Kanarieöarna

Sol och bad istället för gråväder
torsdag 16 januari 2020 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Trots att vi kom hem från Rio de Janeiro en dryg månad sen blev vi lite wild and crazy när vi såg hotellet Marina Suites med infinity pool. Vi flög hux flux från gråväder hit till soliga Gran Canaria, denna gång Puerto Rico på två veckor. Långpromenader, fantastisk mat, sol och bad, man

Träning och vandring i bergen
tisdag 15 september 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Soma Move i soluppgången varje morgon. Promenader för att utforska ön varje dag. Och inte att förglömma de 500 trappstegen upp från strandpromenaden till hotelet, som blev en utmaning att springa uppför varje dag!

Voyager 40 Teneriffa - Senegal, Dakar
fredag 9 augusti 2019 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Jag sitter just nu på däcket framför ” bryggan” den stor förarhytten, och skådar ut på ett öppet Atlanten, ett stort hav som sträcker sig längre än jag kan förstå. Vi är på väg till Dakar, Senegal. Himlen är blå och jag ser många flygande fiskar i vattnet, ”flying fish”,

Voyage 39 Las Palmas - Santa Cruz

Jag kom fram till Las Palmas på kanarieöarna förra fredagen och då hade de precis tagit upp Africa Mercy från dorrdockan och lagt ner skeppet i vattnet. Vi var ca 100 besättningsmän som anlände den dagen och fler skulle komma och kommer ombord, mrn just nu är vi runt 250. Vi står just nu

Road trip
onsdag 3 april 2019 - La Palma, Kanarieöarna, Spanien

Vi hyrde bil i 2 dagar och fick uppleva en massa trevligheter tack vare detta. Vi började med att utforska västkusten och marknaden i Augual som ligger nära Los Llanos. Därefter fortsatte vi norrut och hamnade i punta Gorda för att sedan avsluta dagen med strandhäng på Puerto Noos.

Flygresan
torsdag 28 mars 2019 - Santa Cruz de la Palma, Kanarieöarna, Spanien

Efter 5 timmars flygresa landade vi på La Palmas lilla flygplats. På planet blev det en del Netflix, vin och mat.

Puerto Rico, Mogán, Spanien
fredag 1 juni 1990 - Mogán, Kanarieöarna, Spanien

Jag kommer inte ihåg exakt när denna resa var men jag gissar på 1990.Det var två veckors charter med min mamma, min bror och min pappa.Jag var inte särskilt gammal, kanske 8-9 år bara, så jag minns inte så mycket av resan. Jag minns att hotellet, som hette Altamar, var någon form av

Helena Rosenqvist
HumlanR i Puerto Rico, Gran Canaria
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
2019-01 Arguineguin igen
måndag 28 januari 2019 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Favorit i repris, vi var här för två år sedan, samma hotell fast ett rum högre upp. Fantastiskt klimat med många promenader och poolbad. Ätit och druckit gott och billigt. Läst mycket och slappat också. Tog en vända till Las Palmas och den fina Las Canteras-stranden.

Ensamvarg som behöver näring
torsdag 20 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Havet var på min sida idag. När jag hade slagit mig ner på min favoritplats på stranden och njöt av förmiddagssolens livfulla strålar, kom ett par med vattenpipa, cigaretter och parasoll och tog plats alldeles nära mig och luften blev genast svår att andas. Min sköna stund såg ut att gå

Två mil
onsdag 19 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Två mil, jag har gått två mil idag. Så typiskt att jag skulle komma igång så här näst sista dagen. Först gick jag två och en halv kilometer åt vänster från hotellet sett och två och en halv kilometer tillbaka. Sedan gick jag samma sträcka åt höger och så tillbaka. Hela tiden kunde

2020-01 Puerto Rico, Gran Canaria, Spanien

10 september 2015 - 17 september 2015

Gran Canaria sept 19

Gran Canaria sept 19

2 september 2019 - 9 september 2019

Sol, bad, lugn och ro, mat, drinkar, leva livet

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

La Palma träningsresa

La Palma träningsresa

28 mars 2019 - 4 april 2019

Äntligen ska vi åka på vår efterlängtade träningsresa på ön La Palma. Vi kommer att bo på La Palma Sport.

Puerto Rico, Gran Canaria

Puerto Rico, Gran Canaria

1 juni 1990 - 14 juni 1990

Jag kommer inte ihåg exakt när denna resa var men jag gissar på 1990. Det var två veckors charter med min mamma, min bror och min pappa.

2019-01 Arguineguin, Gran Canaria igen

2019-01 Arguineguin, Gran Canaria igen

9 januari 2019 - 23 januari 2019

Gran Canaria - Arguineguin

Gran Canaria - Arguineguin

14 december 2018 - 21 december 2018

Paus från allt hemma. Kyla, mörker, julförberedelserna. Samlande av ny energi och återhämtning.

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Första pensionärsresan

Första pensionärsresan

6 juni 2018 - 13 juni 2018

Nu drar vi på vår första resa som pensionärer, och resan går till Kanarieöarna nytt resmål för oss.

Jimmy
knugas