Katalonien

Några dagar i Barcelona inkl fotboll
torsdag 10 augusti 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vårat sista stora resemål på denna resa blev Barcelona.En riktigt häftig stad som var mycket större än jag trodde. Barcelona har verkligen ALLT!Våran första kväll utforskade vi staden lite genom att gå runt på de stora gatorna bland miljarder av folk. Helt otroligt hur mycket människor

Pyrenéerna
torsdag 18 maj 2017 - Puig-reig, Katalonien, Spanien

Egen stuga inatt, men en åsna som granne. Åkte rakt mot havet och Leucate, en remsa väg med hav på båda sidor och fortsatte ända till Argel'es där vid vände in mot bergen. Vi åkte mot Pyrenéerna och över Col d'Apres 1513 m. över havet där var vi plötsligt i Spanien, en väg vi åkte

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Asia- Sweden- Spain
söndag 30 april 2017 - Pineda de Mar, Katalonien, Spanien

Heej! Då var jag tillbaka med bara ett avslutande inlägg till den här resan plus att ni även ska få ta del av en liten del av den kommande resa jag befinner mig på nu. Alltså från Asien men en kort mellanlandning i Sverige och nu befinner jag mig i Spanien och Barcelona för en 5 veckors

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Portimão, Faro, Portugal
Hemåt...
tisdag 11 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sista morgonen i Barcelona började med att Lotta duschade, medan jag duschade så packade Lotta om vår resväska. När vi var klara promenerade vi mot flygbussen...på vägen stannade vi och käkade resans bästa frukost. När vi var klara och nästan framme vid hållplatsen fick vi hjälp av en

Njuter...
måndag 10 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Upp pigga och glada och ner till den lokala bussen. Denne tog oss sedan ner till Plaza Cataluña från vilken vi gick vidare till La Ramblas. Strosade lite på denne och tro det eller ej shoppade...ja tur att ni satt ner :-)Hittade till slut ett ställe där vi satsade på frukost. Carinas mackor

Ännu en solig dag...
söndag 9 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vaknade även denna morgonen innan mobilen ringt. Denna morgon intogs frukusten på en restaurang precis runt hörnet...mycket billigare än hotellets. När vi käkat promenerade vi denna dag till röd linje...på vägen dit såg vi gröna papegojor som lever vilt här...super söta :)Väl på den

Vaknar i Barcelona....
lördag 8 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sovmorgon om än bara till 8. Upp för att göra oss i ordning och sedan äta frukost. Carina skojade till det med att spilla Coca Cola Zero över sig och sina kläder...ja även de som låg i kofferten då alltså :-OJag tvättade rent en del av dem och hängde dem på tork innan vi gick ner för

8 dagar
fredag 10 februari 2017 - Salou, Katalonien, Spanien

En kort sammanfattning av lite av allt som jag helt enkelt inte hann med att skriva något om medan jag var på plats i den lilla staden söder om Barcelona. Först: Det har varit en fantastisk upplevelse (igen) att följa mitt Malmö FF på nära håll under en längre tid.Vi landade i Barcelona

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Malmö FF:s träningsläger i Salou
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
#GOJUL
lördag 24 december 2016 - Barcelona, Katalonien, Spanien

idag r det julafton och någon kriminell människa brännde ner den skitstora granen mitt på torget.  #GOJUL

Oliver

Senast aktiv - från Bad Hersfeld, Hessen, Tyskland
Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

MC till Spanien

Vi firar oss med en resa till Barcelona ♥

Malmö FF:s träningsläger i Salou

Malmö FF:s träningsläger i Salou

1 februari 2017 - 9 februari 2017

Till Salou, cirka 10 mil söder om Barcelona, för att rapportera om Malmö FF:s träningsläger.

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Bad hersfeld i Tyskland

Bad hersfeld i Tyskland

1 december 2016 - 1 december 2016

Mastery to the Self 2016

Mastery to the Self 2016

31 maj 2016 - 30 augusti 2016

Jag ska meditera i 3 månader. Jag åker till Spanien med The Bright Path och ska fördjupa mig i Ascension meditation. Jag har sedan tidigare mediterat i 1,5 år och ska nu se vad som händer när man gör det intensivt under en längre period. Vi ses på andra sidan!

Barcelona

Barcelona

25 december 2015 - 29 december 2015

En liten weekend tripp, för att se och uppleva Barcelona

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Passeig del Mare Nostrum, 19-21, Barcelona, Catalonia, Spain
Passeig de Colom, 21, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain
Rambla de Mar, Barcelona, Catalonia, Spain
Carrer de Pau Claris, 152, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain
Passeig de Gràcia, 13, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain
Gran Via de les Corts Catalanes, 383, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain
Plaça de Catalunya, 11, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain
Barcelona, Katalonien, Spanien