Kanarieöarna

Dag 28 - 18 november
lördag 18 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Väskan är packad. Pengarna är slut. Sista doppet i Atlanten (för den här gången) är avklarat. Vi lämnar Vintersol imorgon 10.20, planet lyfter från Teneriffas södra flygplats, Reina Sofia,12.50 och landar i Göteborg 19.05 svensk tid. En månad går fort, men det händer också otroligt

Dag 27 - 17 november
fredag 17 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Det var verkligen en konstig känsla när jag halv fyra i natt vaknade och kände mig pigg. Jag brukar aldrig vakna pigg, inte ens när jag får sova så länge jag vill. Utanför hördes fortfarande sorl från nattöppna barer och vågorna. Det undersköna vågskvalpsljudet kommer jag verkligen

Dag 26 - 16 november
torsdag 16 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Mentalt känns det som om jag redan har klivit ombord på flyget hem. Jag känner ingen entusiasm och planerar för att hinna med så lite som möjligt. Jag ska bita ihop och ändå genomföra morgondagens konditionstest och min egen kilometerprövning och jag tänker göra det bra. Jag hade lite

Dag 25 - 15 november
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

När solen valde att gömma sig bakom molnen hela min lediga onsdagseftermiddag fick jag hitta på något annat än att ligga på stranden. Jag valde att bestiga ett berg. Berget heter Montaña Chayofita och kan väl kanske vara ca 100 meter högt. Det var fina stigar ända upp till toppen och inte

Vi
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Jag vill vissna vid din sidafalla i dina armar, förmultna och gro till nya frönJag vill växa upp på nytt tillsammans med digjaga solens strålar, jordens näring och havens brusJag vill vakna hos dig varje morgontrygg och älskadJag vill vara vi, för alltid vi.

Dag 24 - 14 november
tisdag 14 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Andas in, saaaaat, andas ut, naaaaam.Sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma.Det går inte att gå omkring och gnälla och tycka synd om sig själv. Det går inte att vänta på att livet ska komma. Det går inte att älta och vara bitter. Det går inte att

Dag 23 - 13 november
måndag 13 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Brännande mjölksyra i låren, skenande hjärtslag och vibrerande puls, svett som pärlas och rinner utför pannan, kindbenen och droppar ner på marken, dunkande musik, intensiva andetag och fullt fokus. Det är bara ljuvligt att träna riktigt hårt och sedan falla ihop på rygg och njuta av

Dag 22 - 12 november
söndag 12 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Jag ångrar att jag packade väskan så full och plånboken så tunn när jag åkte hit. Här är ett shoppingparadis. Det finns otroligt många bra affärer med snygga kläder och skor och shoppingångesten är konstant. Jag vill bara ha och ha, men allt kostar och pengarna rinner iväg som is på

Dag 21 - 11 november
lördag 11 november 2017 - La Caleta, Kanarieöarna, Spanien

Bästa dagen! Jag har självsamhetsboostat mig ordentligt. Till slut lyckades jag hitta ett ställe, alldeles i närheten, att hyra cykel. Och som jag har cyklat. Jag packade med mig badkläder och gav mig iväg på strandpromenaden norrut. Eftersom de flesta människorna på strandpromenaden just

Dag 20 - 10 november
fredag 10 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Nu vet jag (nästan) hur det är att vara nedtränad. Det är så här elitidrottarna gör för att inom några veckor toppa sin form. Jag ser verkligen fram emot min formtopp när jag kommer hem. Jag kommer må så bra, orka så mycket, vara stark och springa fort. Just nu känner jag mig svagare

Vintersol 2017

Vintersol 2017

22 oktober 2017 - 18 november 2017

Rehabilitering i värmen.

Gran Canaria  - Tredje gången gillt!

Gran Canaria - Tredje gången gillt!

25 september 2017 - 29 oktober 2017

Då var det dags igen, vi åker till San Augustin Gran Canaria hela familjen. Sol, bad, lite jobb, svenska skolan och bara umgås :-) Tisdag 3/10 idag och har äntligen fått till nytt lösenord till denna site så att vi kan logga in och skriva lite och ladda upp lite foton. En update om första veckan och lite foton kommer imorgon :-) Adios!

Las Palmas de, Gran Canaria

Las Palmas de, Gran Canaria

29 mars 1999 - 4 april 1999

Påskresa till Teneriffa

Påskresa till Teneriffa

9 april 2017 - 16 april 2017

En liten familjesemester till Teneriffa för bad, sol och värme.

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

Träningsresa tre veckor.😀

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Fuerteventura

Fuerteventura

2 januari 2017 - 9 januari 2017

Gran Canaria vintern 2016

Gran Canaria vintern 2016

11 november 2016 - 18 november 2016

Jag och Andreas lämnade barnen hemma hos deras mormor och åkte en vecka till solen. Underbart väder. Massa god mat, sol och bad.

Tommy Blomberg
Blombergs