Los Cristianos

Dag 26 - 16 november
torsdag 16 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Mentalt känns det som om jag redan har klivit ombord på flyget hem. Jag känner ingen entusiasm och planerar för att hinna med så lite som möjligt. Jag ska bita ihop och ändå genomföra morgondagens konditionstest och min egen kilometerprövning och jag tänker göra det bra. Jag hade lite

Dag 25 - 15 november
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

När solen valde att gömma sig bakom molnen hela min lediga onsdagseftermiddag fick jag hitta på något annat än att ligga på stranden. Jag valde att bestiga ett berg. Berget heter Montaña Chayofita och kan väl kanske vara ca 100 meter högt. Det var fina stigar ända upp till toppen och inte

Vi
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Jag vill vissna vid din sidafalla i dina armar, förmultna och gro till nya frönJag vill växa upp på nytt tillsammans med digjaga solens strålar, jordens näring och havens brusJag vill vakna hos dig varje morgontrygg och älskadJag vill vara vi, för alltid vi.

Dag 24 - 14 november
tisdag 14 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Andas in, saaaaat, andas ut, naaaaam.Sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma, sa-ta-na-ma.Det går inte att gå omkring och gnälla och tycka synd om sig själv. Det går inte att vänta på att livet ska komma. Det går inte att älta och vara bitter. Det går inte att

Dag 23 - 13 november
måndag 13 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Brännande mjölksyra i låren, skenande hjärtslag och vibrerande puls, svett som pärlas och rinner utför pannan, kindbenen och droppar ner på marken, dunkande musik, intensiva andetag och fullt fokus. Det är bara ljuvligt att träna riktigt hårt och sedan falla ihop på rygg och njuta av

Dag 22 - 12 november
söndag 12 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Jag ångrar att jag packade väskan så full och plånboken så tunn när jag åkte hit. Här är ett shoppingparadis. Det finns otroligt många bra affärer med snygga kläder och skor och shoppingångesten är konstant. Jag vill bara ha och ha, men allt kostar och pengarna rinner iväg som is på

Dag 20 - 10 november
fredag 10 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Nu vet jag (nästan) hur det är att vara nedtränad. Det är så här elitidrottarna gör för att inom några veckor toppa sin form. Jag ser verkligen fram emot min formtopp när jag kommer hem. Jag kommer må så bra, orka så mycket, vara stark och springa fort. Just nu känner jag mig svagare

Dag 19 - 9 november
torsdag 9 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Det känns rofyllt på något vis varje gång jag kommer innanför murarna och hör porten slå igen. Särskilt på kvällen, när jag vet att dagens gärningar är gjorda och lugn och egentid är det enda som kvarstår på schemat. Jag fattar inte hur jag kan vara i behov av så mycket egentid.

Dag 18 - 8 november
onsdag 8 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Jag satt som förstenad när showen började och bara imponerades av all energi. Det var tjugo dansare på scenen och det är så beundransvärt att se vad dansare kan göra med sina kroppar. I takt, i hög intensitet, länge och till synes helt utan ansträngning. Äkta leenden som berättar att

Dag 17 - 7november
tisdag 7 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Under ett yogapass kan man fokusera på att gå helt in i sig själv och stänga av alla yttre intryck, eller så kan man försöka identifiera så många ljud som möjligt som befinner sig i rummet samtidigt. Fågelkvitter och porlande musik. En kurrande duva. Bon Jovi. Skratt och bestick mot

Vintersol 2017

Vintersol 2017

22 oktober 2017 - 18 november 2017

Rehabilitering i värmen.

Vresros resa 2012

Vresros resa 2012

14 oktober 2012 - 11 november 2012

Nu är jag här igen, på Teneriffa. Den här gången är det lite lättare att skriva dagbok. Jag behöver inte packa ryggsäcken och ta mig till McDonalds för att få tillgång till nätet. Nu sitter jag vid egen dator i egen lägenhet och har full täckning. Jag missar ju kaffe och glass på Donken men kan sitta hur länge jag vill och när jag vill. Förvisso håller McDonalds öppet nästan jämt men... Dagen idag har gått åt till att komma på plats. Jag packade upp mina väskor i går kväll men sen var jag ganska slut. Elin kom med min moppe i går och jag tog en sväng utmed havet. I dag har jag varit och "skrivit in mig på Hemmet". Elena i receptionen sken upp och sa att hon kände igen mig. "Det var all din post vi tog hand om förra året" sa hon. "Det blir nog så i år också" sa jag. Jag fick mitt träningskort och tider till sjukgymnasten, det blir Begoña i år igen. Hon är bra! Ikväll har jag ätit glass och pratat med Torunn, en gammal Vintersolskompis.

Vintersol

Vintersol

5 februari 2012 - 4 mars 2012

Mar y sol, Los Christianos, Teneriffa

Mar y sol, Los Christianos, Teneriffa

27 november 2011 - 4 december 2011

Träningsläger med Nordströms Assistans. Jag ska åka till ett träningsläger tillsammans med mitt jobb/assistansbolag. Med mig på resan är även min assistent/tokstolle Niclas och vi kommer uppdatera så ofta vi kan så ni vet hur bra vi har det.

Teneriffa, Los Christianos

Teneriffa, Los Christianos

19 februari 2011 - 20 april 2011

En resa till Teneriffa och Los Christianos där vi kommer att praktisera på hotell!

Långresa 2011

Långresa 2011

19 januari 2011 - 6 mars 2011

Malaysia, Nya Zeeland, Australien, Thailand

la gomera/Teneriffa

la gomera/Teneriffa

6 mars 2011 - 20 mars 2011

Vi återvänder till Teneriffa och bor på ön la gomera en vecka....vi tänkte vandra på la gomera. Vill gärna ha lite vandringstips,tack :)

Vresros reser på kombinerat träningsläger och vilohem

Vresros reser på kombinerat träningsläger och vilohem

14 september 2010 - 9 oktober 2010

I dag sitter jag vid min egen dator hemma i arbetsrummet i Fleräng, Skutskär, Sweden. Imorgon vid den här tiden sitter jag i luften i ett Span Airplan på väg till Teneriffa. På väg till mitt årliga träningsläger på Vintersol. I år känns det mer nödvändigt än nånsin. Jag är trött, har ont och är sliten. Det ska göra så gott att få en sjukgymnast och träning i värme och varmvattensbassängen på Vintersol. På resan ner får jag sällskap av Lotta. Hon kommer att vara där nere med mig den första veckan, sen blir det två veckor på egen hand innan Thomas kommer ner den sista veckan. En härlig mix av sällskap och egen tid. Så om du vill; HÄNG MED MIG PÅ RESAN! Eva Jo förresten; jag älskar att få post när jag är på Teneriffa, så skicka ett brev eller ett kort till Eva Stibe Clinica Vintersol, Calle Nordica1 836 50 Los Cristianos Tenerife - Spain

Tenerife - otra vez.

Tenerife - otra vez.

13 april 2010 - 20 april 2010

Ann, Rune och Torne åker till Teneriffa - igen. Vi tänker spela golf (Ann & Torne), åka till drakblodsträdet, Puerto de la Cruz, Pyramiderna i Güimar, Teide och La Gomera. Vi tänker njuta av vädret.

martina0615