Valencia

Rundtur
fredag 7 juli 2017 - Valencia, Valencia, Spanien

Idag har det blivit mycket promenerande. Vi började dagen väldigt lugnt, då O blivit förkyld. Efter frukost gav vi oss ut och besökte den sevärdhet som anses vara viktigast, San Nicolas katedralen. Den restaurerades färdigt i februari 2016, för 5 miljoner euro, betald av en privat donation

God mat!
torsdag 6 juli 2017 - Valencia, Valencia, Spanien

Citerar Edward Bloom, "När man festar, festar man, då festar man rejält". Har ikväll ätit en helt fantastisk måltid! O hittade en italiensk restaurang på Trip, efter att ha googlat ett tag. Kom i tid för att få ett bord och beställde vars en sangria. Till förrätt blev det musslor,

Slö dag i staden!
torsdag 6 juli 2017 - Valencia, Valencia, Spanien

Igår var det en slö dag. Vi sov relativt länge, åt frukost och strosade ut på stadens gator. Besökte den fantastiskt fina marknaden/saluhallen. Helt förståligt att man handlar sina varor där! Frukt och grönt, fisk och skaldjur, olivoljor och nötter, ja det gick att hitta det mesta där

Vilken resa!
onsdag 5 juli 2017 - Valencia, Valencia, Spanien

Äventyret började direkt igår!Vår tanke var att ta tåget strax efter fyra, men tågen hade slagit knut på sig själv, så det gjorde mig lite nervös. Pappa hittade en lösning, så jag körde till hans jobb och han fortsatte körningen till Malmö, via små orter jag nästan glömt fanns.

Castillo de Santa Barbara
fredag 28 april 2017 - Alicante, Valencia, Valencia, Spanien

Vi anlände till hotellet vid midnatt igår och njöt ordentligt av en härlig sovmorgon. Utsikten från hotellet är storslagen men tyvärr var himlen täckt av moln när vi vaknade.Efter en fantastisk frukost på hotellet bestämde vi oss för en promenad i omgivningarna. Vi gick rakt in i staden

Kryssningen
onsdag 15 juni 2016 - Valencia, Valencia, Spanien

Hej barnen och alla vänner! Nu har vi varit på Sicilien åkt hop on hop off buss och kännt maffians vingslag. Därefter blev det Malta med stor rundtur på ön. Båten är enorm hytten fin med balkong och mat o dryck i mängder. Idag har det varit sola och bada i poolen som gällt. Imorgon

lördag 10 januari 2015 - Valencia, Valencia, Spanien

Resan till Madrid skulle jag och Hannah åka den 10 januari och på fredagen ringde Hannah och sa att det skall bli storm, ja optimist som man är säger man vi hinner säkert. jag gick upp tidigt för att läsa vad informationen sa på SJ:s sida och då stod det att om man ville kunde man boka om

Paella
torsdag 18 juli 2013 - Valencia, Valencia, Spanien

blev det till middag ikväll. Som vanligt förstod de inte ett ord engelska, men hade ändå en meny med lite (med betoning på lite) engelska i. Trevliga var de iaf, maten var god, likaså ölen & toan var superfräsch (viktigt för mig). Nu har vi bara ett problem, och det är att AC:n läcker

Gyllene Tider
gyllenetider81 i Europa-turné 2013
Senast aktiv - från Salem N, Stockholms län, Sverige
Spanien!

Spanien!

4 juli 2017 - 25 juli 2017

En tur söderut, med sol och bad, kultur och äventyr!

Alicante, Spanien

Alicante, Spanien

27 april 2017 - 1 maj 2017

Weekend-resa till Alicante i Spanien, flyg från Växjö-Småland Airport.

Kryssning i Medelhavet

Kryssning i Medelhavet

12 juni 2016 - 19 juni 2016

Hej alla vänner! Så var det dags för en ny resa. Denna gång blir det en kryssning i medelhavet för att fira Jonnys bror Lasse som fyller 70 år.

Madrid och Valencia

Madrid och Valencia

10 januari 2015 - 14 januari 2015

På weekend i Valencia och Madrid.

Europa-turné 2013

Europa-turné 2013

13 juli 2013 - 25 juli 2013

Fick ett erbjudande om att köra ner grannens bil till Torremolinos i Spanien, så nu är vi på väg. Tänk att Offe ska ut och resa (utomlands), det var ju bara 21 år sedan sist. (Kos 1992, haha!) Via Danmark, Tyskland & Frankrike tar vi oss till Spanien och så småningom till slutdestinationen. Häng med vet ja! =) PS. Kom just idag (tisdag den 16 juni) på att jag kunde använda denna gamla sida till just detta ändamål, så det kan ta ett tag innan bilder och 'dagboksinlägg' blir fullständiga. Hav tålamod. ;) DS. /O & K

Tågluff på Iberiska halvön

1 mars 2013 - 28 mars 2013

Austrslien i 1 månad.

Austrslien i 1 månad.

6 januari 2013 - 30 januari 2013

Startar vår resa med spansk jul å flyger vidare till Sydney Australien i morgon Vi hörs Birgitta å Kerstin

Studier i Spanien

Studier i Spanien