Denna stad......❤️
tisdag 22 maj 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sitter o äter mat på hotellet med ingång från La ramblan. Bor såå bra. Är på mitten på nåt vis. Placa de katalonia ligger 200 m härifrån och den är ju ett av naven i denna stad. Ramblan nedanför mig på kortet där jag sitter o äter frukost.Har varit i kvarteren runt picassomuseet

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Dags för kryssning
söndag 3 december 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Innan vi kunde gå på båten vid lunchtid, så tog vi oss tid att besöka ett av Guadis makalösa hus i staden. La Pedera! Hade bokat biljetter hemifrån. Vi var där kl 10 när det öppnade. Hade audioguide. Var mkt nöjda med det besöket. Från taket kunde man se La Sagrada Familia! Köpte med

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Mont Serrat
lördag 2 december 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Denna dagen var vikt för en heldag utanför staden. Efter mkt reserce hemma, så var färdplanet till M Serrat klar. Vi var tidigt uppe. Tåget dit går 1 ggr i timman, så..Tog Metron till den tågstationen Placa de Espanya, där ttåget skullle avgå ifrån. Vi hade nog lite tur..då vi lyckades

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Segling
lördag 8 oktober 2005 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barca hamn

Några dagar i Barcelona inkl fotboll
torsdag 10 augusti 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vårat sista stora resemål på denna resa blev Barcelona.En riktigt häftig stad som var mycket större än jag trodde. Barcelona har verkligen ALLT!Våran första kväll utforskade vi staden lite genom att gå runt på de stora gatorna bland miljarder av folk. Helt otroligt hur mycket människor

Hemåt...
tisdag 11 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sista morgonen i Barcelona började med att Lotta duschade, medan jag duschade så packade Lotta om vår resväska. När vi var klara promenerade vi mot flygbussen...på vägen stannade vi och käkade resans bästa frukost. När vi var klara och nästan framme vid hållplatsen fick vi hjälp av en

Njuter...
måndag 10 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Upp pigga och glada och ner till den lokala bussen. Denne tog oss sedan ner till Plaza Cataluña från vilken vi gick vidare till La Ramblas. Strosade lite på denne och tro det eller ej shoppade...ja tur att ni satt ner :-)Hittade till slut ett ställe där vi satsade på frukost. Carinas mackor

Ännu en solig dag...
söndag 9 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vaknade även denna morgonen innan mobilen ringt. Denna morgon intogs frukusten på en restaurang precis runt hörnet...mycket billigare än hotellets. När vi käkat promenerade vi denna dag till röd linje...på vägen dit såg vi gröna papegojor som lever vilt här...super söta :)Väl på den

Vaknar i Barcelona....
lördag 8 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sovmorgon om än bara till 8. Upp för att göra oss i ordning och sedan äta frukost. Carina skojade till det med att spilla Coca Cola Zero över sig och sina kläder...ja även de som låg i kofferten då alltså :-OJag tvättade rent en del av dem och hängde dem på tork innan vi gick ner för

#GOJUL
lördag 24 december 2016 - Barcelona, Katalonien, Spanien

idag r det julafton och någon kriminell människa brännde ner den skitstora granen mitt på torget.  #GOJUL

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Gandalf "jobbresa" Barca

Gandalf "jobbresa" Barca

8 oktober 2005 - 10 oktober 2005

Resa med seglingstävling i Barca hamn

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Förlovade i 6 år ♥

Förlovade i 6 år ♥

7 april 2017 - 11 april 2017

Vi firar oss med en resa till Barcelona ♥

Bad hersfeld i Tyskland

Bad hersfeld i Tyskland

1 december 2016 - 1 december 2016

25 december 2015 - 29 december 2015

En liten weekend tripp, för att se och uppleva Barcelona

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Tågluff Europa 2015

Tågluff Europa 2015

16 maj 2015 - 5 juni 2015

Fyra dagar kvar till det stora äventyret börjar. Än så länge ligger packningen på bordet. Vi börjar resan i Barcelona för att sedan ta oss utefter franska Rivieran, ner till italienska kusten. Därifrån tar vi oss mot Paris via Milano för att sedan styra kosan hemåt.

Carrer del Comerç, 100, Barcelona, Katalonien, Spanien
Carrer del Comerç, 967, Barcelona, Katalonien, Spanien