Puerto Rico

Sol och bad istället för gråväder
torsdag 16 januari 2020 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Trots att vi kom hem från Rio de Janeiro en dryg månad sen blev vi lite wild and crazy när vi såg hotellet Marina Suites med infinity pool. Vi flög hux flux från gråväder hit till soliga Gran Canaria, denna gång Puerto Rico på två veckor. Långpromenader, fantastisk mat, sol och bad, man

En vecka till...det går fort...
fredag 13 oktober 2017 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Tiden går fort när man har roligt..är det inte så de säger...:-)Här har det rullat på en vecka till. Förra helgen blev det en del bad i poolen, såg på Sverige-Luxemburg 8-0 :-) , hade en ny myr/småspindelinvasion i en ryggsäck i lördags (där det hade blivit kvar ett par smarties på

Runt om ön - sammanfattningen
torsdag 1 januari 2015 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Vi hade en härlig vecka och endast ett par minuters regn. Lite blåsigt ibland men jag kan inte annat säga att vi hade tur med vädret. Och så skrattade vi mycket med John & Monica :-) Vi gjorde ön till fots, buss, bil och med båt och besökte stock, sten och by. Arguinegin är en spansk

Carina Nordström Fd Söderqvist
Carina41 i Puerto Rico i juletid!
Senast aktiv - från Sundsvall
Näst sista kvällen i puertorico Spanien.
tisdag 4 december 2012 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Tja jag och Andreas sitter och kollar på klipp på youtube och bara tar de lungt. Idag har vi köpt en kamera och bokat biljetter till Bangkok där vi landar på lördag 6 december! Imorgon är de tänkt att vi ska hänga på stranden på förmiddagen och efter de packa och städa färdig för

Öken
onsdag 7 mars 2012 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Hola och förlåt bloggen! Vi kunde inte få ändan ur vagnen varken igår eller i förrgår och blogga men iaf en av dagarna har det har sin förklaring. Taggade till max så knallade vi bort mot välkomstmötet i söndagskväll. Efter att Hedvig och Martina från fritidsresor gett oss en

dag 2- VälkomstBBQ och Cocktailkväll på Hotell Revoli samt kontors-wrap-up
söndag 4 mars 2012 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Heeeeeej och godmorgon bloggen!! =D Vi anlände igår och blev direkt vid flygplatsen tilldelade ett hotell i Puerto Rico. Skräcken var total när reseledare Hedvig droppade bomben att vi hamnat i en delad 3-rumslägenhet med ett annat resesällskap. Med tanke på att samtliga andra på planet

De to sidste dage...
lördag 18 februari 2012 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Fredag viste vejret sig fra sin bedste side med masser af solskin og ingen blæst. For første gang var Malene i poolen - dog lidt en kold fornøjelse trods alt. Fredag aften blev middagen indtaget på Restaurant Gran Canaria med 'dejlig' orgel-musik i baggrunden. Storm fik da klappet skønt, når

Ferie fortsat...
torsdag 16 februari 2012 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Natten til onsdag var Storm's temperatur som tidligere skrevet fortsat høj, og onsdag morgen besluttede vi at ringe efter en læge til hotellet. Vi kontaktede Clinic Atlantico, og de fortalte os, at hvis vi ville have det, blev det for egen regning og Storm ville højst sandsynligt blive indlagt i

Hemresedag
torsdag 15 december 2011 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Min hosta väckte oss vid sjutiden och vi började så smått packa. Efter en stund gick Linnea till affären och handlade två baguetter och varsin flaska apelsindryck som idag intogs på vår lilla terrass med den fantastiska utsikten. Solen sken på oss och vi satt kvar och fördrev tiden med

Solsemesterfinal
onsdag 14 december 2011 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

I dag vaknade jag, och Linnea av min hosta frampå morgonen och vid halv sju gick jag upp och satte mig i köket och lade pussel i min mobil. Tänkte låta Linnea sova lite längre för hon kan inte sova på stranden vilket jag inte har så svårt för. Jag såg solen gå upp och det syntes att det

2020-01 Puerto Rico, Gran Canaria, Spanien

2020-01 Puerto Rico, Gran Canaria, Spanien

4 januari 2020 - 18 januari 2020

Med Ving till Marina Suites, Puerto Rico, Gran Canaria

Gran Canaria  - Tredje gången gillt!

Gran Canaria - Tredje gången gillt!

25 september 2017 - 29 oktober 2017

Då var det dags igen, vi åker till San Augustin Gran Canaria hela familjen. Sol, bad, lite jobb, svenska skolan och bara umgås :-) Tisdag 3/10 idag och har äntligen fått till nytt lösenord till denna site så att vi kan logga in och skriva lite och ladda upp lite foton. En update om första veckan och lite foton kommer imorgon :-) Adios!

Puerto Rico i juletid!

Puerto Rico i juletid!

25 december 2014 - 1 januari 2015

Puerto Rico är en av Gran Canarias mest populära orter och den ligger i en dalmynning på öns södra kust. En gång i tider var det en liten fiskehamn, men idag är det en vacker och trevlig semesterort med restauranger, en härlig strandpromenad, massor av sol och ett fantastiskt landskap. Nu känner jag mig redo att ge denna ö en ny chans! :-)

Andreas och Emil två vilsna själar

Andreas och Emil två vilsna själar

6 december 2012 - 31 januari 2013

College Drop Out - Gran Canaria

College Drop Out - Gran Canaria

3 mars 2012 - 10 mars 2012

998 SEK. En hyfsad Champagne, ett par billiga jeans, en halvtrist utekväll, en ok lunch eller nästan en bot från Västtrafik. Alternativt - en vecka i mars på Gran Canaria. Det här är la historia om två vilsna señores som mitt i ett case får för sig att boka en sista minuten charter. Vips byttes strategic management, SWOT, kanbankort och lean principles på Chalmers mot tapas, cerveza, svenskt kaffe, señoritas, vita stränder och vilda grisfester. Vi njuter. För att vi kan. Det är charter. Besos Joel el Jóel Regnandros y Jacob Juan Carlos Malmqvistos

Puerto Rico, Gran Canaria

Puerto Rico, Gran Canaria

11 februari 2012 - 18 februari 2012

For blot 9500,- har vi købt flybilletter hos Ving.se med afrejse fra Malmö og hotelophold hos Thomson.co.uk. på hotel Colina Mar i Puerto Rico, Gran Canaria. Vi ville bare lige ned og have lidt sol og et afbræk fra hverdagen uden noget som helst formål udover afslapning inden huskøb og inden lillesøster melder sin ankomst sidst i maj 2012. Rejsen startede lørdag i uge 6. Storm tog det hele meget fint. Han var lidt varm i flyet undervejs, men intet der gjorde os urolige. Søndag var han lidt træt og pylret og mandag startede så hele møllen igen som i USA sidste år. Han fik feber og vi måtte ringe efter en læge, som ordinerede pencillin, øre- og næsedråber samt febernedsættende medicin. Hun mente, at det kunne have noget med flyrejsen at gøre. Desuden bad hun os møde på Clinic Atlantico nede byen tirsdag over middag. Her konstaterede man fortsat voldsomt hævede mandler. Natten til onsdag var rigtig slem. Storm's temperatur nærmere sig og var også på et tidspunkt over de 40...

Marita och Linnea på Gran Canaria

Marita och Linnea på Gran Canaria

8 december 2011 - 15 december 2011

En veckas semester för mig och Linnea. Planerar sol vila läsning och lite spel och dobbel ;) Marita

Gran Canaria here we come

Gran Canaria here we come

10 december 2011 - 21 december 2011

Ännu en charterresa!

Ännu en charterresa!

24 februari 2011 - 3 mars 2011

Jag har ju det tveksamma nöjet att fylla jämnt i år och av den anledningen tar jag ”min pick och mitt pack” och åker iväg. Visst skulle man kunna slå på stort och passa på att promenera på Kinesiska muren, paddla kanot i Amazonas eller leta opaler i Australien men vi ”nöjer oss” med några timmars resa till Cran Canaria. En lägenhet i Puerto Rico är bokad och jag antar att det blir en slapparvecka med talbok vid poolen, hyra av något kul fordon med två eller flera hjul samt ett och annat dopp. Bara tanken att få slippa ifrån den här förbaskade snön gör mig glad och förhoppningsvis kan man hitta ett och annat ögongodis på ön…

Långsegling med familjen Holm

Långsegling med familjen Holm

1 juli 2010 - 15 juli 2013

Vi planerar en långsegling med vår familj. Tre år har vi fått beviljad hemundervisning, det innebär att vi själva sköter skolundervisningen ombord för våra söner som idag är 11 pch 8 år.

Tommy Blomberg
Blombergs