Kanarieöarna

Sista dagen på resan

Då var det dags att åka hem, och dagen börjar med meddelandet att planet hem är försenat ca. 3.5 tim😡 det blir att sitta på flygplats och vänta, för bussen och incheckning ska göras.... Nåväl veckan har annars varit bra, inte så mycket fotat, vi har mer bara varit.. Ha det bra alla

Dag 5
söndag 10 juni 2018 - San Agustín, Maspalomas, Kanarieöarna, Spanien

Nu har jag en omslagsbild,, det är hotellet där vi bor, ha en fortsatt bra vecka. Kommer mer bilder senare

Avslutat Karibiska öar.
tisdag 17 april 2018 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Till Havs.Så var det dags att lämna Karibien utan att ha sett en enda pirat!Barbados, som blev sista karibiska ön vi besökte, blev nog höjdpunkten med den sköna baddagen i det härligt turkosa havet.Dagarna till havs går fort, kanske inte minst för att det blir hela fem ”23-timmars”

Ewa Thulin
ewaleo i Kryssning i Karibiska Havet
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Teneriffa

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Andra resor
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Hike time!

Här hade jag förbokat en guidad vandring i Bandamas cratern, så nu fick jag bita ihop om det onda benet..Vi blev hämtade av Joselites moves som företaget hette på kajen där båten lade till. Väldigt trevlig man och hans maka. Vi blev väl ett gäng på 15 personer. Vi åkte med minibuss

fireandrain i Kryssning dec 2017
Vandring
torsdag 7 december 2017 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Här hade jag planerat en vandring i en NP inte så långt från huvudstaden. Av den blev inget. För dagen innan som var en dag till sjöss, så missade jag ett trappsteg i bubbelpoolen. Så det blev ett rejät feltramp och hade så ont. Vi tog oss iaf in till St Cruz och gick ngr km. Satt på

fireandrain i Kryssning dec 2017
På väg
fredag 5 februari 2016 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Tog taxi från Los Abrigados och hotellet San Blas ner till hamnen i Los Christianos. Tog färjan till La Gomera. Hade köpt biljetter hemma på nätet. Resan tog en 1 timma. Vi spelade kort och drack vin.Framme där så letade vi upp vår buss som skulle ta Hermigua. Vacker bussresa med hissnande

fireandrain i La Gomera
Utflykt
lördag 30 december 2017 - Teror, Kanarieöarna, Spanien

ja .. nu dagarna passerat , vi hann med en del sol i mitten på veckn men det blev lite sämre väder mot slutet .. jag passade på och tag mig på utflykt vid borra delen av ön. Vi besökte romfabriken Arehucas .. lite romprovning blev det så klatt och någon inköp  ... romälkare som man

Julafton och juldagen
tisdag 26 december 2017 - Bahía Feliz, Kanarieöarna, Spanien

Runt lunchtiden märktes att den vanliga julstressen var totalt borta... solat gott  och njutit av atmosfären lung och avkoplande. Senare på kvällen tog vi in på redan favorit retaurangen La Plaza för att avnjuta julmiddag i form av entrecóte med favorit såsen och pizza samt hamburgare !

På plats!
lördag 23 december 2017 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Nu har vi landat på denna vackra ön! Och hittat till vårt hotel Bluebay Beach Hotel .. det gått fint och vi känner redan aty vi kommer att njuta av de närmaste dagarna till 100%.,  Henis aterrizado ya en esta fantastica isla! Hemos envontrado ya en nuestro hotel  y en espera de nuestra

Första pensionärsresan

Första pensionärsresan

6 juni 2018 - 13 juni 2018

Nu drar vi på vår första resa som pensionärer, och resan går till Kanarieöarna nytt resmål för oss.

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Una Navidad diferente

Una Navidad diferente

23 december 2017 - 30 december 2017

Jul 2017

Las Palmas

Las Palmas

15 december 2017 - 1 mars 2018

Resa för avkoppling och återhämtning

Vintersol 2017

Vintersol 2017

22 oktober 2017 - 18 november 2017

Rehabilitering i värmen.

Gran Canaria  - Tredje gången gillt!

Gran Canaria - Tredje gången gillt!

25 september 2017 - 29 oktober 2017

Då var det dags igen, vi åker till San Augustin Gran Canaria hela familjen. Sol, bad, lite jobb, svenska skolan och bara umgås :-) Tisdag 3/10 idag och har äntligen fått till nytt lösenord till denna site så att vi kan logga in och skriva lite och ladda upp lite foton. En update om första veckan och lite foton kommer imorgon :-) Adios!

Las Palmas de, Gran Canaria

Las Palmas de, Gran Canaria

29 mars 1999 - 4 april 1999

Påskresa till Teneriffa

Påskresa till Teneriffa

9 april 2017 - 16 april 2017

En liten familjesemester till Teneriffa för bad, sol och värme.

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria