Ambalangoda

Hikkaduwa
fredag 15 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har nog inte sagt så mycket om personalen på hotellet. De är alla väldigt trevliga och hjälpsamma, och problemen i köket härom kvällen är spårlöst borta. Men nåt var det just den kvällen. Hur som helst, bakom ett stort skrivbord i entrén sitter en lite mer finklädd ung man och han

I dag är det........
torsdag 14 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

❤️Alla Hjärtans dag!Hjärtliga hälsningar till alla våra följare. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Flesta bilder i kameran
onsdag 13 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

🎶 En papaya coconut, 🎵 lata dar i solen.......Ja ungefär så är det, lata dagar och goda frukter. Jättegod mat på hotellet, färsk fruk, färskpressad juice, oftast trerätters, och gott öl/vin. Fast i dag är vi lite spända på vad vi ska få. Det var släckt i köket när klockan var

Total motsats
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ingen klocka som väcker oss på morgonen, tid att kolla lite i tidningen så vi vet vad som händer i omvärlden och stillsam frukost. Första funderingen på dagen är om man ska ta omelett, stekt ägg eller till och med kanske wåffla?Fundering nummer två, ska vi lägga oss på höger eller

Senast aktiv - från Sri Lanka
Vandring och safari. Värme och vattenfärd.
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu kommer en sammanfattning av de dagar då jag inte skrivit. Från hotellet i Ella startade vi ganska tidigt, för att göra en ”klättring” upp på Little Adams peak. En fantastisk utsiktsplats som man gjort tillgänglig för folket/turister och det hade något med Adams peak att göra men

Beach hotel boutiques
lördag 9 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Oj, nu är vi framme vid slutet av rundresan och har checkat in på hotellet där vi ska stanna i åtta(!) nätter!Vi har både längtat och inte längtat. Så mycket som vi har varit med om och lärt oss, så kommer det att ta lång tid att smälta. Vi bara längtar efter solstolen i skuggan under

Senast aktiv - från Sri Lanka
King of the road...Busschaffören...
söndag 26 februari 2017 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Busschauffören/föraren och biljettförsäljaren.Busschauffören är en aktad person. Han kommer till sin ”cokpit” 3-4 minuter före avgång. Ibland har hans biljettförsäljare startat bussens motor. Föraren sätter sig och trampar några gånger på gaspedalen för att höja tempen på

Egentid
onsdag 11 februari 2015 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej igen. Jag har skaffat mig lite egentid nu. Efter att Karin åkt hem i fredags och jag skulle få helt nya rumskamrater så bestämde jag mig för att jag inte har lust att sova i en sovsal i en överslaf mer, nu har jag i alla fall provat det. Det ligger ett lite käckt hotell precis bredvid

Ohhh va en liten gumma kan gnooo
fredag 6 februari 2015 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hello! Tänk va öl ändå kan vara gott. Jag dricker helst vin, men ibland kan en öl vara vansinnigt gott. Enda nackdelen med buddism är att dom inte dricker alkohol. Alltså inge öl och inge vin på länge, går inte att köpa på så många ställen och serveras inte på så många

Äntligen.....
onsdag 4 februari 2015 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hallå! Äntligen har jag sand mellan tårna. Jösses vad najs det var att komma hit. Tågresan hit på fem timmar var rätt okej. Första timmarna var det fortfarande mörkt, men sen ljusnade det och ett härligt landskap kröp fram utanför tågfönstret. Risfält, djungel och små byar om vart

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Sri Lankas järnvägar, vandringar, stränder, natur och kultur.

Sri Lankas järnvägar, vandringar, stränder, natur och kultur.

18 januari 2017 - 2 mars 2017

Vi flyger till Colombo där vi stannar i 5 nätter. Jag reser med en resekamrat. Sedan kan det bli tågresa upp till Kandy-Ella-området. Sri Lanka har ca 1500 km järnväg, vi får se hur många kilometer vi åker? I Kandy tänker vi vandra. Högsta berget är ca 2.500 m ö h. Tidsskillnaden på Sri Lanka är 5 timmar. Jag tror att vi kommer att ta ca 500.000-700.000 steg på den Grön ön. Det bor ungefär 20 milj invånare på ön. Vi följer med vinden och utforskar ön vidare. Välkomna att följa med.

Tillbaka på beprövat spår

Tillbaka på beprövat spår

24 januari 2015 - 14 februari 2015

Volontärresa till Sri Lanka

Asien

Asien

30 december 2012 - 30 april 2013

Utgångsplan: Thailand, Filippinerna, Sri Lanka och Nepal. Men det är ingenting som är spikat, utan kan komma att ändras helt. Resan börjar i alla fall till Bangkok och nyårsfirande där.

Anna på äventyr

Anna på äventyr

15 december 2012 - 11 januari 2013

4 veckor i Sri Lanka med både stora och små djur och lite annat smått och gott

Asien 2011

Asien 2011

31 december 2010 - 7 juni 2011

Genom asien åker vi, jag Anna och min pöjk Peter samt min bror Fredrik.

Asien 2010

Asien 2010