Katalonien

Barcelona (with) baby
lördag 6 oktober 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

En knapp vecka i Barcelona. Första resan med barn. Vi gör samma saker som tidigare, men allt tar lite längre tid så vi hinner inte så mycket om dagarna. Vi går på walking tour, äter god mat, tittar på häftiga byggnader, upplever. Sen planerar vi in måltider oftare, spenderar tid vid

Romarrikets viktigaste stad i Spanien.
lördag 22 september 2018 - Tarragona, Katalonien, Spanien

Fick ett tips av en familjemedlem, nämligen min far att även besöka Tarragona, vilket vi efter ha studera lite bilder på nätet bestämde oss för att göra. Det roligaste med att resa är just att åka till platser, spontant utan egentligen några förväntningar, oftast genom andras

En parenteskväll i Viladecans
torsdag 20 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Flygresan med Norwegian från Helsingfors till Barcelona gick bra. På flygbussen träffade vi 2 andra förväntansfulla finska pilgrimer, de var på väg mot Camino Portugues. Med lokaltåg x 2 hittade vi så småningom till vårt B&B hotell. Väl framme var vi trötta och hungriga. Enligt

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Santander, Kantabrien, Spanien
Den spanska udden
torsdag 20 september 2018 - Cadaqués, Katalonien, Spanien

Från la vall reste vi sedermera tillbaka till spanska sidan, ut mot cadaques. Detta efter att försökt att lifta utan resultat. Blev istället taxi till angel sur mer, buss vidare därifrån mot ytterligare en hållplats för att därefter ta taxi ca 1 timme mot denna lilla by. Otroligt slingriga

Finally
söndag 16 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

So now we reached final destination for this yearwe stay at the port olímpic marina close to Barcelona cacino welcome to visit

Hola España 🇪🇸
lördag 15 september 2018 - Palamós, Katalonien, Spanien

So last country for Nakuak this year as well last curtesy flag tomorrow waits this year end station

Ett stopp i Girona
torsdag 13 september 2018 - Girona, Katalonien, Spanien

Mellanlandade i den idylliska staden Girona! Både jag och Oskar är verkligen tagna av alla det fina platser som finns i världen, varav Girona är ett av dessa. En ganska liten stadskärna men ack så gemytligt att bara strosa runt i gränderna och bara titta på allt vacker! Vi räknare ut att

Barcelona
onsdag 12 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Det känns helt rätt att ha lämnat ett regnigt Göteborg för ett soligt Barcelona. Vi har haft superfina dagar, perfekt klimat runt 25 C, och sol.Tiden har bara sprungit förbi, och vi har mest käkat gott, umgåtts med Oskars familj och strosat runt i staden. Badat i havet har vi också

Våra dagar i Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barcelona 11/7 – 15/7Vår lägenhet låg perfekt mitt i centrum i den gamla stadsdelen Barri Gotic. Små smala gränder med stenhus utsmyckade med smidesräcken för balkongerna. Tvätt hängde i linor mellan husen och många flaggade med den katalanska flaggan. Första kvällen var det en stor

BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Sista etappen innan Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Lördagen den 7/7Nästa anhalt blev Fitou där vi ville vara framme till kl 16.00 eftersom Sverige skulle spela sin match och den ville vi inte missa.Cyklingen flöt på bra och vi var framme innan incheckningstid på det lilla hotellet i Fitou. I byn Fitou bor det ca 900 invånare. Byn är från

BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Första utlandsresan med Sixten, spanska fastlandet

Första utlandsresan med Sixten, spanska fastlandet

30 september 2018 - 30 oktober 2018

Vår första utlandsresa som en familj med barn. Sixten ska börja uppleva världen! Vi bor 6 nätter i Barcelona och 7 nätter i San Sebastian. Vi ser fram emot värme, upplevelser och god mat!

20 september 2018 - 7 oktober 2018

En minisemester i september

En minisemester i september

9 september 2018 - 25 september 2018

Tre länder ska vi avverka på två veckor, med den Spanska pärlan Barcelona som utgångspunkt. Därefter följer en sightseeing i omkringliggande sevärda städer och byar för sedermera korsa gränsen till den lilla bergsbyn la Valle där ett stundande Bröllop med fantastiska människor väntar. Avslutar resan med ett besök i den vackra bergskedjan Pyrenéerna, i suveräniteten Andorra!

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Gandalf "jobbresa" Barca

Gandalf "jobbresa" Barca

8 oktober 2005 - 10 oktober 2005

Resa med seglingstävling i Barca hamn

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

BellaTuborg
Ewa Och Magnus Sten