Alicante

Fortet!!
tisdag 12 december 2017 - Alicante, Valencia, Spanien

Här hade vi tur med vädret! Vi gick en promenad från båten och letade oss fram till hissen upp till det stora berget. Fick stå i lång kö och såklart var det även en avgift. Det var fantastisk utsikt därifrån och vi strövade runt ngr timmar. Efter det satt vi vid en bar vid havet och

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Guardamar Nr 2
lördag 21 maj 2016 - Alicante, Valencia, Spanien

Tjejerna som hade valt att stanna på hotellet,ville åka till Guardamar när de hörde att det fanns churros där. Så vi åkte dit igen! Tyvärr var churros stället stängt men efter en stund letande hamnade på ett pensionärs café där de hade så klart det de letade efter.

Alicante igen!
söndag 24 april 2016 - Alicante, Valencia, Spanien

Vi bokade en resa med Ryanair från Köpenhamn till Alicante och reste 24 april tillsammans med min syster och svåger. Resan gick helt enligt plan och vi kom fram till vårt hotell Melia som ligger mellan hamnen och stranden i Alicante kl 16.00. När vi checkat in gick vi ner till stranden och

Ann-Sofie Magnusson
asm i Alicante igen!
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Fredagsmarknaden i Torreveija och nya utflykter...
lördag 14 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Siktet inställt på obligatoriska fredagsmarknaden I Torreveija. Laddar Gps men visar sig vara fel adress...vad gör vi nu. Kommer på att vi åker till Masamigos.se som är en nordisk förening med bostadsförmedling, golftävling, utflykter och mycket annat. Vi är nära marknadsområdet. ..ett

Marknad och golf...
torsdag 12 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Dagarna rusar snabbt iväg. En sväng förbi Grethel och fikade samt fick låna lite kartor mm. Fint och mysigt hus. Sedan kollar vi lite runt i området... Igår var det marknadsdag i byn La Mata...kollar runt i området men känns inte klockrent ställe att hyra... går runt marknaden och

Biltur...
tisdag 10 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Njutit solen på övre balkongen med den magiska utsikten och äter lite lunch hemma ..banankaka..gott... skönare sitta där än att försöka komma ner på de obekväma strandstolarna som finns i huset då en dessutom var trasig. Nu är vi på jakt efter en karta men inte det lättaste. Åker i

Förälskad...
måndag 9 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Planet är på väg att landa när piloten drar på för fullt igen nästan rakt upp...vad händer...vi tittat frågande på varandra...och får just veta att vi höll på att kollidera med 3 st helikoptrar i luften strax innan landning. Ruggigt men det gick ju bra. Hämtar ut vår hyrbil och

Senast aktiv - från Kroatien
Thaimout från Thailand forever...
onsdag 4 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Efter många och långa månader är vi äntligen på väg utomlands igen...Något Thailand blir det inte mer för vår del utan vi har tagit Thaimout förgått...och den långa påfrestande resan har delvis varit tuff för mig med lunginflammationer som drabbat mig två år i rad...ingen barnlek

Last days...
fredag 4 september 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Då var det dags att beskriva sista semester dagarna. Samtidigt som NWT presenterar den högsta uppmätta värmen i Värmland under sommaren 2015 som hela blyga 26,1 som mättes i Kristinehamn (Grattis till er!!) Så har vi inte haft under den tempen på hela veckan.... Dagen spenderades som alla

t_thorner i Alicante
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Äggande överrasknin , Tapas, sol & svärmorsdrömmen som försvann. ...
torsdag 3 september 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

31/8 äggande överraskning! Måndag kväll blev succé för vår vän med thai restaurangen. Jonas konstatera att maten var helt ätbar, han som annars är mycket skeptisk till allt vad thaimat heter. Själv konstatera jag för 3 kvällen på raken att vi jämnt får kass bordsplacering, jämnt i

t_thorner i Alicante
Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Alicante med klass 9A

20 maj 2016 - 23 maj 2016

Klassresa med 9A till Alicante. Det som först kändes omöjligt när tanken på att samla ihop så mycket till en resa till Alicante har blivit verklighet. Allt är bokat och betalt och vi har nu börjat räkna ner dagarna. På fredag lyfter vi :-)

Alicante igen!

24 april 2016 - 29 april 2016

Vi längtade tillbaka till Alicante som vi tidigare besökt 2011.

Spanien hösten 2015

7 november 2015 - 22 november 2015

Avkopplade rekreationsresa på Costa Blanca-kusten.

Alicante

28 augusti 2015 - 4 september 2015

Okej. Semester!!!!!! Kasta nycklarna och inte köra på minst en vecka. Dricka drinkar vilken tid på dygnet en än vill utan eftertanke. Varför Alicante? Jo... jag vill lämna landet, se något nytt. Stad och även strand hade varit nice tänkte jag. Började kolla på Aten, Italien ect. Men så kom jag på att på många biljetter på Gardermoen stod det Alicante på. Undra vart det ligger...? Tänkte jag och checka in googel map. Någon timme senare hade vi både billiga biljetter från Rygge och ett budget hotell som varmt rekommenderades bokat. Tjopp tjopp nu åker vi!

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Spanien Vinterresa

19 december 2014 - 1 mars 2015

Husbilsresa

8 januari 2014 - 15 maj 2014

Resa med husbil Tyskland-Frankrike-Spanien -Portugal-Frankrike-Tyskland-Sverige.

Med golfklubbor i Spanien..

9 november 2013 - 16 november 2013

På lördag åker vi till Torrevieja för att få spela golf. Vi kommer att bo på La Finca golfcourse och nu hoppas vi att solen kommer att stråla på oss en hel vecka....

Alicante nyår

27 december 2012 - 1 januari 2013

Sol och värme efter jul och över nyår.