Logroño

Besök på apotek
måndag 19 juni 2017 - Logroño, La Rioja, Spanien

Ja, nog var det en tuff dag. Många stannade i Vaiana ca 11 km från Longrono. För mig var det bara att fortsätta. Värmen var även för mig lite för mycket. Nu åskar och regnar det, så hoppas det blir lite friskare luft i morgon. Idag har jag inte träffat så många på vägen. Leden var

Torres del Rio - Logrono
söndag 14 augusti 2016 - Logroño, La Rioja, Spanien

14/8 Torres del Rio - Logrono 22 km Boende: Albergue Municipal 7E Kom iväg vid 6 och en italiensk kvinna gick lite före. Väldigt fin soluppgång efter en stund, gick på landet, så lampan behövdes knappt. Den jävla blåsan irriterade lite när jag gick nedför och jag visste att det skulle

Anders Cronstierna
Cronis i Walk The Camino
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Logrono
tisdag 13 maj 2014 - Logroño, La Rioja, Spanien

Har traskat vidare till denna stad som är huvudstad i provinsen la Rioja där de är kända för sitt fina vin. Jag har just fått en god kopp kaffe på torgetnedanför katedralen Santa Maria la Redonda (1700-tal, barock) och ska snart gå vidare till biblioteca publica där man hade domstol under

Madeleine Johansson
madeleine3j i Camino Frances
Senast aktiv - från Otavalo, Imbabura, Ecuador
6 oktober vilodag i Logrono
söndag 6 oktober 2013 - Logroño, La Rioja, Spanien

Idag har vi en behövlig vilodag i Logrono. Vi bor på ett enklare hotell 15 minuters promenad från centrum. Våra blesyrer behöver ses om såsom blåsor på fötterna o ömma vader. Eftersom det är söndag idag är det stängt i flesta affärerna. Vi fann dock ett apotek öppet (nödvändigt

5 oktober Los Arcos - Logrono 28 km
lördag 5 oktober 2013 - Logroño, La Rioja, Spanien

Idag startade för första gången i solsken. Det var en klar och frisk morgon med plus ca 14 grader. Vår vandring idag var den längsta sträckan hittills och vi gick den med lätta steg. Dtta handlade inte om den röda saften som M-L beskrev igår. Det kom sig istället av att vi lättat på

det gar sakta men sakert fremat
söndag 2 juni 2013 - Logroño, La Rioja, Spanien

Hej Alla Det går sakta frem åt, här är mycket bakker upp och ner hela tiden, så det tar lite tid, jag har gått sa. 15 km./ dag med min packnng. nu är jag i Lorca, på ett mysigt litet Albergui,här finns inget andat än 2 Albergui och lite hus men här är fint. Jag har ätit otroligt gott

Regn och solsken
måndag 27 maj 2013 - Logroño, La Rioja, Spanien

Vi har suttit på en bar i Logrono och njutit av vin och tapas. Våra ben är fortfarande bra på att vandra. I dag har vi gått ca 20 km. Det är spännande med alla människor vi träffar och alla språk som ljuder omkring oss. Varma hälsningar från Kerstin, Åsa och Barbro PS Vad roligt

Kerstin Frantz
KerstinBarbro i Pilgrimsvandring
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Varm dag!
söndag 26 juni 2011 - Logroño, La Rioja, Spanien

Nu ar jag i Logroño, gick ca 20 km idag bara.. men et kandes som mycket langre. Idag var det varmt, runt 40, imorgon ska det bli varmare. Insag idag att om det ar nagot som verkligen skulle kunna knacka mig sa ar det varmen. For blasor och knasmartor och ont i hoften gar att ga me, gar bara sakta.

Los Arcos
söndag 12 juni 2011 - Logroño, La Rioja, Spanien

Hej Nu har jag gatt i ett par dagar och mina muskler gor inte ont langre. Jag tog tva dagar i halvtempo (10km/dag) efter de tva forsta smartfulla dagarna :) det var en bra idé! De tre senste dagarna har jag gatt ungefar 20 km/dag och imorgon ska jag forsoka ga 28 km. Det ar valdigt vackert har

Josefin Åhman
Josefin_finfin i El Camino de Santiago
Senast aktiv - från Zürich, Schweiz
Santo Domingo de Calzada
lördag 4 juni 2011 - Logroño, La Rioja, Spanien

Har nu vandrat i nagra dagar och borjar komm in i lunken. De tva forsta dagarna gick bra men tredje dagen slutade med att jag haltande tog taxi sista biten. Jag har haft en stor blasa langs med hela vanster hal som sen tvingade mig till en vilodag i logroño. Jag fick tag pa ett par bra skor som

Maria Andersson

12 juni 2017 - 5 juli 2017

Walk The Camino

Walk The Camino

7 augusti 2016 - 14 september 2016

Pilgrimsvandringen från start denna gång. Saint-Jean-Pied-de-Port Sen får jag se hur långt jag kommer på ca 5 veckor... Hur långt träningen och förberedelserna räckte...

Camino Frances

Camino Frances

2 maj 2014 - 16 juni 2014

Nu kliver jag ur mitt vanliga liv och in i ett annat. Jag ska vandra från Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela. Jag kommer att vara en i raden av de miljoner pilgrimer som genom århundradena vandrat samma väg. Mina förväntningar på denna resa och vad den kommer att göra med mig är stora. Den verkliga resan kanske börjar när jag kommer hem, vem vet. Jag har fått tjänstledigt från mitt jobb i ett år

El Camino 2013

El Camino 2013

27 september 2013 - 13 oktober 2013

Vandring från St- Pied på franska sidan vid foten av Pyrenéerna till Burgos. En vandring på 29 mil under 13 vandringsdagar. Resesällskapet är Åke o Marie-Louis Hermansson och Berit o Lars-Ove Johansson

Pilgrimsvandring

Pilgrimsvandring

18 maj 2013 - 25 juli 2013

Vi börjar med att åka tåg från Växjö till Bayonne. Där sover vi en natt. Sedan bär det av med tåg till S:t Jean Pied de Port. Vandringenstartar måndag den 20 maj. Vi ser fram emot det!

Lenes Pilgrimsvandring till Santiago Compestela

Lenes Pilgrimsvandring till Santiago Compestela

28 maj 2013 - 11 juli 2013

Ser frememot ännu en vandring i norre Spanien, Jag flyger till Bilbao via Barcelona d 28/5 och d 29/5 tar jag bussen till Pamplona, här skaffer jag ett Pilgrimspas och sen börja jag min vandring till Santiago Compestela ca.750 km. Jag kommer att gå in i Santiago Compestela d. 6/7 och fira min födelsesdag d 7/7 på Hotel Parador. sen blir det en tur ut till Finnistera.

El Camino de Santiago

El Camino de Santiago

4 juni 2011 - 12 juli 2011

El Camino

El Camino

29 maj 2011 - 9 juni 2011

Jag skall vandra en del av el camino Borjar resan i Pamplona

BARCAAAA

BARCAAAA

15 september 2009 - 15 september 2015

Flyttar till Barcelona 15/9-09. Ska spela ishockey för FC Barcelona och jobba på Multipartner. Bor med tre andra grabbar i en fyra i stadsdelen Horta. Johan Lisspers, Simon Meyer och Erik Tedgård.

El Camino De Santiago

El Camino De Santiago

16 juni 2011 - 4 augusti 2011

Strax efter min 25årsdag samt examen åker jag till Madrid för några dagars semester. Efter det drar jag mig upp till spanska gränsen och över till St Jean Pied de Port där jag börjar min 80 mil långa vandring till Santiago de Compostela. Om jag hinner tar jag sedan bussen ut till världens ände - Fisterre och andas lite atlantluft innan jag drar till Tenerife för att sola och bada och träffa världens bästa Elin :) Buen camino.

Resmål