Utan vind☹️
tisdag 21 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Idag har vi inte gjort många knop☺️Långfrukost, badat och läst. Klockan 15:00 åker vi till lagunen för sista lektionen i kitesurf. Jag har inte blivit lika biten av detta som Micke och känner därför jag står över dagens lektion så får han all Ohlas hjälp att komma upp på brädan.

Vinstlott, för en liten valp🐶❤️
måndag 20 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vaknar strax efter kl 8:00 och äter frukost länge länge. Älskar att sitta här och bara titta på allt som sker på stranden. Fiskarna som kör i full fart rakt upp på stranden med sina båtar för att vittja och rensa sina nät. Turisterna som hoppfulla ger sig i väg på Delfinsafari. Vi har

Delfiner och busväder🐬💨
söndag 19 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Idag är vi före personalen till frukost, de är snälla och fixar snabbt iordning allt vi kan önska både till oss och det holländska par som vi ska dela båt med för att leta delfiner. Innan vi ger oss iväg måste vi lösa biljetter till naturreservatet och skriva in våra namn och vart vi

Surfpoint day 3
lördag 18 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vi vaknar och går hela 20 meter till hotellets  lilla restaurang och äter frukost länge. Pratar med de andra gästerna och dricker ännu en kopp kaffe. Tittar på fiskarna som kommer in med sina båtar, badar, läser och bara njuter. Här råder ett lugn och en mycket trevlig

Japp, då kör vi !
fredag 17 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Frukosten är jättebra på det här stället, ett stort fat med färdigskuren frukt att pocka ifrån, omelett, bröd (och bacon om man vill ) men framförallt bryggkaffe! Asså dagen börjar efter ☕️☕️☕️koppar kaffe😁. Stämningen är väldigt trevlig här. Eftersom borden inte

Vågar våga inte 😬?
torsdag 16 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vi åker från Sigiriya kl 08:00 mot Kalpitiya.🚘En sträcka på ca nästan 20 mil. Tack och lov är det fina relativt nya vägar men resan tar ändå nästan 5 timmar med ett kort stop för lunch. Det är svårt att hitta vårt hotell Surfpoint Sri Lanka kate willage, inga skyltar någonstans.

En elefant och två världsarv
onsdag 15 januari 2020 - Sigiriya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Vi bor just nu i den del av Sri Lanka som kallas kulturtriangeln. Här finns inte mindre än fem världsarv. Idag är planen att vi ska besöka två av dem, Sigiriyaklippan och Polonnaruva. Vi åker från hotellet kl 8:00 mot Sigiriyaklippan också kallad Lejonklippan🦁. Klippan är ett stort

Adams Peak, vi klarade det!
tisdag 14 januari 2020 - Nallathanniya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Vi sover dåligt, väntar bara på att klockan ska ringa kl 01:30 och studsar upp när den faktiskt gör det. Vi ska bestiga Sri Prada eller Adams Peak som det också kallas. Klockan är exakt 02:00 när vi står utanför hotellet. Det är helt tyst och ganska mörkt. Tur att Micke ha köpt

Rafting i Kitulgala
måndag 13 januari 2020 - Kitulgala, Centralprovinsen, Sri Lanka

Reser från Kandy mot Kitulgala där vi ska prova forsränning eller rafting som de säger här. När vi kommer fram får vi flytväst, hjälm och en kort instruktion. Ja då kör vi! Turen är ca 5 km och har tre lite högre fall och flera mindre. Det ör riktigt kul och vi paddlar lydigt och

Turist, ja visst
söndag 12 januari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Idag ska vi bocka av turistmålen i Kandy. Börjar med Botaniska trädgården direkt på morgonen. Parken är gigantisk och rymmer fyra tusen olika sorters växter. Träden är böst tycker vi, hittar ett träd som heter Canon ball som har frukter som kanonkulor 💣och fantastiska rosa blommor.

20 november 2018 - 15 december 2018

Sol, bad och kultur

Jul och nyår i Sri lanka

Jul och nyår i Sri lanka

13 december 2019 - 8 januari 2020

Först 2 veckors rundresa med privat chaufför och sedan drygt en vecka vid kusten för att vila upp oss

16 december 2019 - 25 januari 2020

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Grand Tea Tour

Grand Tea Tour

21 november 2019 - 16 januari 2020

Sri lanka och Burma... uppdatering kommer

Sri Lanka 2019 norra delen

Sri Lanka 2019 norra delen

16 november 2019 - 7 december 2019

Jag och Anders ska åka runt i norra och östra delen av Sri Lanka 🇱🇰

Sri Lanka round two

Sri Lanka round two

25 februari 2019 - 11 mars 2019

En resa på egen hand till samma ställe som förra året

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Trieste till Tokyo över havet

Visum till Sri Lanka Av Friduns,
1695

Samme85

Kort om Sri Lanka

Sri Lanka är en spännande ö som klättrar i populäritet bland Skandinaviska resenärer. På Sri Lanka kan du uppleva underbara stränder, berg och tropiska regnskogar, allt på en relativt liten yta (mindre än Götaland). Ska du ge dig ut på äventyr har du kommit rätt, passa på att resa med de gamla kolonialtågen upp mot Kandy och utforska Sri Lankas högländer innan du ger dig av mot kusten för sol och bad. Testa gärna "magsurfing" som inte kräver mycket förkunskaper men var alltid försiktig då indiska oceanens vågor är kraftfulla.