Santa Cruz de Tenerife

Badland!!
lördag 15 april 2017 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Idag satte vi klockan och gick upp. Beställde en taxi och åkte till Siam Park. Vi träffade våra kompisar i entrén och sedan blev det åka av. Barnen åkte olika rutschkanor hela dagen. Vattnet är lite kallt i parken så soltröjorna åkte av och på. Mycket plask och skratt blev det. Visst

PerKerstin i Påskresa till Teneriffa
Sista semesterdagen
lördag 2 april 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Idag kändes det faktiskt kyligt på morgonen och molnen hopade sig så det fick bli en promenad till marknaden innan vi hoppade i poolen på nytt. På marknaden köpte vi två snygga väskor men härligt mönster i massor av färger. Vid lunch klarnade det upp och blev varmare så då badades

Rundtur och Teide

Idag hade vi hyrt bil som skulle hämtas redan klockan åtta. Kvart över åtta var vi på väg! Började med att köra västerut mot Masca. Gjorde dock första stoppet redan i Playa de San Juan där vi åt en god frukost efter att först ha kört runt två varv och sedan gått runt ett varv. Vi

Marknad och spruthål
torsdag 31 mars 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Vi inledde med en promenad längs stranden då jag sett att det skulle finnas en geocache som det var för mörkt att ta igår. Det var lika häftigt som det utlovats. En bra bit upp på klippan hade havet gröpt ut ett hål ur vilket de största vågorna pressades upp så att det såg ut som en

Slappardag vid poolen

Idag hade vi en härlig dag där barnen badade och lekte i poolen timme efter timme. Vi åt lunch på hotellet och var väldigt nöjda med att inte ha valt all inclusive... På kvällen åt vi längs strandpromenaden och gick en vända bort till shoppingcentret med de finare affärerna. Tänk att

Siam Park

Då det är förutsagt att bli regn imorgon bestämde vi oss för att det var idag som vi skulle åka till vattenparken Siam Park som blivit utnämnd till Europas bästa de sista fyra åren. Sagt och gjort, vi tig en taxi dit och låste in sakerna i ett skåp innan vi inledde med att åka Lazy

Geocaching
måndag 28 mars 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Efter frukosten bestämde vi oss för att promenera längs strandpromenaden då vädret verkade sådär. Första stoppet blev skandinaviska kyrkan. Den var inte öppen men coachen hängde i en blomkruka precis utanför. Vi promenerade sedan vidare längst ut på piren och nu började det bli

Första semesterdagen
söndag 27 mars 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Vi fick gå upp i ottan och eftersom man dessutom ställde om till sommartid blev det ytterligare ett timme mindre sömn. Flygresan tog ca 5,5 timmar och gick finfint. Alla i familjen lyckades sova bort en stund. Det var varmt och skönt men inte svettigt när vi landade. Våra väskor var bland

Ja, jag lever...
lördag 15 mars 2014 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Puerto del carmen till Caleta de Famara inte en så farlig tur som jag trott. Väldigt vackert när man kommer ner mot Caleta de Famara och ser stranden. Kommer på måndagen samma dag som surfskolan börjar vilket skapar en viss förvirring. Men tillslut löser det sig. På med våtdräkten och in

Påskresa till Teneriffa

9 april 2017 - 16 april 2017

En liten familjesemester till Teneriffa för bad, sol och värme.

Påsklovsresa till Teneriffa

28 mars 2016 - 3 april 2016

På barnens påsklov passade vi på att göra en resa till Kanarieöarna och Teneriffa. Barnens önskemål är att få se Teide.

Kanarie öarna Kryssning

21 december 2013 - 28 december 2013

En liten cykeltur

13 november 2013 - 7 oktober 2014

Rehabilitering Teneriffa

27 oktober 2013 - 17 december 2013

Till vår glädje har vi beviljats vattengymnastik och sjukdito på Vintersol (det svenska sjukhuset på Teneriffa. Vi ska stanna här till strax före jul och få 4 behandlingar i veckan inom högkostnadsskyddets ram.

Teneriffa

14 april 2013 - 28 april 2013

Vi reser till Teneriffa: Playa de las Americas Vårt hotell heter Jacaranda. Vi reser med Solresor Flygbolag: Novair från Landvetter

Playa de las Americas, Teneriffa

31 mars 2013 - 7 april 2013

Dax att åka söderut till Teneriffa, Playa de las Americas över påsken.

Barnbarnsgos på för MIG ny Kanarieö!

19 mars 2013 - 23 mars 2013

Test av "ny" Kanarieö i sällskap med dotterfamilj och återbekantskap med charterresans behag och eventuellt o-dito!

Kryssning över Atlanten & i Medelhavet

28 april 2012 - 18 maj 2012

Nu ska vi ut på ännu en (förhoppningsvis) fantastisk kryssning med Royal Caribbean. Den här gången ska vi kryssa från Miami till Rom med fartyget Mariner of the Seas. Antalet uppdateringar kan bli begränsade då vi kommer att ha dålig tillgång till Internet men vi ska försöka ge er korta lägesrapporter under resans gång och sedan fylla på med mer text och framför allt bilder.