Galicien

Antiklimax
fredag 19 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Här funderat under dagen en hel del över att ha en dröm i många år och sedan förverkliga den under tre år.vad händer sedan? Antar jag får fundera ut en by. Kanske bestiga Killemanjar...Har mest tagit det lugnt idag med foten, varit och köpt lite mer kompressor och tejp. Var uppe på den

Till slut här
torsdag 18 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Vi tog sovmorgon och kom iväg runt nio-tiden. Christina hade tittat runt lite kvällen innan och hittat några statyer vi visste skulle finnas här någonstans. Så jag fick chansen att fota dessa två pilgrimer som tittar ut över Santiago. Var lite känslomässigt att stå bredvid dem till slut.

Inför slutetappen

Foten känns inte ok men jag vill göra ett försök på de två sista dagsetapperna. Så ut i regnet med Christina som tar det lite lugnare idag för min skull. Foten är rätt ok efter en timme så går det rätt bra. Det är fullt med folk, många Sarria-startare med ingen eller lätt packning.

Andra vilodagen
tisdag 16 maj 2017 - Ribadiso, Galicien, Spanien

Tog det lugnt i morse då jag var ensam kvar i härbärget och gick ner på ett fik i närheten och åt frukost. Var rätt skönt att sitta själv en stund och äta utan att nå bråttom att komma iväg. Jag fick hjälp med att ringa på en taxi för att åka till nästa stopp som är Ribadiso.

Vilodag
måndag 15 maj 2017 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Mitt stora mål har alltid varit att att gå in i Santiago. I nuvarande läge med min fot så kommer de inte ske om jag inte låter den vila. Det kan även bli så att jag vilar imorgon också. Det skulle innebära att jag förhoppningsvis kan gå sista två dagarna.

Går själv
söndag 14 maj 2017 - Portomarín, Galicien, Spanien

Anledningen till att jag blir trött så fort tror jag främst är att jag försöker gå i Christinas takt. Så idag har vi bestämt att jag går i min egen takt på grund av foten. Hade helst gått ca 20 km idag men Christina ville gå 24 och det blev så. Det fick jag äta upp senare.Det tog

Fot paj
lördag 13 maj 2017 - San Mamede, San Mamede, Galicien, Spanien

Vi satte igång vid 7.30 och gick på nog en av de mest vackraste delarna av leden, utmed bergsidan her mot Tricastle. Det blåste dock ordentligt men inget regn på morgonen tack o lov. Såg tillräckligt många igår som frös ordentligt av den kombinationen.Christina gjorde lite kirurgi på min

Efter majoritetsbeslut vilodag
fredag 12 maj 2017 - Fonfría, Galicien, Spanien

Vaknade i morse medveten om vad som väntade, en uppförsbacke som heter duga. Allt detta självklart i regn. Dagen började bra med lite Ave Maria som var startskottet för mig att nå toaletten snabbt. Hade varit nödig sen kl 4, men de hade en regel att ingen fick lämna sängen innan 6.30. Vill

Santiago de compostela dag 16
söndag 25 september 2016 - Fisterra, Galicien, Spanien

Upp med tuppen och på med ryggsäcken. Vandring genom Santiago till busstationen, ca 4 km. Efter två timmars bussresa framme i Fisterra. Innan vi fick hotellrummet hann vi upptäcka stan och äta lunch. Sen på med vandringskläderna och vandring upp till Faro de Fisterra, en fyr långt ute på

Santiago de compostela dag 15
lördag 24 september 2016 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Sovmorgon till kvart över sju, startade vandringen halvtimme senare. Efter knappt två timmar var vi framme i Santiago de compostela där vi åt frukost. Sen var det dags att ställa sig i kö för att få beviset över vandringen. 378 km har vi stegat oss fram, 311 de senaste tio dagarna. Vi tog

Camino De Santiago 2017

28 augusti 2015 - 6 september 2015

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

El Camino 2015

El Camino 2015

19 september 2015 - 4 oktober 2015

Kryssning med MSC Armonia

Kryssning med MSC Armonia

1 januari 2015 - 11 januari 2015

I samband med att Mona och jag firar Guldbröllop den 4 januari har vi bokat en kryssning från Las Palmas den 3 Januari med ms Armonia för barn och barnbarn

En promenad 2014

En promenad 2014

25 augusti 2014 - 1 oktober 2014

En vandring från St Jean Pied de Port i Frankrike upp på Pyrinéerna mot Santiago de Compostela. Hur långt vi kommer står skrivet någonstans ...

Camino Frances

Camino Frances

2 maj 2014 - 16 juni 2014

Nu kliver jag ur mitt vanliga liv och in i ett annat. Jag ska vandra från Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela. Jag kommer att vara en i raden av de miljoner pilgrimer som genom århundradena vandrat samma väg. Mina förväntningar på denna resa och vad den kommer att göra med mig är stora. Den verkliga resan kanske börjar när jag kommer hem, vem vet. Jag har fått tjänstledigt från mitt jobb i ett år

Husbilsresa

Husbilsresa

8 januari 2014 - 15 maj 2014

Resa med husbil Tyskland-Frankrike-Spanien -Portugal-Frankrike-Tyskland-Sverige.

En Vandring i Solen

En Vandring i Solen

28 augusti 2013 - 15 september 2013

En vandring i Heliga Birgittas fotspår.. eller i alla fall delar av dem denna gång.

Robert Aresved
zarazen