Kandy

Kandy
lördag 15 februari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Resan från Kairo till Sri Lanka flöt utan problem. Ett stopp i Oman som jag knappt vet var det ligger på kartan men utifrån reklam på flygplatsen verkar landet ha en hel del att bjuda turister på.Framme på Sri Lanka stannade vi en natt i Colombo. Enligt önskemål hade jag bokat ett rum på

Turist, ja visst
söndag 12 januari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Idag ska vi bocka av turistmålen i Kandy. Börjar med Botaniska trädgården direkt på morgonen. Parken är gigantisk och rymmer fyra tusen olika sorters växter. Träden är böst tycker vi, hittar ett träd som heter Canon ball som har frukter som kanonkulor 💣och fantastiska rosa blommor.

Poya-day i Kandy
lördag 11 januari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

I natt har vi haft elementet på för det var bara 11 grader ute, brrr. Det märks att vi är på en annan höjd än tidigare. Efter frukost checkar vi ut och reser vidare mot Kandy. Staden som brukar benämnas som huvudstad i bergslandet. Kandy var regeringssäte för det sista singalesiska

Bergen är amazing
måndag 25 november 2019 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Då har vi både hunnit med några nätter i bergen och i Kandy. Klimatet i bergen är bäst, ganska svalt (23-25 grader) och frisk luft.vägen dit hade nog inte mått dåligt av ett visst mått av underhåll, det hade även varit önskvärt med en liiite bredare väg. När vi fick möte var min

Annika Lundh
Nickanl i Sri Lanka 2019 norra delen
Attans vad gött!
onsdag 6 februari 2019 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

I går var återigen en upplevelserik dag, så mycket så vi bara slocknade efter middagen. Vi började med en ”silkesfabrik” som så klart var en butik, som visade hur silke kommer till på en film. För tidigt på morgonen för shopping för oss, så vi bara bugade och slank ut. Senare

Mer tempel, trappor massa kryddor
lördag 24 november 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

HowdyJisses man blir helt utmattad av att ha semester. Vi har varit i Dambulla och tittat på ännu ett fantastiskt tempel som är byggt sisådär 100 år före Kristus (give or take några år) det är en grotta som dom huggt ut och gjort superfina tak- och väggmålningar som fortfarande har sin

Annika Lundh
Nickanl i Sri Lanka 2018
Dag 1 och 2 på Sri Lanka
söndag 11 februari 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Nu har vi kommit fram och det är jättevarmt. I taxin fick jag en present, det var en nalle. Mamma blev jätteavundsjuk. På stranden såg vi en eldslukare som uppträdde. Dag 2 åkte vi till Kandy. På vägen dit stannade vi och tittade på en kryddträdgård.

Linda, Jonas Och Astrid
Utflykter i Hotellet mellan bergen
Resdag 2
torsdag 8 februari 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Idag reste vi från Dambulla till Kandy. Vi besökte barnhemmet Fridsro i utkanten av Kandy. Lärorikt för våra barn att komma till barnhemmet. Barnen på barnhemmet var väldigt intresserade av Tilja & Theodor och tyckte nog att det var kul att vi besökte barnhemmet. Den  andra bilden

Två dagar i Kandy🐲
måndag 22 januari 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Nya dagar,nya äventyr! Vaknade vid 7-tiden efter en god natts sömn 🛌 och laddade för frukost och heldagsutflykt. Bil och chaufför bokad från kl 8 till 20.00. Väl pålästa i vår guidebok tyckte vi oss inte kunna vara utan ett besök till Sigiriyaklippan när vi nu befinner oss så nära

Resan mot Kandy
måndag 22 januari 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Hallå igen 😄Så lämnade vi Ella efter att fått flörta lite med biljettförsäljaren,här gjorde jag (Jeanette) mitt bästa.Det stora leendet ; och lyckades få till ”reservation for Third class” Vi trodde ju dagen innan att det skulle vara lätt att köpa biljett i rekommenderade första

16 december 2019 - 25 januari 2020

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Journey of a lifetime

Jag och Anders ska åka runt i norra och östra delen av Sri Lanka 🇱🇰

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

21 juni 2017 - 7 juli 2017

Bröllopsresa till den droppformade ön öster om Indien bland elefanter och Tuk tuks.

Janne & Jeanette Israelsson
A122983