Negreira

Lugnet återställt
onsdag 11 juli 2018 - Negreira, Galicien, Spanien

Kvällen innan, det var dags att intåga i Santiago, talade jag vid middagen med ett härligt amerikanskt par. Mycket trevliga och ödmjuka. De var båda ledsna över att det bara var en dag kvar. De hade varit på väg 40 dagar och nu var det slut. Jag kunde förstå den känslan och kände mig

Post Camino
tisdag 10 juni 2014 - Negreira, Galicien, Spanien

Nu har jag varit i. Santiago de Compostela sedan i söndags. Vi kom fram vid halvtolvtiden efter en ganska tung vandring i regn. Stimmade runt lite innan jag hittade Tina. Katedralen var smockfull med folk. Tror det var lite extra eftersom det var söndag. Det var kör som sjöng och de svingademed

Madeleine Johansson
madeleine3j i Camino Frances
Senast aktiv - från Otavalo, Imbabura, Ecuador
El Caminon del 2

El Caminon del 2

27 juni 2018 - 16 juli 2018

Ja, då har jag börjat min etapp två på Caminon. Resan ner gick bra, tills jag kom till Madrids flygplats. Där skulle hotellbussen komma och hämta mig. Vilket kaos. Det finns många hotell i Madrid! Efter en timme gav jag upp och gick mot taxibilarna istället. Där var det en kö på 150 meter! Avståndet stod på pelare var 50 m . Den kön var emellertid organiserad så efter ca 15 min satt jag i taxin. Jag rekommenderar inte Plaza Crown hotell Först STRUL med bussen Sedan i morse blev jag visade till fel terminalbuss och till slut krävde de betalt för min frukost( som jag tidigare betalt) Nåväl på Kastrup träffade jag tre tjejer som skulle gå Caminon de sista 10 milen. Det är sträckan för att få diplom. Jag har väl lite synpunkter men å andra sidan så är det ju upp till var och en. På bussen till Leon pratade jag med en tjej som kom från Italien. Förra sommaren träffade jag i början också en tjej från Italien. Det tog jag som ett gott tecken. Gick förbi ett skyltfönster och såg en fantastisk pilgrimsmussla på en skyltdocka. Jag fick inte köpa den, men damen och hennes son i affären ordnade så jag fick en adress, där jag kunde köpa en. Till slut hittade jag adressen. Hamnade på ett kontor 5 trappor upp! Två äldre herrar kom och mötte mig. ( Damen hade ringt dem) Jag fick välja en mussla och när jag skulle betala säger de Nej, inga pengar. Det är en gåva! Idag har jag kollat vägen ut ur Leon. Det skall bli skönt att komma ifrån storstäderna och få börja traska på landet.

Camino Frances

Camino Frances

2 maj 2014 - 16 juni 2014

Nu kliver jag ur mitt vanliga liv och in i ett annat. Jag ska vandra från Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela. Jag kommer att vara en i raden av de miljoner pilgrimer som genom århundradena vandrat samma väg. Mina förväntningar på denna resa och vad den kommer att göra med mig är stora. Den verkliga resan kanske börjar när jag kommer hem, vem vet. Jag har fått tjänstledigt från mitt jobb i ett år

Inga foton
Inga resenärer