Dengue och Priller Pottrar
måndag 9 december 2019 - Footpath to the Beach, Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu var det ett tag sen vi gjorde några försök till att visa några sprattlande livstecken, men här kommer ett försök iaf!Efter att vi tillbringat lite mer tid än tänkt i Ella bland teplantager, berg och framföralt en massa regn så vart vi kvar ännu ett litet tag till. Vi levede mer eller

kokosnytt i Grand Tea Tour
Tåg, vattenfall och strandhäng
tisdag 3 december 2019 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ja då har vi upplevt att åka tåg på Sri Lanka och det behöver vi ju inte göra igen 😜 Tågresan var väl Ifs ganska ok, inte alls vilsam, acceptabel men alldeles för lång. Inledningsvis var det väldigt spännande att stå vid den öppna dörren och se på vackra vyer swisha förbi men i

Trånga tåg
torsdag 28 november 2019 - Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Goddagens! Nu har vi avverkat Negombo, Colmbo, Kandy och är på väg att klara av Ella :)Negombo var trevligt, vi bodde med mer djur än folk tror jag, en fet och glad hund, en mindre social men i bra form-hund. Lika många kilo katt som vi har hemma med uppdelade i lite flera, ca 10 st.Allt

kokosnytt i Grand Tea Tour
Bergen är amazing
måndag 25 november 2019 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Då har vi både hunnit med några nätter i bergen och i Kandy. Klimatet i bergen är bäst, ganska svalt (23-25 grader) och frisk luft.vägen dit hade nog inte mått dåligt av ett visst mått av underhåll, det hade även varit önskvärt med en liiite bredare väg. När vi fick möte var min

Senast aktiv - från Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Vem har sagt att semester är vilsamt?
tisdag 19 november 2019 - Jaffna, Nordprovinsen, Sri Lanka

Vi har nu avverkat de första fyra semesterdagarna i ett rasande tempo, vi började givetvis med att besöka och bestiga en fästning med onödigt många trappsteg i 300 grader (upplevd temperatur) Fästningen Yapahuwa var byggd 1301 så hyfsat gammal. Praktiskt placerad nedanför en hög klippa

Ett inlägg i efterhand
måndag 4 mars 2019 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

HEJSAN ALLIHOP!Skrev det här inlägget i mars, men har inte fått tummen ur förrän nu att lägga in det. Det har dessutom strulat med att komma in på resdagboken. Så här kommer det, bara några månader senare... Jag som trodde att det var slutrest nu när man blivit sambo och skaffat jobb

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i Sri Lanka round two
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Södra delen på ön
tisdag 31 december 2013 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Härlig strand, massage och lätt att slappa:)

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Sri Lanka - en rundresa
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Kontrasternas Colombo
måndag 8 april 2019 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Moderna skyskrapor som reser sig bland låga byggnader och skjul, moskéer, kyrkor, hindutempel och gyllene Buddhor i tempel och parker. Vita administrationsbyggnader och tjusiga villor i kolonialstil. Indier, portugiser, holländare, engelsmän, kineser och andra grupper har skapat och skapar

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Det närmar sig....
lördag 16 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

.....med stormsteg. Hemresan 😩 Men oj vilken resa vi har haft 😁 Nu sitter vi med en öl på balkongen, efter en ganska lång dag under palmerna vid stranden. Vi var ute tidigt i dag, så det har nästan varit risk för liggsår. Fast, en promenad i den mjuka sanden har vi ändå klarat av,

Hikkaduwa
fredag 15 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har nog inte sagt så mycket om personalen på hotellet. De är alla väldigt trevliga och hjälpsamma, och problemen i köket härom kvällen är spårlöst borta. Men nåt var det just den kvällen. Hur som helst, bakom ett stort skrivbord i entrén sitter en lite mer finklädd ung man och han

Grand Tea Tour

Grand Tea Tour

21 november 2019 - 16 januari 2020

Sri lanka och Burma... uppdatering kommer

Sri Lanka 2019 norra delen

Sri Lanka 2019 norra delen

16 november 2019 - 7 december 2019

Jag och Anders ska åka runt i norra och östra delen av Sri Lanka 🇱🇰

Sri Lanka round two

Sri Lanka round two

25 februari 2019 - 11 mars 2019

En resa på egen hand till samma ställe som förra året

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Sri lanka

Sri lanka

23 mars 2018 - 23 mars 2018

25 februari 2018 - 11 mars 2018

En tvåveckors i lugn och ro. Inget jobb, inga måsten och MASSOR av läsning, hängmatta och sol.

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Nickanl

Visum till Sri Lanka Av Friduns,
1683

Samme85

Kort om Sri Lanka

Sri Lanka är en spännande ö som klättrar i populäritet bland Skandinaviska resenärer. På Sri Lanka kan du uppleva underbara stränder, berg och tropiska regnskogar, allt på en relativt liten yta (mindre än Götaland). Ska du ge dig ut på äventyr har du kommit rätt, passa på att resa med de gamla kolonialtågen upp mot Kandy och utforska Sri Lankas högländer innan du ger dig av mot kusten för sol och bad. Testa gärna "magsurfing" som inte kräver mycket förkunskaper men var alltid försiktig då indiska oceanens vågor är kraftfulla.