Santiago de Compostela

Dag 28
lördag 14 september 2019 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Sista natten på härbärge var skaplig. Man har vant sig så vid alla ljud så man bryr sig inte längre. Det kommer kanske att bli för tyst i fortsättningen. Vi startade strax efter sju och stannade för frukost som vanligt efter ca en timme. Vi har vant oss vid den spanska frukosten så idag

Gun Lövström
Guntan i El Camino de Santiago
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Dag 10
fredag 24 augusti 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Trots att vi bodde på ett litet härbärge var det fullt ös. Då vi kom från middagen vid niotiden satt de flesta andra ute och drack öl. Vi blev inbjudna men tackade nej. Det var bara vi och en tjej från Tyskland som vaknade tidigt. Vi vandrade iväg i mörkret vid sex. Gick genom små byar

Gun Lövström
Guntan i Camino Portugues
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Problem med sidan
tisdag 10 juli 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Får återkomma, jag har problem med denna sida. Är framme i Santiago de Compostela

Avslutning med mässa.
lördag 9 juni 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Då var resan över.Mycket slit ,roliga stunder och fina möten med människor.Avslutade med mässai Santiago katedralen .precis hämtat mitt certifikat.Tituleras numera certifietad pilgrim.

Sängen är skön.
fredag 8 juni 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Efter dagens strapatser med åskväder,  våta hemska vägar och en rörig stad är jag nu i säng. Med välstånd kommer bilar, ofta trånga gator som inte är anpassade för biltrafik i större omfattning. imorgon ska jag besöka katedralen . Lämnar vid 15.00 för transport till flygplatsen .

Framme nu..
fredag 8 juni 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Bildbevis kommer imorgon. Sista 2 milen med åska och regn tog på krafterna. Varm dusch o lite mat. Katedralen är granne så jag hinner med det imorgon .

Målgång
tisdag 15 maj 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Dag 27 La Faba - Triacastela 26 km 6 timmar 10 min 2018-05-09 (650,4/138,4 km 146t30)Morgonens 500 höjdmeter går galant, en underbar vandring medan solen stiger över bergen och på ca 1.15 når vi O’Cebreiro. Sedan ska det vara utför står det, men det stämmer inte riktigt, först tar vi

Catrin Johnson
CatrinJ i Spanien med Camino
Tui till Santiago, Camino Portuguése
tisdag 12 september 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Alltså tog det mig fem dagar att vandra halva Camino Central på den portugisiska sidan, nu återstår 12 mil på den spanska. Efter att ha passerat bron över floden Minho där gränsen mellan länderna går anlände jag till pittoreska lilla staden Tui. Kom i tid och bodde perfekt på albergue

Antiklimax
fredag 19 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Här funderat under dagen en hel del över att ha en dröm i många år och sedan förverkliga den under tre år.vad händer sedan? Antar jag får fundera ut en by. Kanske bestiga Killemanjar...Har mest tagit det lugnt idag med foten, varit och köpt lite mer kompressor och tejp. Var uppe på den

Till slut här
torsdag 18 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Vi tog sovmorgon och kom iväg runt nio-tiden. Christina hade tittat runt lite kvällen innan och hittat några statyer vi visste skulle finnas här någonstans. Så jag fick chansen att fota dessa två pilgrimer som tittar ut över Santiago. Var lite känslomässigt att stå bredvid dem till slut.

El Camino de Santiago

El Camino de Santiago

18 augusti 2019 - 19 september 2019

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

Camino Portugues

Camino Portugues

15 augusti 2018 - 26 augusti 2018

Pilgrimsvandring från Porto i Portugal till Santiago de Compostella i Spanien. Med Bengt Lövström

El Caminon del 2

El Caminon del 2

27 juni 2018 - 16 juli 2018

Ja, då har jag börjat min etapp två på Caminon. Resan ner gick bra, tills jag kom till Madrids flygplats. Där skulle hotellbussen komma och hämta mig. Vilket kaos. Det finns många hotell i Madrid! Efter en timme gav jag upp och gick mot taxibilarna istället. Där var det en kö på 150 meter! Avståndet stod på pelare var 50 m . Den kön var emellertid organiserad så efter ca 15 min satt jag i taxin. Jag rekommenderar inte Plaza Crown hotell Först STRUL med bussen Sedan i morse blev jag visade till fel terminalbuss och till slut krävde de betalt för min frukost( som jag tidigare betalt) Nåväl på Kastrup träffade jag tre tjejer som skulle gå Caminon de sista 10 milen. Det är sträckan för att få diplom. Jag har väl lite synpunkter men å andra sidan så är det ju upp till var och en. På bussen till Leon pratade jag med en tjej som kom från Italien. Förra sommaren träffade jag i början också en tjej från Italien. Det tog jag som ett gott tecken. Gick förbi ett skyltfönster och såg en fantastisk pilgrimsmussla på en skyltdocka. Jag fick inte köpa den, men damen och hennes son i affären ordnade så jag fick en adress, där jag kunde köpa en. Till slut hittade jag adressen. Hamnade på ett kontor 5 trappor upp! Två äldre herrar kom och mötte mig. ( Damen hade ringt dem) Jag fick välja en mussla och när jag skulle betala säger de Nej, inga pengar. Det är en gåva! Idag har jag kollat vägen ut ur Leon. Det skall bli skönt att komma ifrån storstäderna och få börja traska på landet.

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

Spanien med Camino

Spanien med Camino

4 april 2018 - 31 maj 2018

Vi återvänder till Spanien med målet att gå de 80 milen från Saint Jean Pied de Port till Santiago eller Finisterre. Om det blir så återstår att se, det finns andra saker att göra i regionen om vi kommer på andra tankar.

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

30 augusti 2017 - 19 september 2017

För åtta år sen vandrade jag 80 mil till Santiago de Compostela. Från Porto är det bara 24...;)

Camino De Santiago 2017

19 september 2015 - 4 oktober 2015

En promenad i Spanien, 2014

En promenad i Spanien, 2014

25 augusti 2014 - 1 oktober 2014

En vandring från St Jean Pied de Port i Frankrike upp på Pyrinéerna mot Santiago de Compostela. Hur långt vi kommer står skrivet någonstans ...

270
Monumento de Monte do Gozo, Santiago de Compostela, Galicien, Spanien