La Rioja

Brev 4
tisdag 11 september 2018 - Logroño, La Rioja, Spanien

Brev 4Tisdag morgon kl. 8.30 startade expeditionen till Logrono. Tycker fortfarande att spanjorerna, efter att kört genom förorter. som legat längs med motorvägen till Logrono, att de tar väl hand om sina byggnader. Broar och viadukter har en mjukhet och styrka som smyger in i

Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Brev 3
tisdag 11 september 2018 - Logroño, La Rioja, Spanien

Brev 3Dag ett på vår resaSom pensionär är vi alltid ute i god tid. Väckning kl. 6.00 frukost bastant grötfrukost, så vi skall klara alla strapatser som dyker upp. Det är till utlandet resan bär.Logistiken välplanerad, bil in till Läckeby, där chauffören Jesper tog över, jag han med

Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Alert

I morse vaknade jag pigg och alert!Det innebar att jag kom iväg drygt 1 timme tidigare än föregående dagar. Jag hoppade över frukosten och när jag kom till första byn, köpte jag en baguette och en kaffe. Efter den obligatoriska backen gick det riktigt bra. Idag förändrades de gröna

Vad hände nu?
tisdag 20 juni 2017 - Nájera, La Rioja, Spanien

När jag läste informationen om , hur jag skulle ta mig ur Longrono, en stad med 245 000 invånare med gator och gränder, blev jag lite bekymrad.  Det stod att det kunde vara svårt med markeringarna och tvära vändningar. Kollade vid frukosten om det var någon jag kunde gå tillsammans med.

Besök på apotek
måndag 19 juni 2017 - Logroño, La Rioja, Spanien

Ja, nog var det en tuff dag. Många stannade i Vaiana ca 11 km från Longrono. För mig var det bara att fortsätta. Värmen var även för mig lite för mycket. Nu åskar och regnar det, så hoppas det blir lite friskare luft i morgon. Idag har jag inte träffat så många på vägen. Leden var

Santo Domingo de la Calzada

Jaha.. lokalbefolkningen är så vänliga och trevliga längs leden. Stor gemenskap och alla hjälper alla bland vandrarna. Det är fint. Riktigt fint.

Nájera
måndag 12 juni 2017 - Nájera, La Rioja, Spanien

Jaha.. ¡Buenos días! ropade en papegoja i ett öppet fönster till mig när jag vandrade ut ur ett sovande Logroño. Jag svarade när jag fått syn på den.Invånarna hade en stor mat och vinfestival när jag vandrade in i staden igår, det hade de inte behövt bara för min skull :) men

Santiago de compostela dag 3
måndag 12 september 2016 - Nájera, La Rioja, Spanien

Upp strax före sju för att starta vandringen. Fantastiskt vackert att se solen gå upp i detta fina landskap. Efter 4 km kom vi fram till ett fik där alla stannade för att äta frukost. Sen bar det av i ödemarken. Ganska lätt vandring och mycket att titta på. På ett ställe satt ett par och

Gun Lövström
Guntan i Santiago de compostela
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Logrono - Najera
måndag 15 augusti 2016 - Nájera, La Rioja, Spanien

15/8 Logrono - Najera30 kmBoende: Albergue municipal donativoEtt förskräckligt snarkande gjorde natten orolig, dessutom väldigt varmt, så ingen sovsäck idag heller.Vaknade 05 över att flera drog iväg, men jag låg kvar och drog mig till min vanliga tid.Snarktanten och snarkmannen, som kört

Anders Cronstierna
Cronis i Walk The Camino
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Torres del Rio - Logrono
söndag 14 augusti 2016 - Logroño, La Rioja, Spanien

14/8 Torres del Rio - Logrono 22 km Boende: Albergue Municipal 7E Kom iväg vid 6 och en italiensk kvinna gick lite före. Väldigt fin soluppgång efter en stund, gick på landet, så lampan behövdes knappt. Den jävla blåsan irriterade lite när jag gick nedför och jag visste att det skulle

Anders Cronstierna
Cronis i Walk The Camino
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

El Camino Santiago de Compostela

Vandring med Bengt Lövström

Walk The Camino

Walk The Camino

7 augusti 2016 - 14 september 2016

Pilgrimsvandringen från start denna gång. Saint-Jean-Pied-de-Port Sen får jag se hur långt jag kommer på ca 5 veckor... Hur långt träningen och förberedelserna räckte...

El Camino

El Camino

17 maj 2015 - 26 juni 2015

Kommer att försöka mig på att gå 80 mil på El Caminos French way. Får se om kroppen håller ihop. Har gott om tid, så kommer inte att ha bråttom.

En promenad i Spanien, 2014

En promenad i Spanien, 2014

25 augusti 2014 - 1 oktober 2014

En vandring från St Jean Pied de Port i Frankrike upp på Pyrinéerna mot Santiago de Compostela. Hur långt vi kommer står skrivet någonstans ...

Camino Frances

Camino Frances

2 maj 2014 - 16 juni 2014

Nu kliver jag ur mitt vanliga liv och in i ett annat. Jag ska vandra från Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela. Jag kommer att vara en i raden av de miljoner pilgrimer som genom århundradena vandrat samma väg. Mina förväntningar på denna resa och vad den kommer att göra med mig är stora. Den verkliga resan kanske börjar när jag kommer hem, vem vet. Jag har fått tjänstledigt från mitt jobb i ett år

El Camino 2013

El Camino 2013

27 september 2013 - 13 oktober 2013

Vandring från St- Pied på franska sidan vid foten av Pyrenéerna till Burgos. En vandring på 29 mil under 13 vandringsdagar. Resesällskapet är Åke o Marie-Louis Hermansson och Berit o Lars-Ove Johansson

Anita och Eva vandra El Camino

Anita och Eva vandra El Camino

31 augusti 2013 - 20 september 2013

Hej pa er alla Anita och Eva skall vandra El Camino Vi beslutade oss for att borja ifran starten pa Franska sidan.St-Jean-Pied-De Port, vi skall ga sa langt vi kan dock langst till Astorga, en vandring pa ca 50 mil.

Camino de Santiago, Alesón, La Rioja, Spanien
137