Torrevieja

Dottern på besök, Medelhavet till Atlanten och bostadsmässa i Sverige.
fredag 21 april 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu var det ett tag sedan jag skrev om det nya livet och anledningen till det är att det händer så mycket hela tiden, vilket vi tycker är fantastiskt roligt!Strax efter våra vänner Kerstin och Agneta från Gråbo i Sverige for hem kom vår dotter Veronica på besök. Vi hade fantastiska och

Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Vårvärme, jordbävning och mycket som händer nu.
måndag 20 mars 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu har vi börjat få härliga dagstemperaturer runt 20 grader och sol. Dock är vi inte ensamma om att gilla sol och värme. I parken har en slingrande vän vid namn Montpellier snake också börjat visa sig så fort solen tittar fram. Inte jättegiftig men stor! 2,5 meter lång och ganska

Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Ljusare tider, vårblommor och en gubbe i familjen!
fredag 3 februari 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Det märks att vi är på väg mot ljusare tider och våren är i antågande. Dagarna blir längre, Numera blir det ljust innan åtta på morgonen och mörkret faller inte förrän runt sju på kvällen. Även vädret har blivit mer stabilt.Nu har jag bytt ut vissnade julstjärnor mot annat och

Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Nytt år - nya möjligheter och snart kommer barnen och hälsar på!
måndag 16 januari 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu har vi kommit in en bit på det nya året. Niclas jobbar på och jag fyller dagarna med allt möjligt. Vi är mer beslutsamma än någonsin att starta igång vårt gemensamma företag där vi kommer att erbjuda lite olika tjänster inom "housekeeping service". Först och främst måste vi ordna

Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Sol för det mesta, en annorlunda jul och exotiska fåglar i parken.
torsdag 29 december 2016 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Här är det verkligen sol för det mesta. Dock kan nätterna vara väldigt kalla 6-12 grader. Det kanske inte låter så kallt men fukten på nätterna gör att att det blir råare kyla här än i Sverige. På dagarna kan det dock bli riktigt skönt och vissa dagar har vi 19 grader varmt.Lucia

Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Dagarna går, snart är det jul och Niclas har fått jobb!
fredag 9 december 2016 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Tänk vad tiden går, dagarna bara rusar iväg. Dagarna fylls med hundpromenader i naturreservatet La Mata som ligger precis bredvid radhuset. En jättefin park med fina stigar lämpade för vandrare och cyklister (mountainbikes). På vissa platser finns stationer där man kan få syn på en del

Summering
fredag 4 november 2016 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Höstlovsresa m fam JonssonFre 28 oktFix inför avfärd. Vinterhjul på och pastasallad.... inte riktigt...klar. ;)Denna gången går flyget från Gardermoen. Kändes helt ok innan men när vi var framme strax efter ett på natten var vi rejält slut! Det blev två taxibilar, fastpris €60/st.

Utflykt & tapasrunda med vänner

Igår besökte vi den omtalade "Nationernas park" , ett mini-Slottskogen som var en trevlig park att vandra igenom på 10 minuter. Idag var vi med våra vänner på en jättemysig tapas-runda. En tapas (liten maträtt) och ett glas  vin eller öl kostade mellan 2 och 2,5 euro. Ett 50-tal

Vardagen börjar.
lördag 19 november 2016 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Första gästerna har varit på besök och det var riktigt sorgligt när de åkte. Kanske var det först då som vi fattade att vi inte var i Torrevieja på semester utan faktiskt skall stanna kvar.Vad vi insett på 2 veckors tid här är i alla fall att vi måste lära oss spanska. Många

Första gästerna!
torsdag 10 november 2016 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu har vi varit här i lite mer än en vecka. Vi har gjort oss hemmastadda. Fick ändra och organisera om lite så bostaden blev mer anpassad efter permanent boende istället för semesterbostad.Bland annat blev vi tvungna att köpa en extra garderob så vi skulle få rum med våra kläder. Vi hade

Torrevieja 2016

Torrevieja 2016

28 oktober 2016 - 4 november 2016

Glada Skogsbor och Familjen Json på höstlov.

Det nya livet

Det nya livet

28 oktober 2016 - 28 oktober 2020

Vårt livs största äventyr näst efter barnen börjar nu. På väg mot sydligare breddgrader är jag tillsammans med min man och våra 3 hundar för att prova ett nytt liv.

El Camino 2015

6 april 2014 - 15 juni 2014

Spanien m.m. 2014

Spanien m.m. 2014

10 januari 2014 - 2 april 2014

Nu när vi båda slutat våra ordinarie arbeten, har vi beslutat att göra en rekognoseringsresa i södra Europa. Vi besöker Benalmadena, Torrevieja i Spanien och Olhao utanför Faro i Portugal. Eftersom vi har tillgång till bil under vistelsen, kommer vi att besöka en del sevärdheter under resans gång.

Med golfklubbor i Spanien..

Med golfklubbor i Spanien..

9 november 2013 - 16 november 2013

På lördag åker vi till Torrevieja för att få spela golf. Vi kommer att bo på La Finca golfcourse och nu hoppas vi att solen kommer att stråla på oss en hel vecka....

Alicante nyår

Alicante nyår

27 december 2012 - 1 januari 2013

Sol och värme efter jul och över nyår.

Bengannica goes west

Bengannica goes west

22 augusti 2013 - 12 september 2013

Dax för ny resa! Eftersom vi numera bor pemanent i Spanien så har vi slutat skriva resedagbok om vårt liv där och de flesta av er följer oss på FB. Nu ska vi ge oss ut på ett USA äventyret tillsammans med Swansons. Flyget går från Kastrup 22/8 til New York, vi landar i Danmark igen 10/9 och är hemma 12/9 En "penionärsresa" som Jessica sa :-), alltså en gruppresa med allt bokat, de längre sträckorna inrikes går med flyg och vi ser fram emot att få se och uppleva mycket under tre veckor. Länk till resan om du är nyfiken: http://www.swansons.se/sv/vara_resor/rundresor/kust_till_kust.htm

Torreveija - Spanien

Torreveija - Spanien