Valencia

Castillo de Santa Barbara
fredag 28 april 2017 - Alicante, Valencia, Valencia, Spanien

Vi anlände till hotellet vid midnatt igår och njöt ordentligt av en härlig sovmorgon. Utsikten från hotellet är storslagen men tyvärr var himlen täckt av moln när vi vaknade.Efter en fantastisk frukost på hotellet bestämde vi oss för en promenad i omgivningarna. Vi gick rakt in i staden

Kryssningen
onsdag 15 juni 2016 - Valencia, Valencia, Spanien

Hej barnen och alla vänner! Nu har vi varit på Sicilien åkt hop on hop off buss och kännt maffians vingslag. Därefter blev det Malta med stor rundtur på ön. Båten är enorm hytten fin med balkong och mat o dryck i mängder. Idag har det varit sola och bada i poolen som gällt. Imorgon

lördag 10 januari 2015 - Valencia, Valencia, Spanien

Resan till Madrid skulle jag och Hannah åka den 10 januari och på fredagen ringde Hannah och sa att det skall bli storm, ja optimist som man är säger man vi hinner säkert. jag gick upp tidigt för att läsa vad informationen sa på SJ:s sida och då stod det att om man ville kunde man boka om

Paella
torsdag 18 juli 2013 - Valencia, Valencia, Spanien

blev det till middag ikväll. Som vanligt förstod de inte ett ord engelska, men hade ändå en meny med lite (med betoning på lite) engelska i. Trevliga var de iaf, maten var god, likaså ölen & toan var superfräsch (viktigt för mig). Nu har vi bara ett problem, och det är att AC:n läcker

Ofelia Lyons
Gyllene Tider i Europa-turné 2013
Senast aktiv - från Salem N, Stockholms län, Sverige
Viva Espana!
torsdag 18 juli 2013 - Valencia, Valencia, Spanien

Efter en jäkla massa vägtullar och via den sunkigaste & dyraste maten hittills (som endast gick ner pga extrem hunger) på en 'vägkrog' så har vi nu landat i Valencia. Genom höga berg och djupa dalar och en sjuhelsikes massa vindruvs- och/ eller oliv-, eller kanske citron eller apelsin- (?)

Ofelia Lyons
Gyllene Tider i Europa-turné 2013
Senast aktiv - från Salem N, Stockholms län, Sverige
Pingviner, hajar, delfiner och kanin i paellan
lördag 29 juni 2013 - Valencia, Valencia, Spanien

Efter tågresan som bara tog 2 timmar var vi framme i Valencia och efter en snabb dusch på hotellrummet gick vi på stadsvandring inne i Valencia. Kyrkor, katedraler mm avlöste varandra. Väl hemma vid hotellet igen gick vi in på en pub och åt tapas och drack lite sangria. Dag två började

Då fortsätter jag
söndag 3 mars 2013 - Valencia, Valencia, Spanien

Efter temperaturer mellan 0 och 5 grader på resans första del, har jag nu kommit närmare något som liknar vår. Solen skiner och det är över 10 grader för första gången. Jag har stannat för lunch, sedan bär det vidare. Få se om jag kommer så långt så jag får se Medelhavet innan

Göran Back
gosouth i Söderut
Senast aktiv - från Kiel, Schleswig-Holstein, Tyskland
Alicante, Spanien

Alicante, Spanien

27 april 2017 - 1 maj 2017

Weekend-resa till Alicante i Spanien, flyg från Växjö-Småland Airport.

Kryssning i Medelhavet

Kryssning i Medelhavet

12 juni 2016 - 19 juni 2016

Hej alla vänner! Så var det dags för en ny resa. Denna gång blir det en kryssning i medelhavet för att fira Jonnys bror Lasse som fyller 70 år.

Madrid och Valencia

Madrid och Valencia

10 januari 2015 - 14 januari 2015

På weekend i Valencia och Madrid.

Europa-turné 2013

Europa-turné 2013

13 juli 2013 - 25 juli 2013

Fick ett erbjudande om att köra ner grannens bil till Torremolinos i Spanien, så nu är vi på väg. Tänk att Offe ska ut och resa (utomlands), det var ju bara 21 år sedan sist. (Kos 1992, haha!) Via Danmark, Tyskland & Frankrike tar vi oss till Spanien och så småningom till slutdestinationen. Häng med vet ja! =) PS. Kom just idag (tisdag den 16 juni) på att jag kunde använda denna gamla sida till just detta ändamål, så det kan ta ett tag innan bilder och 'dagboksinlägg' blir fullständiga. Hav tålamod. ;) DS. /O & K

Tågluff på Iberiska halvön

1 mars 2013 - 28 mars 2013

Austrslien i 1 månad.

Austrslien i 1 månad.

6 januari 2013 - 30 januari 2013

Startar vår resa med spansk jul å flyger vidare till Sydney Australien i morgon Vi hörs Birgitta å Kerstin

Studier i Spanien

Studier i Spanien

1 september 2012 - 19 januari 2013

Utbytesstudier i spanien, boende i en lägenhet med 3 andra erasmus-studenter

Husbil i Europa 2012

Husbil i Europa 2012

10 september 2012 - 22 november 2012

Hej alla vänner! Vår första stora resa som pensionärer är ett faktum. Första natten tillbringade vi framför garaget hos Ingvar och Guje i Oxie efter att ha blivit bjudna på en fantastiskt god middag. Alltid lika trevligt att besöka släktens södra utpost! Därpå följde båtresan Trelleborg - Sassnitz och färden genom Tyskland startade.