Sydprovinsen

Hikkaduwa
lördag 29 februari 2020 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Mamma kom med flyget som planerat. Är riktigt stolt över dig mamma som kan resa halva jorden runt själv!! Vi höll dock på att inte komma in på ankomstterminalen för att möta upp då "the big virus" is comming. Det var så vakterna sa. Men efter att ha irrat runt och sett andra gå in fick

Ett klipp i Deniyaya
söndag 5 januari 2020 - Deniyaya, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har hyrt en Chaufför i 12 dagar för att kunna ta oss fram på bästa sätt på höglandet. Jag har varit i kontakt med tre olika företag men valde till slut familjeföretaget Safety Drivers utifrån rekommendation och pris. Har sedan dess mailat med herr Pradeep fram och tillbaka för att

Sista dagen i Mirissa
lördag 4 januari 2020 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag är sista dagen i Mirissa🏖lite vemodigt för här trivs vi så bra. Vi bestämmer oss för att gå till Turtle buy beach och snorkla efter vår vän sköldpaddan 🐢. Innan vi går passerar vi fruktståndet som ligger precis jämte hotellet. Köper ananas🍍och mango🥭för nästan inga

Surf mot Yoga
fredag 3 januari 2020 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag ska vi åka till Weligama som ligger ca 3-4 km från Mirissa för att surfa. Micke tyckte det var jättekul när han testade i Hikkaduwa och nu vill han absolut att jag också ska prova 🏄‍♀️Jag får erkänna att inte känner någonsin helst längtan efter detta men i gengäld har han

Galle för en dag
torsdag 2 januari 2020 - Galle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag regnar det när vi vaknar så vi bestämmer oss för att göra en utflykt till Galle Fort. En riktig turistmagnet som ligger längst ner på södra udden av Sri Lanka ca 3,5 mil från Mirissa. Fortet byggdes av Portugiserna redan på 1500 talet, för att tas över av Holländarna på 1600

Första dagen på ett nytt år🤗
onsdag 1 januari 2020 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

​​​​​Nyårsdagen, och vi har beställt frukost kl 8:00😐vet inte riktigt hur vi tänkte men det är bara att pallra sig upp! Vi blir serverade en baklänges frukost skulle man kunna säga. Först får vi 4 !! sorters kakor och kaffe , sedan scaramble eggs, efter det kommer toast, smör

Nyår i Mirissa🎉
tisdag 31 december 2019 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vår tuktuk hämtar oss i Tangalle kl 9:00 för att köra oss tillbaka till Mirissa. När vi ärframme lämnar vi våra ryggsäckar på hotell Dream Palace Family Guest House, jösses vilket långt namn😁 köper sedan lite färsk frukt och testar jackfrukt för första gången. Jättegod-

Tangalle tur & retur
måndag 30 december 2019 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Kl 10:00 hämtar vår förbeställda tuktuk oss på hotellet i Mirissa. Vi ska åka vidare söderut till Tangalle i 6 nätter. Resan tar 1,5 timme och vår Chaufför kör lugnt och fint till skillnad från all övrig trafik på SriLanka som jag skulle beskriva som helt vild😱 Här finns det inga

3 veckors sol, bad och kultur
söndag 29 december 2019 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Bara för att kompletera resdagboken tänkte jag fylla på med några resor. Sri Lanka är helt klart värt ett besök och det kommer säker bli fler resor hit. Finns mycket att se, god mat, trevliga människor och avslappnad gemytlig miljö där vi bodde.

Anna Lickander
lickander i Sri Lanka
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
En titt under ytan🤪🐢🐠🐟
söndag 29 december 2019 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Frukosten på vårt hotell N34i Mirissa tar väldigt lång tid. Det ör bordsservering och personalen måste gå från köket på bottenvåningen upp till andra våningen där matsalen finns. En sak i taget på bricka och det verkar stört omöjligt att med sig två saker samtidigt😳 det kryper i

20 november 2018 - 15 december 2018

Sol, bad och kultur

16 december 2019 - 25 januari 2020

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Journey of a lifetime

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Grand Tea Tour

Grand Tea Tour

21 november 2019 - 16 januari 2020

Sri lanka och Burma... uppdatering kommer

Sri Lanka 2019 norra delen

Sri Lanka 2019 norra delen

16 november 2019 - 7 december 2019

Jag och Anders ska åka runt i norra och östra delen av Sri Lanka 🇱🇰

Sri Lanka round two

Sri Lanka round two

25 februari 2019 - 11 mars 2019

En resa på egen hand till samma ställe som förra året

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Sri lanka

Sri lanka

23 mars 2018 - 23 mars 2018

25 februari 2018 - 11 mars 2018

En tvåveckors i lugn och ro. Inget jobb, inga måsten och MASSOR av läsning, hängmatta och sol.

Jonny Persson
Malte