Las Palmas de Gran Canaria

Sista dagen på resan

Då var det dags att åka hem, och dagen börjar med meddelandet att planet hem är försenat ca. 3.5 tim😡 det blir att sitta på flygplats och vänta, för bussen och incheckning ska göras.... Nåväl veckan har annars varit bra, inte så mycket fotat, vi har mer bara varit.. Ha det bra alla

Hike time!

Här hade jag förbokat en guidad vandring i Bandamas cratern, så nu fick jag bita ihop om det onda benet..Vi blev hämtade av Joselites moves som företaget hette på kajen där båten lade till. Väldigt trevlig man och hans maka. Vi blev väl ett gäng på 15 personer. Vi åkte med minibuss

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
På plats!
lördag 23 december 2017 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Nu har vi landat på denna vackra ön! Och hittat till vårt hotel Bluebay Beach Hotel .. det gått fint och vi känner redan aty vi kommer att njuta av de närmaste dagarna till 100%.,  Henis aterrizado ya en esta fantastica isla! Hemos envontrado ya en nuestro hotel  y en espera de nuestra

Eva Angel Vairo
cotorra i Una Navidad diferente
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Dag 3
måndag 18 december 2017 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Nu har vi varit i Las Palmas 3 dagar och hunnit tagit oss tunt en del i staden. Finns hur mycket dom helst att se och göra

Lata dagar
måndag 30 november 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Tappat räkningen på vilken dag vi har men livet ombord funkar alldeles utmärkt utan tid och dagar. Idag sov vi till lunchtid, inte konstigt efter gårdagens dansafton. Bergström's ägde??. Solen skiner från en blå himmel med små lätträknade mål. Och, ja solen är rakt upp. Amalia har

Ekvatorn
söndag 29 november 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

28 grader rätt soligt med snabba skurar. Man ser hur regnet vandra över havet. Sandstormarna har försvunnit och djupet är ca 3 500 meter. Vårt närmsta fastland är en ögrupp, San Fernando. Vi tar plats uppe på soldäck. Amalia och Tom har på förmiddagen varit och sett bakom kulisserna

Öken dimma
fredag 27 november 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Happy B janne???????? Kryssar idag förbi Afrikas kust, Senegal och förbi Cap Verdi öarna. 25 grader varmt nästan ingen blåst men mycket moln. Solen tar sig inte igenom. Saharas sand ger en dimma som ligger tjock hela dagen. Man ser inte så långt ute på havet. kl 5, 6 ock kl 8, har vi quiz

Sol Sol Sol
torsdag 26 november 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Happy B Maria ?????? en mojito väntas komma till dig ca 20:30 svensk tid. Grymmarns dag. Sol blå himmel fortfarande 20 grader och lite blåsigt, ca 25 sekundmeter men ack så skönt. Bikini på och handduk av. Ligger ute 2 timmar på övre däck. Lunch och 2 timmar till med sol men denna gång

Ö dags
onsdag 25 november 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Las Palmas, Gran Canaria, bjuder oss på 25 graders värme, soligt och en skön stad. Vigör längs havskanten och havet är nog ok för bad. Men vem tänkte på att ta bikini o badbyxa på? Inte v Bergström's. Efter blåst och halvkallt blev det linne och shorts. Vi får bara titta på dom som

Första pensionärsresan

Första pensionärsresan

6 juni 2018 - 13 juni 2018

Nu drar vi på vår första resa som pensionärer, och resan går till Kanarieöarna nytt resmål för oss.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Una Navidad diferente

Una Navidad diferente

23 december 2017 - 30 december 2017

Jul 2017

15 december 2017 - 1 mars 2018

Resa för avkoppling och återhämtning

Las Palmas de, Gran Canaria

Las Palmas de, Gran Canaria

29 mars 1999 - 4 april 1999

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Playa Amadores

Playa Amadores

14 oktober 2015 - 21 oktober 2015

Vi längtade efter sol och bad och bokade en resa till Gran Canaria.

Gran Canaria, San Augustin

Gran Canaria, San Augustin

15 april 2015 - 24 april 2015

Sista minuten semester, hälsar på Märit o Ingvar

Kryssning med MSC Armonia

Kryssning med MSC Armonia

1 januari 2015 - 11 januari 2015

I samband med att Mona och jag firar Guldbröllop den 4 januari har vi bokat en kryssning från Las Palmas den 3 Januari med ms Armonia för barn och barnbarn

1 december 2014 - 7 februari 2015

Tar och gör bort det här med bekännelser direkt: En av anledningarna till att jag åker just dit jag åker just nu är nämligen att jag börjar känna mig blek och gärna vill bli solbrun igen. Japp, precis så ytlig är jag! På det stora hela är den här resan mer som en billig semester än något äventyr. Planen är att jobba på ett hostel i utbyte mot en sovplats där, kort och gott. Vart det hela tar mig vet jag inte, men känns som att de sociala skillsen kommer öka. En annan, mycket större, förhoppning är att jag till sist ska få min numera till stor del bortglömda spanska att komma tillbaka och fastna en gång för alla ini huvet mitt. Claro voy a continuar a escribir un parte en español también - espero que vaya a escribir más cada vez ;)

Calle Fondos de Segura, 21, Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien
101