Bara hemresan kvar
lördag 6 april 2019 - Figueres, Katalonien, Spanien

16: Kantabrien17: AragonienSå att när vi nu befinner oss i norra Katalonien och ska lämna Spanien och börja den långa hemresan imorgon har vi besökt alla 17 regioner, varav 11 på denna resa.Jag konstaterar att vi dessutom besökt (övernattat i) de 12 största städerna och 25 av de 50

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Senast aktiv - från Figueres, Katalonien, Spanien
tisdag 25 november 2014 - Figueres, Katalonien, Spanien

Vi har nu nått Spanien! Sitter ute i mörkret och skriver, kört ca 51 mil i dag. Nu skall vi ta Spanien i många korta dagsetapper hädan efter.

Fredag em forts
fredag 8 mars 2013 - Figueres, Katalonien, Spanien

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit inlägg och sedan när jag skall publicera det så försvinner texten, så frustrerande.

Göran Back

gosouth i Söderut
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Costa brava
torsdag 22 november 2012 - Figueres, Katalonien, Spanien

Efter Zaragoza åkte vi till Costa Brava som ligger i nordöst av Spanien. Vi har varit mycket vid havet men solljuset var så starkt att bilderna inte blev så lyckade ;).. Förutom det har vi besökt grekisk- och romerska ruiner, vi har promenerat på Cap de Creus som är fina berg med otroliga

Lina Maréchal
Varggrytet i On the road
Senast aktiv - från Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
via compostela
fredag 28 oktober 2011 - Figueres, Katalonien, Spanien

Kom iväg och råkade bara ut för några smärre felkörningar. Fick lite överblick på översvämningarna... här hade dom inte brytt sig om att skylta cykelvägen överhuvudtaget. Frågade efter vägen söderut och en tjej började prata om hur goda ostron dom hade xxxxxx. Hon bodde normalt

Ann Parhall
turild i gibraltar
Senast aktiv - från Alicante, Valencia, Spanien
3e tysken normal!
fredag 28 oktober 2011 - Figueres, Katalonien, Spanien

Det var en liten pissträcka till cykelbanan söderut från narbonnes sydöstra utkant, och jag var så lycklig för jag slapp köra in i stan!:) 1 tog jag en liten morgonfelkörning på nåra km - helt o hållet mitt eget fel. Sen kom en rondell, där jag skulle svänga av, där stod det en

Ann Parhall
turild i gibraltar
Senast aktiv - från Alicante, Valencia, Spanien
I Spanien
torsdag 30 september 2010 - Figueres, Katalonien, Spanien

Måndag 27 sept. Ja det blev lugnt men svalt under natten. På morgonen kl. 07:30 var det endast 3,8. Vi tog oss vidare till Chateaneuf du Pape och lyckades ställa husbilen på sidan av vägen i utkanten av stan. Vi gick runt och det fanns många små affärer som sålde vin och just viner från

Rolf Erlandsson
RoBM i Höstresa 2010
Senast aktiv - från Hudiksvall SV, Gävleborgs län, Sverige
torsdag 9 september 2010 - Figueres, Katalonien, Spanien

Här i spannien skiner solen och det är typ 27 grader varmt. skönt efter allt regn frankrike hade att bjuda på! Speciellt min sista dag i Bourges spöregnade det och det fanns inte mycket att göra förutom att sitta och trycka på ett kafe. Jag han löra mig lite spansk gramatik iallafall...

Ännu en flykt undan vintern

Ännu en flykt undan vintern

1 november 2018 - 15 april 2019

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Spanientur

Spanientur

17 november 2014 - 17 mars 2015

Vi skall åka söderut i mitten av november och vara borta till mars nästa år. Skall försöka att lägga in lite bilder här!

Söderut

22 oktober 2012 - 15 december 2012

gibraltar

gibraltar

30 augusti 2011 - 20 maj 2012

turild, lilla kärran o ja mot nya äventyr!:)

Höstresa 2010

Höstresa 2010

9 september 2010 - 9 november 2010

Resa i västeuropa.Planerad resrutt; Moseldalen - Champange - Paris - söderut mot Spanien el. Italien.

Espana y yo

Espana y yo