Hikkaduwa

Thunder i paradise
onsdag 13 december 2017 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Precis som rubriken antyder så har de senaste dagarna koppling till Hogan. Efter att ha stannat över i Colombo och där druckit lite öl med några som var kvar sedan i fredags så gick resan efter lunch söderöver. Fick denna gång som tur en bra plats i en liten ACbuss. Färden söderöver

Tr
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Äntligen framme på Sri Lanka
torsdag 5 januari 2017 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Att komma till Sri Lanka från Indien var rena drömmen sett utifrån hur enkelt det är att resa och vilka avstånd det är mellan platserna.Vi landade på förmiddagen och några timmar senare hade vi checkat in på ett guesthouse i Hikkaduwa.Det kostade knappt 100:- per natt och standarden var

Carolina G
carolinachristian i Sri Lanka
Senast aktiv - från Vietnam
Mot Hikkaduwa via Galle
måndag 9 december 2013 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi lämnar Mirissa och åker till Galle, innan vi till slut kommer fram till vårt sista resmål Hikkaduwa. Här blir det sol, bad och egna små shopping eller badutflykter. Börje har problem med sitt ben och får uppsöka ayurvedamottagningen mitt emot hotellet.

Charlotte Beijer
Beijrarna i Sri Lanka
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Hikkaduwa del 3
tisdag 9 februari 2016 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej hej! Sedan senast vi hördes av så har vi rört på oss lite. Först tog vi en sväng med lokalbussen till staden Galle och dess fort. Där var vi på mysig marknad och strosade runt i värmen. I går tog vi en riktig turistrundtur för att kolla in allt intressant runt Hikkaduwa. Det var

Hikkaduwa del 2
torsdag 4 februari 2016 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej , nu är vi inne i Asien-livsstilen igen, dvs slappa sola bada bada bada. Det är faktiskt riktigt skönt:-) Faktiskt så dyks det en del åxå; båda barnen har tagit dykarcertifikat så nu kan hela familjen dyka tillsammans (och det har vi redan gjort några gånger:))) Imorgon blir det

Ankomsten
lördag 30 januari 2016 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej på er, så var vi då äntligen i/på SriLanka:-) Resan började bra, mitt inatten åkte vi från Uddevalla alla fyra. Flygresorna förlöpte sedan väl och vid morgonkvisten hejade vi på en förvånad husägare som inte väntade sig några gäster förrän middagstid. (vi hann inte med

Havssköldpaddor
lördag 27 december 2014 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag när vi kom till stranden så fanns det fem fantastiskt stora havssköldpaddor alldeles vid stranden. Vi kunde klappa dem och de var otroligt vackra. Men vilka vassa tänder de har, vi matade dem med sjögräs men när vi såg tänderna så hajade man verkligen till!

Hikkaduwa
fredag 26 december 2014 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

26 december Från hotellet i Colombo åkte vi i två bilar till Hikkaduwa. Det tio milen tog närmare fyra timmar på de slingrande vägarna och Lowa blev åksjuk och kräktes. Efter lite strul med hotell trots att vi förbokat och betalt hemifrån så löste det sig halvbra till slut. Tomas,

Riversafari
söndag 28 december 2014 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

River Safari 28 dec 2014 Idag har vi varit på River Safari. Där åker man båt och kollar på olika djur och saker. Så fort vi kommit ut på floden/dammen/sjön, så kom en person i en kanot med en liten, tre månader gammal, apa i famnen fram till vår båt. Han skickade runt apan så att vi

Hikkaduwa och sköldpaddor
måndag 29 december 2014 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

29 december Idag har vi varit på "turtle hatchery". Där fick vi se sand högar med ägg i där det låg små bäbis sköldpaddor i, och en av dom var påväg ut ur ägget. Vi fick också hålla i dem. Efter det fick vi se på 4 stycken sköldpaddor som var 1,2,3 år gamla ( det var 2 stycken som

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

5 januari 2017 - 30 januari 2017

Nästan en månad på ön utanför indiens östkust

29 november 2013 - 14 december 2013

En av våra bättre resor. Vi reste med Serendip Travels från Stockholm via Istanbul till Colombo. Vi gjorde en veckas rundresa tillsammans med vår guide/chaufför Mr Jay, och avslutade med en vecka vid havet. Vi besökte bl a följande platser; Negombo, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya, Tissamaharama, Mirissa och Hikkaduwa

3 uker på SriLanka

3 uker på SriLanka

29 januari 2016 - 19 februari 2016

Nu ska vi tillbaks till Asien igen:-) Tänka sig att det redan är drygt två och ett halvt år sen vi var här. Hela familjen är samlad och det skall bli intressant att uppleva "Indien" igen. Vi hyr ett hus i tre veckor i Hikkaduwa och sen får vi se vart det bär

Sri lanka

10 februari 2014 - 27 februari 2014

Återigen

Återigen

23 januari 2014 - 15 februari 2014

På Sri Lanka är Hikkaduwa,Mirissa,Tangalle de 3 orter som blir besökta denna De 2 senare har vi varit på tidgare. Som vanligt så skall vi ej göra så månag knop utan mes slapp och ha de bra och äta gott

Anotherkindofchemistryin#SriLanka

Anotherkindofchemistryin#SriLanka

17 januari 2014 - 3 februari 2014

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony - Mahatma Gandhi

sri lanka/hong kong

sri lanka/hong kong

24 januari 2014 - 18 februari 2014

15 december 2013 - 2 januari 2014

Sri Lanka - En resa tillbaka till landet jag kommer ifrån och till människorna som biologiskt är min familj. En yttre och inre resa!

Jan Dejemyr
Resfamiljen