Sydprovinsen

Djur
fredag 16 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Först och främst tack för alla kommentarer på vårt förra inlägg. Ingen nämnd, ingen glömd. Vi uppskattar det mycket precis som alltid. Kanske inte att höra om avbrutna operationer och krossade knäskålar, eller rättare: vi uppskattar att ni berättar om det men vi uppskattar inte att ni

Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Det finns inget dåligt väder...
onsdag 14 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".Gud, vad vi hatar den frasen. Vad finns det för bra kläder att ta med sig på en solsemester när regnet fullkomligt vräker ner större delen av dagarna? Regnkläder och regnstövlar? Ett jordat paraply eftersom det samtidigt åskar av och

Fanny
lördag 10 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Just i detta nu sitter vi på vår stora inväggade balkong tillhörande sviten (har vi nämnt den?) och regnet öser ner. Ett rejält monsunregn. Hela dagen har varit grå och mörk och det är något vi har vant oss vid sen vi kom hit. Det är inte sol bakom moln utan moln med solen framtittande

Uppgraderade
onsdag 7 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi hade precis avslutat frukosten i morse (för den intresserade: Ewa valde stekt ägg och mängder med färsk frukt och jag en omelett med "everything on it" samt två smörgåsar och en något mindre mängd färsk frukt. Ägg och omelett tillagas medan man sitter vid bordet, lyxigt värre).

Ännu mer vila
måndag 5 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har verkligen semester nu. Minns varken tid eller dagar. Det känns som om vi varit borta en evighet. Oftast somnar vi vid 21.30 och vaknar vid 7-8. Jag( Cissi) vaknar dock alltid vid 5 snåret. Oftast somnar jag om, inte alltid. Mangalika som annars är väldigt morgontrött, går ganska lätt

On the road again...
lördag 3 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nä, lite missvisande rubrik. Så himla mycket on the road är jag inte. Den här resan är väl egentligen mer en helt vanlig två veckorssemester. Jag har ju nämligen råkat gå och blivit sambo, vilket har lett till att jag inte längre kan leva på existensminimum och har helt enkelt därför

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i Sri Lanka
Senast aktiv - från Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Plötsligt händer det...
söndag 4 mars 2018 - Matara, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag, 4 mars 2018, gjorde jag äntligen det jag pratat om och tänkt på i ca 10 års tid. Jag har tom skrivit om det här i gamla inlägg ifrån forna resor. Jag har surfat!! Och jag säger bara: herrejävlar va kul det var!!! Jag gav mig av på den här resan med tanken att bara vara för mig

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i Sri Lanka
Senast aktiv - från Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Vila
söndag 4 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Efter att ha sovit 10(!)h så vaknar vi vid 8. (Innan vi somnar lyssnar vi på ”creepy podden”, Mangis och Magnus favorit. ) Vi går ned till stranden och äter frukost. Vi har alla tre fått rätt många myggbett som kliar infernaliskt. Ännu värre blir det när vi pratar om dem:) bäst att

27 timmar fast utan bagage
söndag 4 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Klockan 10 fredag förmiddag i Varberg till lördag klockan 17.30 lankesisk tid (eftersom det skiljer 4,5 timmar mellan Sverige och Sri Lanka så innebär det 13.00 i Sverige). 27 timmars resande, med en väldigt massa sittande. Men vi tar det från början.Snälla grannen Lennart körde oss till

Strandhäng
lördag 3 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi vaknar tidigt i Mirissa på vårt hotell” Randiya Sea View Hotel”. Solen har precis gått upp. Vi öppnar balkongen och tittar ned mot havet-det kommer bli en fin dag! Vi äter lite frukost, men sedan går vi mot stranden. Vi är bland de första, som vi längtat!! Vi kastar oss i varsin

Sri lanka

Sri lanka

23 mars 2018 - 23 mars 2018

25 februari 2018 - 11 mars 2018

En tvåveckors i lugn och ro. Inget jobb, inga måsten och MASSOR av läsning, hängmatta och sol.

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Rundresa på Sri Lanka

Rundresa på Sri Lanka

29 december 2017 - 13 januari 2018

En nyårsresa till Sri Lanka blir det denna gång. Asien spricker men glad är jag för det. Berg, tempel, te och strand förväntas. Mitt löfte om inget mera

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

2 mars 2018 - 18 mars 2018

Sol och bad och teplantager och vilda djur och...

Colombo - Galle - Hambantota - Wellawaya Road, Habaraduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Beach Road, Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka
523c Colombo - Galle Main Rd, Galle, Sydprovinsen, Sri Lanka