Lejonklippan (Lion’s Rock)
lördag 24 februari 2018 - Sigiriya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Som tidigare är inte nätet det bästa på alla ställen men vi försöker lägga ut så dagenligt som möjligt. Vi startade med avfärd från hotellet i Anuradhapura 09:00. Vårat mål var Sigiriya och bestiga Lejonklippan (Lion Rock). Då Sigiriya ligger i de mer centrala delarna av Sri Lanka

Hej då & välkomna!
torsdag 22 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då var det sista dagen som vårt stora sällskap var tillsammans i Sri Lanka 😢Var lite vemodigt att vinka adjö till bussen som skulle fortsätta norrut mot Colombos flygplats. Vi säger tack för några fantastiska veckor tillsammans och hej då mormor, morfar, Anna, Tobbe och Johanna!

Dag 11, 12 & 13
torsdag 22 februari 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi har sett jättemånga leguaner. En av dem gick på restaurang.På ett ställe fanns det delar av ett valskelett. Det var jättestort. Ryggkotorna var nästan en meter breda.Det fanns också en käke från en haj. Man kan se alla tänderna på bilden.Visst du att 95% av alla snäckor är

Utflykter i Hotellet mellan bergen
Surfing 🏄🏽‍♂️
onsdag 21 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag testade vi på lite surfing eftersom vågorna visade upp en lite lugnare sida. Detta älskade ungarna. Kan inte räkna alla kallsupar Theodor fick eftersom han bara skrattade. Tilja var sten tuff och tog sig an några rejäla vågor, ibland lite för stora. Men det gick ju bra, förutom att vi

Landat och installerat oss på hotellet 😁
onsdag 21 februari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Efter den långa mellanlandningen plus 4 tim har vi äntligen landat. Jag (Cissi) blev väldigt känslosam vid inflygningen till Colombo. Svårt att beskriva känslan, att komma tillbaka till landet där jag föddes. Och att se ut somalla andra! Med tårarna rinnandes och näsduken i handen kliver

Åter till sydkusten
tisdag 20 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då är vi tillbaka på sydkusten. Bor numera på Weligama, inte långt ifrån Mirissa. Här ska vi slappa och kanske surfa lite, för det verkar vara just surfing man gör här 😊. Kanske lite svåra att se, men vi stötte ihop med dessa roliga apor här med jättelånga svansar.

Många djur i sikte!
måndag 19 februari 2018 - Yala, Sydprovinsen, Sri Lanka

Äntligen var det dax för en spännande eftermiddag i Yala Nationalpark. Vi packade i kidsen både frukost och lunch och sen var vi taggade till tänderna. Vår pålitliga chaufför hade fixat en riktigt bra guide som var erfaren som kom och hämtade upp oss alla nio i en jätte jeep och sen bar

Dag 9 & 10 på Sri Lanka
måndag 19 februari 2018 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Igår blev jag väckt mitt i natten, klockan 3:45, för vi skulle åka på valsafari. Man fick vänta jättelänge, jag och mamma spelade schack på båten, men till slut såg vi blåvalar och delfiner. Delfinerna tävlade med båten, först simmade de in under den och sen hoppade de högt i

Utflykter i Hotellet mellan bergen
Resdag till Yala
söndag 18 februari 2018 - Yala, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då har vi hamnat i Yala. Äntligen har vi åter träffat vår super chaufför Fernando, Tilja är väldigt förtjust i honom 😊. Resorna tar väldigt hårt på oss här nere, speciellt på kidsen. Detta hade vi väl en liten förvarning om hemma men är såklart svårt att veta. Det tar väldigt

Colombo
söndag 11 februari 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Sista två dagarna spenderade vi i Colombo. Bodde fint på Cinnamon Grand Hotel och åt god mat ute på kvällarna. Perfekt avslut på semestern.

Nathalie Olsson
nattajocke i Sri Lanka
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Rutger Tor Sri Lanka

Rutger Tor Sri Lanka

19 januari 2018 - 4 februari 2018

Tor och pappa gör en utflykt till Ceylon.

Rundresa på Sri Lanka

Rundresa på Sri Lanka

29 december 2017 - 13 januari 2018

En nyårsresa till Sri Lanka blir det denna gång. Asien spricker men glad är jag för det. Berg, tempel, te och strand förväntas. Mitt löfte om inget mera

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Sri lanka

Whale Watching Cruise from Galle, Galle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Whale Watching Cruise from Galle, Galle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Tangalle Road, Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Unnamed Road, Tissamaharama, Sydprovinsen, Sri Lanka
Colombo - Galle - Hambantota - Wellawaya Road, Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka
Utflykter

Visum till Sri Lanka Av Friduns,
1508

Samme85

Kort om Sri Lanka

Sri Lanka är en spännande ö som klättrar i populäritet bland Skandinaviska resenärer. På Sri Lanka kan du uppleva underbara stränder, berg och tropiska regnskogar, allt på en relativt liten yta (mindre än Götaland). Ska du ge dig ut på äventyr har du kommit rätt, passa på att resa med de gamla kolonialtågen upp mot Kandy och utforska Sri Lankas högländer innan du ger dig av mot kusten för sol och bad. Testa gärna "magsurfing" som inte kräver mycket förkunskaper men var alltid försiktig då indiska oceanens vågor är kraftfulla.