Arguineguin

2019-01 Arguineguin igen
måndag 28 januari 2019 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Favorit i repris, vi var här för två år sedan, samma hotell fast ett rum högre upp. Fantastiskt klimat med många promenader och poolbad. Ätit och druckit gott och billigt. Läst mycket och slappat också. Tog en vända till Las Palmas och den fina Las Canteras-stranden.

Ensamvarg som behöver näring
torsdag 20 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Havet var på min sida idag. När jag hade slagit mig ner på min favoritplats på stranden och njöt av förmiddagssolens livfulla strålar, kom ett par med vattenpipa, cigaretter och parasoll och tog plats alldeles nära mig och luften blev genast svår att andas. Min sköna stund såg ut att gå

Två mil
onsdag 19 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Två mil, jag har gått två mil idag. Så typiskt att jag skulle komma igång så här näst sista dagen. Först gick jag två och en halv kilometer åt vänster från hotellet sett och två och en halv kilometer tillbaka. Sedan gick jag samma sträcka åt höger och så tillbaka. Hela tiden kunde

Eftermiddagssolen
tisdag 18 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

I lugn och ro har den här dagen vaggat sig fram, precis som jag eftersökt. Ett sakta tempo för långa tankar, behagliga andetag, vilsamma kroppsfunktioner. Jag har inte bara suttit still idag, men jag har rört mig lugnare och mer harmoniskt. Stannat upp och vilat ögonen, fotat och bara satt

När sanden rinner igenom
måndag 17 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Om jag kunde bestiga berg igår så var det idag med stor möda jag ens tog mig ur sängen. Jag känner mig totalt dränerad, låg och omkullvält. Det är alltid lika svårt att bemästra dagar som denna, låta sanden rinna igenom och bara acceptera att kroppen säger ifrån. Jag tog mig ändå ut

Havets extas
söndag 16 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Havets extas omslöt mig i vågornas kraftfulla lek. Kittlande, behagligt och fullkomligt lät jag mig svepas med och njöt av vad vattnet gav. Svalkande med en inre värme var dagens dopp i Atlanten det närmaste tillfredsställelse en överhettad kropp kan nå. Klockan åtta i morse var jag ute

Som ett höstlöv i en vinterstorm
lördag 15 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Om det finns en stig som leder uppför berget så måste jag följa den för att se vart jag hamnar. Ofta är stigen längre och snirkligare än vad jag förväntat mig, men det värsta som kan hända är att jag måste vända om. Idag var jag på väg till Puerto Rico, men jag fortsatte uppåt

En svag bris mellan tårna
fredag 14 december 2018 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Dova vågor som bryter sig fram, fågelsång, varma solstrålar som kittlar min vinterbleka hud och en svag bris som letar sig fram mellan tårna. Så här borde det vara alltid. En tystnad med så många ljud. Lugn och ro. Jag ska njuta av det här i en vecka nu, och som jag ska njuta. Promenader,

Ett sista ? besök på Lollo och Bernie
torsdag 12 oktober 2017 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Igår ett sista (tror vi) besök på Lollo& Bernie show på VING hotellet. Anton tyckte det var kul...Albin satt i receptionen och spelade dataspel :-) Men Anton sa också...mamma...det är ju människor i de där......det måste vara varmt....:-)Lite bad i poolen hann vi med också tills

Sol, bad och promenader
lördag 28 januari 2017 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Härligt klimat och många poolbad i januari. Maten var förvånansvärt bra och billig, speciellt på balkongen! Till Kanarieöarna kommer vi nog återvända snart för en längre tid. Vi har också utforskat alla turistorterna från Puerto de Mogan till San Augustin och besökt Las Palmas.

2019-01 Arguineguin, Gran Canaria igen

2019-01 Arguineguin, Gran Canaria igen

9 januari 2019 - 23 januari 2019

Gran Canaria - Arguineguin

Gran Canaria - Arguineguin

14 december 2018 - 21 december 2018

Paus från allt hemma. Kyla, mörker, julförberedelserna. Samlande av ny energi och återhämtning.

Gran Canaria  - Tredje gången gillt!

Gran Canaria - Tredje gången gillt!

25 september 2017 - 29 oktober 2017

Då var det dags igen, vi åker till San Augustin Gran Canaria hela familjen. Sol, bad, lite jobb, svenska skolan och bara umgås :-) Tisdag 3/10 idag och har äntligen fått till nytt lösenord till denna site så att vi kan logga in och skriva lite och ladda upp lite foton. En update om första veckan och lite foton kommer imorgon :-) Adios!

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

6 januari 2017 - 20 januari 2017

Sol, bad och promenader.

Höstresor 2014

Höstresor 2014

1 september 2014 - 20 december 2014

Nu skriver vi in olika utflykter i våra almanackor, med andningspauser hemma emellanåt. Häng med!

Gran Canaria 2013

Gran Canaria 2013

25 oktober 2013 - 8 november 2013

Höst 2013

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

Höst 2012

Höst 2012

14 augusti 2012 - 13 december 2012

Från Haparanda via Edinburgh och Arguineguin till inkarikets hjärta. Hösten hastar, och jag har inte hunnit med... Jag försöker skärpa mig,men känner beroende av fungerande wi-fi. Jag hoppas kunna meddela ett och annat i alla fall!

Utbildningsresa 2011

Utbildningsresa 2011

3 september 2011 - 20 april 2012

Massageterapeut utbildning på Gran canaria. startar 5 sep 2011 med del 1 på 5 veckor. Följt av 5-6månader distans som jag kommer tillägna på bali, singapore, filippinerna och sedan en stund i sverige innan det sedan är dags för del 3 på gran canaria i 4 veckor med start 24mars. here we go!

Höst 2011

Höst 2011

1 september 2011 - 8 december 2011

Vi har en härligt fullbokad höst framför oss, och jag vill gärna ha er med på resan!

Tommy Blomberg
Blombergs