Dambulla

Trappor och åter trappor
onsdag 7 februari 2018 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Mitt (Malins) första inlägg i denna resedagbok! De som känner mig riktigt väl vet att det brukar ta lite tid för mig innan jag orkar ta tag i ny teknik...(så detta har varit mest Martins jobb än så länge) men nu ska jag dra mitt strå till stacken 🙂Det har blivit många trappsteg i

Resdag till Dambulla
tisdag 6 februari 2018 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Idag reste vi från Negombo till Dambulla. Gick väldigt smidigt tack vare vår chaufför. Återigen fick vi en väldigt god lunch. Middagen var inte lika bra tyckte alla förutom Tilja som backade flera gånger. När vi anlände till Dambulla var det tryckande värme så det var nog inte så

Hear me roar
måndag 11 december 2017 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

I Dambulla så vandrade jag strax innan skymningen till stadens turistmål. Anledningen till att jag först slappade några timmar var efter rekommendationer då hostelägaren sa att det skulle vara alldeles för varmt att gå på stenarna barfota dagtid. Ocj det var onekligen varmt i Dambulla.

Tr
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Regn, berg och elefanter
tisdag 24 januari 2017 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

När vi var i Ella kom regnet till Sri Lanka. Vi hade planerat att stanna några dagar uppe bland bergen men på grund av vädret åkte vi till Kandy för att därifrån ta oss till Dambulla på norra Sri Lanka. Runt Dambulla finns flera nationalparker där det bor en massa elefanter. Elefanter

Carolina G
carolinachristian i Sri Lanka
Senast aktiv - från Vietnam
Dambulla Cave tempel
tisdag 3 december 2013 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Även Dambullatemplet med sina 80 grottor och 157 statyer finns med på Unescos världsarvslista.Templet är från 100-talet f.Kr.

Charlotte Beijer
Beijrarna i Sri Lanka
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
sigiriyayi
torsdag 27 februari 2014 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Hej barnen och alla vi känner. Nu är vi äntligen framme, min bror är förkyld, menkämpar på. Värmen finns, i morgon kör vår chaufför oss till lejonklippan att bestiga. Många trappsteg blir det. Anita o Jonny

Mitt i den kulturella triangeln
lördag 1 februari 2014 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Ja nu äntligen har vi kommit iväg på vår efterlängtade resa! Resan startade med lite drama. Vi hade precis sagt hej då till mina päron och börjat gå mot terminal 3 när Pego frågar mig om jag har tagit mobilen. Jag tvärstannar och känner på fickor och letar i handbagaget -INGEN MOBIL!

Maria O Pego Lundh-Bobinac
Gandhi77 i Sri Lanka & Maldiverna
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sigiriya
torsdag 19 december 2013 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Idag har vi varit vid den mäktiga Sigiryaklippan som ligger 2-3 timmars bilfärd från Kandy, norröver. Från en vulkanklippa nästan 400 meter över havet levde och härskade kungen över hela Sri Lanka. Man kan lätt föreställa sig att detta var en mäktig syn under 500-talet. Området var

Karin Janson
experience i Sri Lanka
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Sri Lanka - del 1
lördag 14 september 2013 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Vi hade visst internet i baren så jag kan därmed lämna en någorlunda detaljerad beskrivning av de senaste 48 timmarna. Då planet till Colombo skulle lyfta 22:30 så hade vi i praktiken en heldag till i Doha. Detta firades med en promenad mitt på ljusan dag när solen stod som högst på

Resan in i landet börjar
söndag 27 januari 2013 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Idag har vi gett oss ut på resa i det gröna och tätbefolkade landet. Vår resa startade kl 6 då en chafför kom och hämtade oss vid hotellet för att köra oss bland annat till Pinnawala elefantpark. Det tog 2 timmar att köra dit men väl framme så var det mycket intressant och spännande

Mathias Gustafsson
Matomal i Sri Lanka 2013
Senast aktiv - från Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

5 januari 2017 - 30 januari 2017

Nästan en månad på ön utanför indiens östkust

29 november 2013 - 14 december 2013

En av våra bättre resor. Vi reste med Serendip Travels från Stockholm via Istanbul till Colombo. Vi gjorde en veckas rundresa tillsammans med vår guide/chaufför Mr Jay, och avslutade med en vecka vid havet. Vi besökte bl a följande platser; Negombo, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya, Tissamaharama, Mirissa och Hikkaduwa

Sri Lanka och Maldiverna

Sri Lanka och Maldiverna

26 februari 2014 - 15 mars 2014

En upplevelseresa i Sri Lanka. Bestiga Sigiriya, besöka höglandets huvudstad Kendy, nationalparker, tågresa i inlandet, paradisstränder i syd och avslutar på västkusten i Unawatuna. Sen bär det av till en veckas relax på Maldiverna, en atoll som är 600*200 meter (www.reethibeach.com/)

Sri Lanka & Maldiverna

Sri Lanka & Maldiverna

31 januari 2014 - 22 februari 2014

Vi börjar vår resa i Kandy, därefter åker vi norrut till Minneriya National Park. Vi fortsätter vår resa mot de vackra stränderna söderut med ett stopp vid Adams Peak och Yala Nationalpark.

15 december 2013 - 2 januari 2014

Sri Lanka - En resa tillbaka till landet jag kommer ifrån och till människorna som biologiskt är min familj. En yttre och inre resa!

Sri Lanka 2013

Sri Lanka 2013

25 januari 2013 - 13 februari 2013

En Mindre rundresa för att sedan landa på stränderna i södra delen av landet

På omvägar i Sri Lanka

På omvägar i Sri Lanka

27 december 2012 - 18 januari 2013

En lång resa till Sri Lanka via Bangkok. Mys, storstad, hälsa och plask med kidsen

SriLanka & Maldiverna

SriLanka & Maldiverna