Det närmar sig....
lördag 16 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

.....med stormsteg. Hemresan 😩 Men oj vilken resa vi har haft 😁 Nu sitter vi med en öl på balkongen, efter en ganska lång dag under palmerna vid stranden. Vi var ute tidigt i dag, så det har nästan varit risk för liggsår. Fast, en promenad i den mjuka sanden har vi ändå klarat av,

Hikkaduwa
fredag 15 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har nog inte sagt så mycket om personalen på hotellet. De är alla väldigt trevliga och hjälpsamma, och problemen i köket härom kvällen är spårlöst borta. Men nåt var det just den kvällen. Hur som helst, bakom ett stort skrivbord i entrén sitter en lite mer finklädd ung man och han

I dag är det........
torsdag 14 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

❤️Alla Hjärtans dag!Hjärtliga hälsningar till alla våra följare. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Flesta bilder i kameran
onsdag 13 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

🎶 En papaya coconut, 🎵 lata dar i solen.......Ja ungefär så är det, lata dagar och goda frukter. Jättegod mat på hotellet, färsk fruk, färskpressad juice, oftast trerätters, och gott öl/vin. Fast i dag är vi lite spända på vad vi ska få. Det var släckt i köket när klockan var

Total motsats
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ingen klocka som väcker oss på morgonen, tid att kolla lite i tidningen så vi vet vad som händer i omvärlden och stillsam frukost. Första funderingen på dagen är om man ska ta omelett, stekt ägg eller till och med kanske wåffla?Fundering nummer två, ska vi lägga oss på höger eller

Vandring och safari. Värme och vattenfärd.
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu kommer en sammanfattning av de dagar då jag inte skrivit. Från hotellet i Ella startade vi ganska tidigt, för att göra en ”klättring” upp på Little Adams peak. En fantastisk utsiktsplats som man gjort tillgänglig för folket/turister och det hade något med Adams peak att göra men

Beach hotel boutiques
lördag 9 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Oj, nu är vi framme vid slutet av rundresan och har checkat in på hotellet där vi ska stanna i åtta(!) nätter!Vi har både längtat och inte längtat. Så mycket som vi har varit med om och lärt oss, så kommer det att ta lång tid att smälta. Vi bara längtar efter solstolen i skuggan under

Tåg 😃
torsdag 7 februari 2019 - Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Vi startade lugn i dag med Victoria Park, en stillsam start med lugn och ro i en jättefin park anlagd av engelsmännen. Sedan var vårt mål tåget från Haputale och vi hade god tid så vi tog en omväg som bara var så vacker! En underbar färd upp och ner i bergen med en så vacker natur. Väl

Snacka om skillnad
torsdag 7 februari 2019 - Nuwara Eliya, Centralprovinsen, Sri Lanka

I går hade vi en jättefin bilresa på slingriga bergsvägar. Niel försöker att välja där det är minst trafik och vackrast, och han lyckades. Igen. På vissa ställen var det te-odlingar så långt ögat nådde, det far fina vattenfall och terrassodlingar av grönsaker. Längs vägen satt

Attans vad gött!
onsdag 6 februari 2019 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

I går var återigen en upplevelserik dag, så mycket så vi bara slocknade efter middagen. Vi började med en ”silkesfabrik” som så klart var en butik, som visade hur silke kommer till på en film. För tidigt på morgonen för shopping för oss, så vi bara bugade och slank ut. Senare

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Sri lanka

Sri lanka

23 mars 2018 - 23 mars 2018

25 februari 2018 - 11 mars 2018

En tvåveckors i lugn och ro. Inget jobb, inga måsten och MASSOR av läsning, hängmatta och sol.

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Rutger Tor Sri Lanka

Rutger Tor Sri Lanka

19 januari 2018 - 4 februari 2018

Tor och pappa gör en utflykt till Ceylon.

Rundresa på Sri Lanka

Rundresa på Sri Lanka

29 december 2017 - 13 januari 2018

En nyårsresa till Sri Lanka blir det denna gång. Asien spricker men glad är jag för det. Berg, tempel, te och strand förväntas. Mitt löfte om inget mera

Ewa Och Magnus Sten

Visum till Sri Lanka Av Friduns,
1622

Samme85

Kort om Sri Lanka

Sri Lanka är en spännande ö som klättrar i populäritet bland Skandinaviska resenärer. På Sri Lanka kan du uppleva underbara stränder, berg och tropiska regnskogar, allt på en relativt liten yta (mindre än Götaland). Ska du ge dig ut på äventyr har du kommit rätt, passa på att resa med de gamla kolonialtågen upp mot Kandy och utforska Sri Lankas högländer innan du ger dig av mot kusten för sol och bad. Testa gärna "magsurfing" som inte kräver mycket förkunskaper men var alltid försiktig då indiska oceanens vågor är kraftfulla.