Sydprovinsen

Dengue och Priller Pottrar
måndag 9 december 2019 - Footpath to the Beach, Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu var det ett tag sen vi gjorde några försök till att visa några sprattlande livstecken, men här kommer ett försök iaf!Efter att vi tillbringat lite mer tid än tänkt i Ella bland teplantager, berg och framföralt en massa regn så vart vi kvar ännu ett litet tag till. Vi levede mer eller

Rasmus Persson
kokosnytt i Grand Tea Tour
Senast aktiv - från Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Tåg, vattenfall och strandhäng
tisdag 3 december 2019 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ja då har vi upplevt att åka tåg på Sri Lanka och det behöver vi ju inte göra igen 😜 Tågresan var väl Ifs ganska ok, inte alls vilsam, acceptabel men alldeles för lång. Inledningsvis var det väldigt spännande att stå vid den öppna dörren och se på vackra vyer swisha förbi men i

Annika Lundh
Nickanl i Sri Lanka 2019 norra delen
Senast aktiv - från Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Ett inlägg i efterhand
måndag 4 mars 2019 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

HEJSAN ALLIHOP!Skrev det här inlägget i mars, men har inte fått tummen ur förrän nu att lägga in det. Det har dessutom strulat med att komma in på resdagboken. Så här kommer det, bara några månader senare... Jag som trodde att det var slutrest nu när man blivit sambo och skaffat jobb

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i Sri Lanka round two
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Södra delen på ön
tisdag 31 december 2013 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Härlig strand, massage och lätt att slappa:)

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Sri Lanka - en rundresa
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Det närmar sig....
lördag 16 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

.....med stormsteg. Hemresan 😩 Men oj vilken resa vi har haft 😁 Nu sitter vi med en öl på balkongen, efter en ganska lång dag under palmerna vid stranden. Vi var ute tidigt i dag, så det har nästan varit risk för liggsår. Fast, en promenad i den mjuka sanden har vi ändå klarat av,

Hikkaduwa
fredag 15 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har nog inte sagt så mycket om personalen på hotellet. De är alla väldigt trevliga och hjälpsamma, och problemen i köket härom kvällen är spårlöst borta. Men nåt var det just den kvällen. Hur som helst, bakom ett stort skrivbord i entrén sitter en lite mer finklädd ung man och han

I dag är det........
torsdag 14 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

❤️Alla Hjärtans dag!Hjärtliga hälsningar till alla våra följare. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Flesta bilder i kameran
onsdag 13 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

🎶 En papaya coconut, 🎵 lata dar i solen.......Ja ungefär så är det, lata dagar och goda frukter. Jättegod mat på hotellet, färsk fruk, färskpressad juice, oftast trerätters, och gott öl/vin. Fast i dag är vi lite spända på vad vi ska få. Det var släckt i köket när klockan var

Total motsats
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ingen klocka som väcker oss på morgonen, tid att kolla lite i tidningen så vi vet vad som händer i omvärlden och stillsam frukost. Första funderingen på dagen är om man ska ta omelett, stekt ägg eller till och med kanske wåffla?Fundering nummer två, ska vi lägga oss på höger eller

Vandring och safari. Värme och vattenfärd.
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu kommer en sammanfattning av de dagar då jag inte skrivit. Från hotellet i Ella startade vi ganska tidigt, för att göra en ”klättring” upp på Little Adams peak. En fantastisk utsiktsplats som man gjort tillgänglig för folket/turister och det hade något med Adams peak att göra men

Grand Tea Tour

Grand Tea Tour

21 november 2019 - 16 januari 2020

Sri lanka och Burma... uppdatering kommer

Sri Lanka 2019 norra delen

Sri Lanka 2019 norra delen

16 november 2019 - 7 december 2019

Jag och Anders ska åka runt i norra och östra delen av Sri Lanka 🇱🇰

Sri Lanka round two

Sri Lanka round two

25 februari 2019 - 11 mars 2019

En resa på egen hand till samma ställe som förra året

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Sri lanka

Sri lanka

23 mars 2018 - 23 mars 2018

Sri Lanka

Sri Lanka

25 februari 2018 - 11 mars 2018

En tvåveckors i lugn och ro. Inget jobb, inga måsten och MASSOR av läsning, hängmatta och sol.

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Annika Lundh
Nickanl