Sarria

Dag 23
måndag 9 september 2019 - Sarria, Galicien, Spanien

Idag har det varit en fin vandringsled. Första mulna dagen så det har inte varit för varmt. Otroligt häftigt i morse då molnen var under oss och bergstopparna stack upp. Eller som spanjoren, vi gick med en stund, sa "ser ut som havet och en ö". Vi har gått på vackra skogsvägar, sett

Gun Lövström
Guntan i El Camino de Santiago
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Tre saker jag inte skulle göra på den här vandringen
torsdag 5 juli 2018 - Sarria, Galicien, Spanien

Innan jag reste hemifrån, hade jag klart och tydligt bestämt  att jag skulle minsann visa att jag kan göra saker rätt. Alltså jag skulle;1. Inte gå fel2. Inte tappa eller glömma något3  Inte besöka något apotekJa, de två första har ju tidigare spruckit och igår blev det också trean.

Triacastela - Sarria
lördag 26 september 2015 - Sarria, Galicien, Spanien

Godkväll! Vägval. Vid dagens frukost var vi tvungna att göra ett vägval. Det fanns två alternativ, för att vandra till dagens slutmål. Det första alternativet var 6,5 km längre och dessutom en vandring efter en bred, farlig och starkt trafikerad väg. Det andra alternativet var en smal

Santiago de Compostella
lördag 29 augusti 2015 - Sarria, Galicien, Spanien

Nu har vi kommit fram till Sarria. Är nu 111 kilometer från Santiago de Compostella. I morgon börjar första etappen till Portomarin. Fortsättning följer imorgon.

Powerwalk?
tisdag 3 juni 2014 - Sarria, Galicien, Spanien

Startade tidigt i morse från O'Cebreiro. Det var väldigt dimmigt så jag tror vi gick lite fel, följde bilvägen en stund men sen kom vi på stigen. Har varit småbyar idag också och när vi kom ner under molnen var det soligt och varmare. Vi kom fram till Tricastela som var dagsetappen redan

Madeleine Johansson
madeleine3j i Camino Frances
Senast aktiv - från Otavalo, Imbabura, Ecuador
Dag 3 Lördag
lördag 31 augusti 2013 - Sarria, Galicien, Spanien

Idag blev det envilodag eller kalla det semesterdag. Benen blev lite möra igår efter den sträckan...så vi var tvungna att stanna, en klick sirap hade hunnit före oss idag, så det verkade lönlöst att ens försöka sig på ett mål ens. Vi vaknade sent efter en tjatig natt på 5 unga

Anders Cronstierna
Cronis i En Vandring i Solen
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Dag 2 Fredag
fredag 30 augusti 2013 - Sarria, Galicien, Spanien

En vandring i solen: Fredag Idag blev det sovmorgon.. mest för att vi inte skulle komma för tidigt till Triacastella, då vi hade lite ärenden. Vi sov i fillobal, men det hade inte resdagboken vett att förstå... ... mest för att vi inte skulle komma för tidigt till Triacastella, då vi

Anders Cronstierna
Cronis i En Vandring i Solen
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Framme i Sarria
söndag 23 juni 2013 - Sarria, Galicien, Spanien

Nu är vi framme i Sarria. Det är slut på okända trakter. Från och med nu kommer vi att gå på vägar som vi vandrat förut. Etappen Sarria-Santiago har Barbro gått två gånger och jag (Kerstin) en gång. Vi har det bra. Vädret soligt men svala vindar, skönt vandringsväder.

Kerstin Frantz
KerstinBarbro i Pilgrimsvandring
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Eva och Anita vandrar El Camino
fredag 23 september 2011 - Sarria, Galicien, Spanien

Hej pa er all vara vanner. Tyarr det jattedalig internetuppkoppling har i hela omradet sa jag kan inte ladda ner nagra bilder. Vi har vandrat ca 3-4 mil dagligen de sista dagarna, men vi gor yoga ca 1,5 timme efter ett vandrar pass sa vi mjukar till musklerna. Men lite traningsvark har vi allt

Eva Stjernqvist
Evasdagbok i Eva Anita vandrar El Camino
Senast aktiv - från Torquay, Victoria, Australien
El Camino de Santiago

El Camino de Santiago

18 augusti 2019 - 19 september 2019

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

El Caminon del 2

El Caminon del 2

27 juni 2018 - 16 juli 2018

Ja, då har jag börjat min etapp två på Caminon. Resan ner gick bra, tills jag kom till Madrids flygplats. Där skulle hotellbussen komma och hämta mig. Vilket kaos. Det finns många hotell i Madrid! Efter en timme gav jag upp och gick mot taxibilarna istället. Där var det en kö på 150 meter! Avståndet stod på pelare var 50 m . Den kön var emellertid organiserad så efter ca 15 min satt jag i taxin. Jag rekommenderar inte Plaza Crown hotell Först STRUL med bussen Sedan i morse blev jag visade till fel terminalbuss och till slut krävde de betalt för min frukost( som jag tidigare betalt) Nåväl på Kastrup träffade jag tre tjejer som skulle gå Caminon de sista 10 milen. Det är sträckan för att få diplom. Jag har väl lite synpunkter men å andra sidan så är det ju upp till var och en. På bussen till Leon pratade jag med en tjej som kom från Italien. Förra sommaren träffade jag i början också en tjej från Italien. Det tog jag som ett gott tecken. Gick förbi ett skyltfönster och såg en fantastisk pilgrimsmussla på en skyltdocka. Jag fick inte köpa den, men damen och hennes son i affären ordnade så jag fick en adress, där jag kunde köpa en. Till slut hittade jag adressen. Hamnade på ett kontor 5 trappor upp! Två äldre herrar kom och mötte mig. ( Damen hade ringt dem) Jag fick välja en mussla och när jag skulle betala säger de Nej, inga pengar. Det är en gåva! Idag har jag kollat vägen ut ur Leon. Det skall bli skönt att komma ifrån storstäderna och få börja traska på landet.

Pilgrimsvandring 2015

19 september 2015 - 4 oktober 2015

Camino Frances

Camino Frances

2 maj 2014 - 16 juni 2014

Nu kliver jag ur mitt vanliga liv och in i ett annat. Jag ska vandra från Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela. Jag kommer att vara en i raden av de miljoner pilgrimer som genom århundradena vandrat samma väg. Mina förväntningar på denna resa och vad den kommer att göra med mig är stora. Den verkliga resan kanske börjar när jag kommer hem, vem vet. Jag har fått tjänstledigt från mitt jobb i ett år

En Vandring i Solen

En Vandring i Solen

28 augusti 2013 - 15 september 2013

En vandring i Heliga Birgittas fotspår.. eller i alla fall delar av dem denna gång.

Pilgrimsvandring

Pilgrimsvandring

18 maj 2013 - 25 juli 2013

Vi börjar med att åka tåg från Växjö till Bayonne. Där sover vi en natt. Sedan bär det av med tåg till S:t Jean Pied de Port. Vandringenstartar måndag den 20 maj. Vi ser fram emot det!

Eva Anita vandrar El Camino

Eva Anita vandrar El Camino

17 september 2011 - 30 september 2011

Eva Och Anita vandrar i norra spaninen mellan Asorga och Santiago de compostela

El Camino III

El Camino III

12 augusti 2010 - 21 augusti 2010

Arets Camino skulle vara Camino del Norte, men ...