Santiago de Compostela

Antiklimax
fredag 19 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Här funderat under dagen en hel del över att ha en dröm i många år och sedan förverkliga den under tre år.vad händer sedan? Antar jag får fundera ut en by. Kanske bestiga Killemanjar...Har mest tagit det lugnt idag med foten, varit och köpt lite mer kompressor och tejp. Var uppe på den

Till slut här
torsdag 18 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Vi tog sovmorgon och kom iväg runt nio-tiden. Christina hade tittat runt lite kvällen innan och hittat några statyer vi visste skulle finnas här någonstans. Så jag fick chansen att fota dessa två pilgrimer som tittar ut över Santiago. Var lite känslomässigt att stå bredvid dem till slut.

Inför slutetappen

Foten känns inte ok men jag vill göra ett försök på de två sista dagsetapperna. Så ut i regnet med Christina som tar det lite lugnare idag för min skull. Foten är rätt ok efter en timme så går det rätt bra. Det är fullt med folk, många Sarria-startare med ingen eller lätt packning.

Santiago de compostela dag 15
lördag 24 september 2016 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Sovmorgon till kvart över sju, startade vandringen halvtimme senare. Efter knappt två timmar var vi framme i Santiago de compostela där vi åt frukost. Sen var det dags att ställa sig i kö för att få beviset över vandringen. 378 km har vi stegat oss fram, 311 de senaste tio dagarna. Vi tog

Santiago - Firristerra - Santiago
lördag 3 oktober 2015 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Lördag 3 oktober Santiago de Compostella-Fisterra Hej alla ni som följt oss. Nu har vi nått målet, och ska göra en resa ut till Fisterra idag. Natten har vi tillbringat på ett trevligt hotell i gamla stan. Vi blev serverade en riktig hotellfrukost, som smakade väldigt bra. Därefter tog vi

Pedrouzo - Santiago
fredag 2 oktober 2015 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

2 oktober 2015 ”En spännande dag” Hade inte behövt ställa klockan att ringa på 07.00, vaknade ändå tidigare. Idag är det en dag vi väntat på ända sedan vi började vår första etapperna 28 september 2013, nu är den här. Vad tänker man på en dag som denna? Förberedelserna,

Promenad9
lördag 27 september 2014 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Hej! Nu har vi gjort det! Efter 803 km nådde vi så Santiago de Compostela och katedralen. Vi har kämpat oss över det sista berget som var tufft men ändå inte så hårt som över Pyrenéerna. Vi var då uppe till den gamla kyrkan i O'Cebreiro från 800-talet. Hela den lilla byn var så fin. Vi

Maggy Och Sune Fritz
Fritzarna i En promenad 2014
Senast aktiv - från Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige
Husbilsresa 2014
onsdag 26 mars 2014 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Hej igen! Så har vi tagit oss till restaurangen igen för att försöka plita ner några rader. Vilket land eller vilken plats vi än kommit till så är det fortfarande stora problem med Wifi-uppkoppling, ofta är det enligt receptionen fri Wifi , men det är klart lätt att lova. När det

Tommy Thorill Kleveros
tklev i Husbilsresa
Senast aktiv - från Westerstede, Niedersachsen, Tyskland
Dag 16: Fredag
fredag 13 september 2013 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Dag 16 Fredag Sista dagen i paradiset... Tabletterna gjorde susen även idag... Sov länge, sen vände jag ut o in på ryggsäcken när alla hade checkat ut, den ska ju packas idag... Ingen känsel i benet fortfarande, så balansen är lite sådär. O Ryggen värker, precis som han sa... Fick

Anders Cronstierna
Cronis i En Vandring i Solen
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Dag 15: Torsdag
torsdag 12 september 2013 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Dag 15: Torsdag Spanskt knark sover man gott på...vaknade 10 Men det tar inte fram känseln i benet, den är fortfarande borta, så det går inte att gå på benet ordentligt...än. Kan iofs förstå det, efter det smärtanfallet, inte konstigt om nåt gick sönder... Tog mig i alla fall ner på

Anders Cronstierna

19 september 2015 - 4 oktober 2015

En promenad 2014

En promenad 2014

25 augusti 2014 - 1 oktober 2014

En vandring från St Jean Pied de Port i Frankrike upp på Pyrinéerna mot Santiago de Compostela. Hur långt vi kommer står skrivet någonstans ...

Husbilsresa

Husbilsresa

8 januari 2014 - 15 maj 2014

Resa med husbil Tyskland-Frankrike-Spanien -Portugal-Frankrike-Tyskland-Sverige.

En Vandring i Solen

En Vandring i Solen

28 augusti 2013 - 15 september 2013

En vandring i Heliga Birgittas fotspår.. eller i alla fall delar av dem denna gång.

Majvor o Marita  2013  Camino Frances

Majvor o Marita 2013 Camino Frances

8 juni 2013 - 12 juli 2013

En vandringsresa med 2 systrar . Jag har gått de 80 milen ensam 2009. Börjar i Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela ! Nu gör vi det tillsammans ! Spännande :)

Pilgrimsvandring

Pilgrimsvandring

18 maj 2013 - 25 juli 2013

Vi börjar med att åka tåg från Växjö till Bayonne. Där sover vi en natt. Sedan bär det av med tåg till S:t Jean Pied de Port. Vandringenstartar måndag den 20 maj. Vi ser fram emot det!

Pilgrimsvandring Santiago de Compostella

Pilgrimsvandring Santiago de Compostella

9 september 2012 - 17 september 2012

Idag påbörjar vi vår resa till Santiago de Compostella.Ikväll tar vi tåget till Malmö och gör ett kort besök i Skanör.Vi fortsätter sedan på måndag mot Köpenhamn,Kastrup.Där väntar de övriga i gruppen som skall vandra.Därifrån flyger vi till Madrid och sedan vidare till Sarria, där vår vandring börjar

Camino Portugués

Camino Portugués