Hikkaduwa

Hikkaduwa
lördag 29 februari 2020 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Mamma kom med flyget som planerat. Är riktigt stolt över dig mamma som kan resa halva jorden runt själv!! Vi höll dock på att inte komma in på ankomstterminalen för att möta upp då "the big virus" is comming. Det var så vakterna sa. Men efter att ha irrat runt och sett andra gå in fick

3 veckors sol, bad och kultur
söndag 29 december 2019 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Bara för att kompletera resdagboken tänkte jag fylla på med några resor. Sri Lanka är helt klart värt ett besök och det kommer säker bli fler resor hit. Finns mycket att se, god mat, trevliga människor och avslappnad gemytlig miljö där vi bodde.

Anna Lickander
lickander i Sri Lanka
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Surf
onsdag 25 december 2019 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Juldagen och vi tar sovmorgon 😀Micke har länge velat testa surfing och nu är vi på rätt ställe🏄🏻‍♂️ Efter 1timmes träning med instruktör  kommer han upp och står på brädan ! Wow så imponerad👍🏻🏄🏻‍♂️🏄🏻‍♂️👊🏻Idag kryllar stranden av

Visst finns Tomten på Sri Lanka
tisdag 24 december 2019 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Julaftons morgon 🎅🏼🤶🏼 och idag hann vi precis se fiskebåtarna komma in till hamn på morgonpromenaden.10 man på varje båt, inga flytvästar och i båtar som ofta har sett sina bästa dar. De ger sig iväg på eftermiddagen och kommer inte tillbaka förrän på morgonen igen.   Vi

Strandliv
måndag 23 december 2019 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

På våra morgonpromenader  hälsar vi glatt på alla och nu börjar vi känna igen flera ansikten som vi möter😁. På stranden är den en aldrig sinande ström av Lankeser som säljer allt mellan himmel och jord. Kläder, frukt, kryddor, smycken och mkt mkt mer. Ibland köper vi något litet

Höga vågor
söndag 22 december 2019 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Upp kl 07:00 för långpromenad på stranden innan frukost. Vi försöker oss på lite Yoga men jag kommer inte ihåg så många övningar tyvärr.. Det är något speciellt med tidiga mornar, allt börjar liksom om, nya möjligheter carpe diem och allt det där😁🤪Får lite

Beachday
lördag 21 december 2019 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vaknar utsövd i Hikaduwa redan kl 06:00, tittar ut och ser endast en ensam människa på den långa stranden. Vi stiger upp och tar en promenad längst stranden mot centrum  och kommer fram till ”turtle beach” plötsligt ser jag att en av stenarna rör sig! Opps det är en

Thunder i paradise
onsdag 13 december 2017 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Precis som rubriken antyder så har de senaste dagarna koppling till Hogan. Efter att ha stannat över i Colombo och där druckit lite öl med några som var kvar sedan i fredags så gick resan efter lunch söderöver. Fick denna gång som tur en bra plats i en liten ACbuss. Färden söderöver

Tr
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Äntligen framme på Sri Lanka
torsdag 5 januari 2017 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Att komma till Sri Lanka från Indien var rena drömmen sett utifrån hur enkelt det är att resa och vilka avstånd det är mellan platserna.Vi landade på förmiddagen och några timmar senare hade vi checkat in på ett guesthouse i Hikkaduwa.Det kostade knappt 100:- per natt och standarden var

Carolina G
carolinachristian i Sri Lanka
Senast aktiv - från Vietnam
Mot Hikkaduwa via Galle
måndag 9 december 2013 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi lämnar Mirissa och åker till Galle, innan vi till slut kommer fram till vårt sista resmål Hikkaduwa. Här blir det sol, bad och egna små shopping eller badutflykter. Börje har problem med sitt ben och får uppsöka ayurvedamottagningen mitt emot hotellet.

Charlotte Beijer
Beijrarna i Sri Lanka
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige

20 november 2018 - 15 december 2018

Sol, bad och kultur

16 december 2019 - 25 januari 2020

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Journey of a lifetime

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

5 januari 2017 - 30 januari 2017

Nästan en månad på ön utanför indiens östkust

29 november 2013 - 14 december 2013

En av våra bättre resor. Vi reste med Serendip Travels från Stockholm via Istanbul till Colombo. Vi gjorde en veckas rundresa tillsammans med vår guide/chaufför Mr Jay, och avslutade med en vecka vid havet. Vi besökte bl a följande platser; Negombo, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya, Tissamaharama, Mirissa och Hikkaduwa

3 uker på SriLanka

3 uker på SriLanka

29 januari 2016 - 19 februari 2016

Nu ska vi tillbaks till Asien igen:-) Tänka sig att det redan är drygt två och ett halvt år sen vi var här. Hela familjen är samlad och det skall bli intressant att uppleva "Indien" igen. Vi hyr ett hus i tre veckor i Hikkaduwa och sen får vi se vart det bär

Sri lanka

10 februari 2014 - 27 februari 2014

Återigen

Återigen

23 januari 2014 - 15 februari 2014

På Sri Lanka är Hikkaduwa,Mirissa,Tangalle de 3 orter som blir besökta denna De 2 senare har vi varit på tidgare. Som vanligt så skall vi ej göra så månag knop utan mes slapp och ha de bra och äta gott

Tr
Kakihara