Punkt slut.
tisdag 11 juni 2013 - Murcia, Murcia, Spanien

Det här inlägget skrevs den 11 juni, innan jag åkte tillbaka till Sverige. Jag hann inte skriva allt jag tänkte, men låter det vara som det är ändå. Jag sparade det bästa till sist dvs. vännerna. Jag har träffat många nya personer under året och med vissa av dom har jag hittat en

Vänner och musik
måndag 29 april 2013 - Murcia, Murcia, Spanien

Hej! Det var länge sen jag skrev nu. Men jag har ju vart hemma ett varv, så jag antar att jag har träffat en hel del av er som läser det här. Jag vet ju inte exakt vem det bara att det har hänt. Jag mår himla bra just nu. Jag har haft besök från Sverige här, både innan och efter påsk

Hemskheter
söndag 10 mars 2013 - Murcia, Murcia, Spanien

Jag borde skriva nåt nu. Men jag har inte riktigt lust. Jag har tänkt att jag borde skriva om krisen. Så ni får en bild av hur det är här nere. Hur påtaglig den är. Det är inget bara som är i nyheterna. Den går att ta på. När jag jobbade på Teneriffa i slutet av 2008 var det också

Senast aktiv - från Murcia, Murcia, Spanien
Cuatrimestre 2! = Vårtermin!
torsdag 31 januari 2013 - Murcia, Murcia, Spanien

Jaha! Jag trodde att jag hade börjat på ett inlägg som jag bara kunde fortsätta på, men jag hade tydligen inte sparat det... Smart. Ja ja. Hej igen! Nu är jag tillbaka i Murcia efter jul- och nyårsfirande i Sverige. Det blev inte jättemycket ledighet för jag var tvungen att plugga, men jag

En kortis
tisdag 11 december 2012 - Murcia, Murcia, Spanien

Hej allihopa! Det är dags att skriva nåt igen känner jag, men jag hinner inte riktigt... Det är mycket att plugga nu, mycket att ta igen eftersom jag inte har haft så bra disciplin tyvärr. Fast nu har jag hittat ett sätt som funkar; jag tvingar mig själv (och oftast min rumskompis Lucy) upp

Senast aktiv - från Murcia, Murcia, Spanien
Tiden är längre än ett rep
onsdag 7 november 2012 - Murcia, Murcia, Spanien

Oj oj oj vad tiden springer iväg! Det är svårt att hinna med allt. Jag var ganska dåligt humör där efter förra inlägget. Det har förmodligen ett starkt samband med att mitt gymkort tog slut och strulet i skolan. Men tack vare mig själv och andra är jag nu tillbaka i gängorna. Jag

14:59
onsdag 17 oktober 2012 - Murcia, Murcia, Spanien

Det är en halvtimma kvar innan jag måste åka till universitet och jag orkar varken plugga eller diska efter maten... Vissa "fenomen" är verkligen exakt detsamma oavsett var man är nånstans. Jag har vart ute och rest igen. Först blev det en snabb helg till Granada. Det var så där vackert

Senast aktiv - från Murcia, Murcia, Spanien
Jasså är det så jag tänker?!
onsdag 19 september 2012 - Murcia, Murcia, Spanien

Jasså är det så jag tänker?! Ibland kläcker man ur sig saker om sig själv som man knappt är medveten om att man tänkte. Jag kom precis hem från min andra dag på universitet. Vi håller bara på med presentationer av kursplanerna än så länge så det har inte varit några superviktiga

Ang. Murcia
söndag 26 augusti 2012 - Murcia, Murcia, Spanien

Murcia är hett, platt och tiltar och kryllar av banker. Lutar alltså, upp mot nordväst tror jag (med tanke på var solen går ner i förhållande till uppförsbacken jag ser utanför fönstret). Som lutande tornet i Pisa, fast en hel stad.. och Murcia kanske inte lutar lika mycket. Det är så

Hola España
onsdag 15 augusti 2012 - Murcia, Murcia, Spanien

Hej! Nu är jag här! Jag sitter i mitt lilla rum mitt i centrala Murcia och skriver på min kära lilla laptop som har bråkat med mig de senaste dagarna och inte har velat starta. Fönstrena är vidöppna och jag har utsikt över stadens största rondell "Plaza Circular" som har en liten park i

12 augusti 2012 - 15 juni 2013

Jag far tillbaka till Spanien för att studera två terminer logopedi på Universidad de Murcia. Planen är att jag ska kunna tillgodoräkna mig det mesta hemma i Sverige på Logopedprogrammet på Göteborgs Universitet så jag kan fortsätta plugga tillsammans med alla sköna personer i kurs 24 där. En del av planen är också att lära mig spanska jättefort, dra ut på sommaren (så att även en frusen lång-stock som jag kan få gå runt i flipp-flopps) och leva billigt så att jag har råd att slutföra logopedutbildningen trots sinande CSN-veckor.

Utbytesstudier i Spanien!

Utbytesstudier i Spanien!

31 augusti 2011 - 20 juni 2012

Plugga sista àret pà miljövetenskapsprogrammet i Murcia i Spanien!

Europa Touren

Europa Touren

2 november 2010 - 1 mars 2011

Startar från Sjögatan 45, den 2/11 mot Benidorm i Spanien via Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Luxemburg, Frankrike, England (Fotboll), Wales, Irland, Nordirland, Skottland (Fotboll), England, Frankrike och Spanien (Fotboll). Vi har planerat in en lång weekend tripp till Portugal (Fotboll, men bara om vi ids och att det INTE ar for langt. Från den 4/11 hoppas jag kunna uppdatera detta med löpande om Internet funkar.

Sportugal

Sportugal

29 mars 2010 - 17 maj 2010

Med husvagn till Spanien och Portugal.

Moving back to lovely Spain!

Moving back to lovely Spain!

9 februari 2010 - 1 juni 2010

Jag kommer tillbringa månaderna framöver i [b]spanien[/b]/[i]murcia [/i]som au-pair åt en 8 månaders bäbis. Det är någon viss känsla med det underbara landet.

Orsa i mitt hjärta!

Orsa i mitt hjärta!

31 augusti 2009 - 10 juli 2011

Kommer nu att befinna mig i Orsa, staden med stort S, de kommande två åren! Här finns allt man kan önska sig mataffärer, systembolag, apotek, ett antal pizzerior och framför allt byns mittpunkt, min skola! Under åren kommer jag och mina klasskamrater bland annat guida turister i Siljanområdet, massera svettiga Vasaloppsåkare och förhoppningsvis åka en massa skidor och för min del, en hel del dans med lokalbefolkningen! Denna blogg kommer förhoppningsvis få alla storstadsbor att längta till ett liv på landsbygden! ;)

Europa-09

Europa-09

18 september 2009 - 31 december 2009

Vi planerar att åka ned till södra Spanien via Danmark, Holland, Tyskland, Frankrike, Spanien. Vi återkommer när vi nått första målet som blir planerat blir Amsterdam...Schüss

Betty Tour

Betty Tour

12 juli 2009 - 18 september 2009

An alle, die uns zuhause vermissen

Carboneras-08

Carboneras-08

31 augusti 2008 - 29 september 2008

En manad i solen igen. Denna gang flyger vi o lamnar bilen hemma.

cykelsomething

cykelsomething

16 september 2008 - 25 maj 2009

Cykeltur genom världen. Vi vet inte vart vi ska, men vi ska komma dit.

KaisR
Elin Lantz