Extremadura

14: Extremadura - tre kvar
tisdag 12 mars 2019 - Cáceres, Extremadura, Spanien

12. Murcia13. Castilla La Mancha14. ExtremaduraTre kvar, av Spaniens 17 regioner. Efter att ha lämnat Andalusien och sydkusten vänder vi så smått näsan hemåt och är just nu bara är 20-talet mil från att hamna i våra gamla spår genom Portugal.Efter att ha gått i 9 dagar från Almería

Caminolunken infinner sig
onsdag 4 september 2013 - Baños de Montemayor, Extremadura, Spanien

Vi har nu tagit oss genom Extremadura och det var extra varmt......det är i regel 35 grader varmt kl 22, men som tur är har vi hittat alberguen med ac. Vi har bytt dygnsrytm för att slippa värsta värmen, vi börjar gå vid kl 5, då det fortfarande är mörkt och får därmed se de fantastiska

Lotta Petersson
BosseLotta i Via de la Plata
Senast aktiv - från Cascais, Portugal
Klosterliv
torsdag 29 augusti 2013 - Calle Burguillos, 33, Zafra, Extremadura, Spanien

I tre dagar har vi gått med fransosen Alain, men efter 18 km idag tog vi bil (liftade) för att det gör ont lite här och där, som vanligt är det Lottas fötter som inte med på banan. Det tar ett tag innan kroppen vänjer sig att vandra hela dagar i en Andalusisk värme med packning på

Lotta Petersson
BosseLotta i Via de la Plata
Senast aktiv - från Cascais, Portugal
Öknen i Las Palomas
tisdag 1 januari 2013 - Palomas, Extremadura, Spanien

Vi inledde dagenmed att ligga vid poolen och ha det skönt i solen. Barnen badade hur många gånger som helst, upp och ner, upp och ner. På eftermiddagen gick vi upp till det lilla lilla centrat som finns i Playa del Cura (har man inte möjlighet att ta sig härifrån så skall man inte bo här

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Gran Canaria
Senast aktiv - från Miami, Florida, USA
Pa biblioteket i Carcaboso
måndag 18 april 2011 - Carcaboso, Extremadura, Spanien

Nu har vi kommit till en ny hala pa spanska landsbygden.I gar hade vi en fantastisk vandring med enorma vyer at alla hall. Lagom svalt,korkeksskogar med svarta tjuren Ferdinand i stora mangder som holl fritt under traden. MEN den var i langsta laget for en av oss! Thomas var redan fran borjan

Eva  Esscher
ThomasEva i Vandring i Spanien
Senast aktiv - från Sevilla, Andalusien, Spanien
Ok...jag drar vidare
torsdag 12 augusti 2010 - Valverde de la Vera, Extremadura, Spanien

Har inte riktigt känt mig tillrätta på den här gården. Idag blev det lite krock mellan mig och Martine(som den franska damen heter). Den krocken bekräftade egentligen vad jag redan kände. Alltså drar jag nu vidare...kommer stanna vid ett vattenfall en bit härifrån o sova i min hängmatta

Rickard Svensson
Rilleman i WWOOF i Spanien
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Viva España!
måndag 9 augusti 2010 - Valverde de la Vera, Extremadura, Spanien

Japp, da skriver jag nu pa resedagboken eftersom det var efterfragat av en del. Har anlant nu till garden. Hade en chill helg dar vi tog en svang till nagra vattenfall. Det ar jag och en fransk dam i medelaldern som forsoker fa ordning pa ett lite jordbruk som hon kopt i vastra spanien. Jobbade

Rickard Svensson
Rilleman i WWOOF i Spanien
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
El Camino
torsdag 29 april 2010 - Logrosán, Extremadura, Spanien

Hej! Allt ar relativt val forutom mitt kna.Har akt buss i 2 dar med kompisar for att spara men det ar anda som en fotboll trots tabletter och skydd for 250 kr.Annars ar det himla kul och jag vill ju garna ga.Hoppas allt ar bra med er hor av mej kram

Ännu en flykt undan vintern

Ännu en flykt undan vintern

1 november 2018 - 15 april 2019

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Via de la Plata

Via de la Plata

25 augusti 2013 - 22 september 2013

Om drygt fyra veckor bär det av, 100 mil från Sevilla till Santiago, till fots. En av de äldsta pilgrimsvägarna, stenlagda av morerna, det nordafrikanska folket som en gång styrde över delar av Spanien. Det kommer att bli varm och svettigt, det vet vi, men ändå helt underbart.....!

Gran Canaria

Gran Canaria

28 december 2012 - 4 januari 2013

Efter att ha besökt många av värdens hörn har vi nu slutligen bestämt oss för en liten nyårsresa till Canarieöarna, närmare bestämt Gran Canaria.

Vandring i Spanien

Vandring i Spanien

3 april 2011 - 26 april 2011

Start i Sevilla och vandring norrut med slutmål Salamanca på långfredagen.

WWOOF i Spanien

WWOOF i Spanien

5 augusti 2010 - 30 september 2010

Va lite dräng på ett nystartat ekolantbruk i det soliga spanien

Pilgrimsvandring El Camino

Pilgrimsvandring El Camino