Barcelona

Barcelona förra året
torsdag 31 maj 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Min 40-årsdag förra året startade med sång, frukost och presenter av Micke. Han hade gjort pannkakor, tänt ljus, sjöng ”ja må hon leva” och hade med sig tio stycken paket som var numrerade. De nio första innehöll ledtrådar till vad det tionde kunde innehålla. Det var bl.a. ett

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i En helg i Barcelona
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Nu egen ÅF-konferens när vi ändå är på plats
söndag 5 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Puh incheckade och klara på nya hotellet, snart blir det öl i hamnen.Porto Olimpico - dags för öl i solen :- ) på Port Olimpic, Barcelona.Dags för middag på La Rambla - Välkomstdrink på restaurangens terass, nu blev det Sangria istället och en spansk gitarrist jag beställt dit.På väg

Provkörning 508 RXH
lördag 4 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Dags för provkörning av 508 RXHFyrhjulsdriven dieselhybrid - en bil att rekommendera!Snart snart får vi provköra 508508 RXHAvslutande lunch sen dags för fri tid och egen sverigemiddag till kvällen. på Centro Convenciones Internacional Barcelona.

Dags för provkörning och galamiddag
fredag 3 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

208 framkörda inför provkörningen. 2 i varje bil så att det måste ju vara en 300 bilar i alla fall...Peugeotkonventets informationsmöten hölls på Barcelona Convention Center. på Centro Convenciones Internacional Barcelona.Provkörning 208 - vilken fantastisk bil! Så rolig och köra.

På plats på riktigt - nu kör vi!
torsdag 2 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Peugeotkonvent - nu är vi äntligen på väg allihop. Landat i Barcelona dessutom belamrade med 120 ryggsäckar med innehåll som ska delas ut vid ankomst soSamling i väntan på transfernKikade in i Maries rum som var helt ok, satte nyckeln i mitt rum. Så ska man bara bo en natt och knappt vara

Förberedelse med utflykter
fredag 1 februari 2019 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Resa 1 - Terracottaarmén förföljer mig :- ) Resa 1 - började fundera under min promenad om Barcelonas män gone crazy - nakna män lite här och där helt plötsligt..Resa 1 - självklart lite GaudiarkitekturResa 1 - Gaudi Resa 1 - vi var i alla fall in och vände på Picassomuseet :- )Resa 1

Hit vill jag igen!
torsdag 20 september 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vilken underbar stad! Hit vill jag igen! Så här i efterhand kan jag konstatera att det, efter den första gången, blivit ytterligare två resor till Barcelona.

Barcelona (with) baby
lördag 6 oktober 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

En knapp vecka i Barcelona. Första resan med barn. Vi gör samma saker som tidigare, men allt tar lite längre tid så vi hinner inte så mycket om dagarna. Vi går på walking tour, äter god mat, tittar på häftiga byggnader, upplever. Sen planerar vi in måltider oftare, spenderar tid vid

En parenteskväll i Viladecans
torsdag 20 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Flygresan med Norwegian från Helsingfors till Barcelona gick bra. På flygbussen träffade vi 2 andra förväntansfulla finska pilgrimer, de var på väg mot Camino Portugues. Med lokaltåg x 2 hittade vi så småningom till vårt B&B hotell. Väl framme var vi trötta och hungriga. Enligt

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Santander, Kantabrien, Spanien
Finally
söndag 16 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

So now we reached final destination for this yearwe stay at the port olímpic marina close to Barcelona cacino welcome to visit

Barcelona med medelhavskryssning

Barcelona med medelhavskryssning

18 maj 2019 - 30 maj 2019

En helg i Barcelona

En helg i Barcelona

31 maj 2018 - 3 juni 2018

40-årspresent från Micke, en Barcelonaweekend.

Peugeotkonvent i Barcelona Februari 2012

Peugeotkonvent i Barcelona Februari 2012

1 februari 2012 - 6 februari 2012

Först en kontrollresa i slutet av jan inför konventet, gav tid för lite mera sightseeing. I början av feb var det dags för den riktiga resan och 120 Peugeotare begav sig iväg för konvent i två dagar. Roligt, trevligt, informativt, provkörning av 2012 års nyheter 208 och 508 RXH.

Barcelona över en långhelg

Barcelona över en långhelg

20 september 2012 - 22 september 2012

Vi reste till Barcelona med Mats och Berith över en långhelg. Vilken fantastisk stad! Massor att titta på, framförallt Gaudis verk och Sagrada Familia. Men även shopping, caféer, restauranger, strand och hav.

Första utlandsresan med Sixten, spanska fastlandet

Första utlandsresan med Sixten, spanska fastlandet

30 september 2018 - 30 oktober 2018

Vår första utlandsresa som en familj med barn. Sixten ska börja uppleva världen! Vi bor 6 nätter i Barcelona och 7 nätter i San Sebastian. Vi ser fram emot värme, upplevelser och god mat!

20 september 2018 - 7 oktober 2018

En minisemester i september

En minisemester i september

9 september 2018 - 25 september 2018

Tre länder ska vi avverka på två veckor, med den Spanska pärlan Barcelona som utgångspunkt. Därefter följer en sightseeing i omkringliggande sevärda städer och byar för sedermera korsa gränsen till den lilla bergsbyn la Valle där ett stundande Bröllop med fantastiska människor väntar. Avslutar resan med ett besök i den vackra bergskedjan Pyrenéerna, i suveräniteten Andorra!

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna