Barcelona

En parenteskväll i Viladecans
torsdag 20 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Flygresan med Norwegian från Helsingfors till Barcelona gick bra. På flygbussen träffade vi 2 andra förväntansfulla finska pilgrimer, de var på väg mot Camino Portugues. Med lokaltåg x 2 hittade vi så småningom till vårt B&B hotell. Väl framme var vi trötta och hungriga. Enligt

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Finally
söndag 16 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

So now we reached final destination for this yearwe stay at the port olímpic marina close to Barcelona cacino welcome to visit

Barcelona
onsdag 12 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Det känns helt rätt att ha lämnat ett regnigt Göteborg för ett soligt Barcelona. Vi har haft superfina dagar, perfekt klimat runt 25 C, och sol.Tiden har bara sprungit förbi, och vi har mest käkat gott, umgåtts med Oskars familj och strosat runt i staden. Badat i havet har vi också

Våra dagar i Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barcelona 11/7 – 15/7Vår lägenhet låg perfekt mitt i centrum i den gamla stadsdelen Barri Gotic. Små smala gränder med stenhus utsmyckade med smidesräcken för balkongerna. Tvätt hängde i linor mellan husen och många flaggade med den katalanska flaggan. Första kvällen var det en stor

BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Sista etappen innan Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Lördagen den 7/7Nästa anhalt blev Fitou där vi ville vara framme till kl 16.00 eftersom Sverige skulle spela sin match och den ville vi inte missa.Cyklingen flöt på bra och vi var framme innan incheckningstid på det lilla hotellet i Fitou. I byn Fitou bor det ca 900 invånare. Byn är från

BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Sista dagen i Barcelona
söndag 24 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vi sov till 11, frukost och sen upp på rummet och slappa ett tag till.Vid två åkte vi till Sagrada de Familia, tog en bild. Eftersom det visade sig att biljetterna för att gå in var slut så åkte vi vidare till Parc Güell. I tunnelbaneuppgången köpte vi en flaska vatten mest för stt se

Tjohoo, inatt firar man midsommar i Barcelona
lördag 23 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

När vi tog hissen ner till frukosten idag hade man skrivit på spegeln att det skulle firas San Juan ikväll. Fyrverkerier och firande hela natten! Kul att vi prickat in detta. 😄Just nu är vi i Les Planes uppe i bergen, eftersom vi tog pendeltåget åt fel håll när vi skulle till Plaça

Midsommarafton
fredag 22 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vi började med sovmorgon till 10:00 och gick ner och åt frukost vid halv elva (den serveras fram till tolv!) Grym frukost som krävde 9 bilder för att få med allt! 🤣Sen tog vi t-bana till de äldre kvarteren Barri Gotic. Där tittade vi på kyrkan San Maria del Mar. Vi hade inte lyckats

7 timmar på tåget idag
torsdag 21 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Nu är vi äntligen incheckade på hotellet i Barcelona. Superhärligt rum ett par kvarter från Ramblas. Jag hann inte varna Noa så han äter just nu Pringles från minibaren. 2.50€ för en liten burk, hehe.Klockan är halv åtta så vi softar nog ett tag till innan det blir en dusch och ut på

Denna stad......❤️
tisdag 22 maj 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sitter o äter mat på hotellet med ingång från La ramblan. Bor såå bra. Är på mitten på nåt vis. Placa de katalonia ligger 200 m härifrån och den är ju ett av naven i denna stad. Ramblan nedanför mig på kortet där jag sitter o äter frukost.Har varit i kvarteren runt picassomuseet

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige

20 september 2018 - 7 oktober 2018

En minisemester i september

En minisemester i september

9 september 2018 - 25 september 2018

Tre länder ska vi avverka på två veckor, med den Spanska pärlan Barcelona som utgångspunkt. Därefter följer en sightseeing i omkringliggande sevärda städer och byar för sedermera korsa gränsen till den lilla bergsbyn la Valle där ett stundande Bröllop med fantastiska människor väntar. Avslutar resan med ett besök i den vackra bergskedjan Pyrenéerna, i suveräniteten Andorra!

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Gandalf "jobbresa" Barca

Gandalf "jobbresa" Barca

8 oktober 2005 - 10 oktober 2005

Resa med seglingstävling i Barca hamn

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Förlovade i 6 år ♥

Förlovade i 6 år ♥