten SAAB

Amme och CJ i en liten SAAB

12 juli 2011 - 30 juli 2011

Delmål: Karlstad Smögen Göteborg Varberg Halmstad Danmark Tyskland Holland Belgien Frankrike Biarritz Pamplona San Sebastian Biarritz Paris Belgien Holland Tyskland Danmark Sverige Östersund Hemma

Emilia Emilsson
emiliaemilsson